Polscy i ukraińscy kibice w Internecie
2012-04-09 00:12
Przeczytaj także: Najpopularniejsze dyscypliny sportowe IX 2012
E-kibic = młodośćWedług najnowszego badania Megapanel PBI/Gemius za styczeń 2012 roku bywalcami stron o tematyce sportowej są głównie osoby młode. Użytkownicy w wieku 24-35 stanowią niemal 26% polskich e-kibiców. Na Ukrainie natomiast, wśród zwolenników wirtualnych emocji futbolowych przeważają internauci w wieku 15-24 (co daje niemal 10% ogółu użytkowników tego typu portali). Gros polskich internautów zainteresowanych informacjami sportowymi posiada wykształceniem średnie (26,73%). Są to najczęściej mieszkańcy województwa mazowieckiego. Dla kontrastu na Ukrainie zdecydowaną większość stanowią osoby legitymujące się dyplomem uczelni wyższej (43%). Fanami sportu online są głównie kijowianie (18,73%) oraz doniecczanie (9,89%).
E-kibic = mężczyzna
Ciekawostek na temat ulubionej drużyny oraz informacji o wyniku meczu częściej szukają mężczyźni. Stanowią oni ponad 54% użytkowników serwisów sportowych w Polsce i prawie 73% na Ukrainie.
„Z roku na rok serwisy sportowe zyskują na znaczeniu. Trend wzrostowy pokazuje, że w dobie postępującej digitalizacji również emocje sportowe przenoszone są w wirtualną rzeczywistość. Dzięki analizie profilu socjologiczno-demograficznego e-kibiców widzimy jak wielu internautów, niezależnie od płci i wieku, szuka informacji sportowych właśnie w sieci. Przy tak dynamicznym rozwoju Internetu powstawanie quasi-wspólnot kibiców w świecie wirtualnym jest jedynie kwestią czasu” - podkreśla Krzysztof Łopuszyński, lider zespołu ds. badań e-marketingowych Gemius.
Analiza wyników badania Megapanel PBI/Gemius (styczeń 2012 r.) wykazała, że największą popularnością wśród internautów cieszy się Grupa Wirtualna Polska – Orange - Sport (zasięg 21,55%). Na drugim miejscu sklasyfikowana została Grupa Onet – Sport (zasięg 21,08%) na trzecim natomiast Grupa Gazeta.pl – Sport (zasięg 18,91%).
Liderem wśród serwisów sportowych na Ukrainie – według wyników badania gemiusAudience – jest football.ua (zasięg 3,31%). Na pudle znalazł się także: championat.com (zasięg 2,59%) oraz sport.com.ua (zasięg 2,15%).

oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)
Najnowsze w dziale Wiadomości
-
Kobiety na rynku pracy: mniejsze ambicje czy większe bariery?
-
KLM wprowadza taryfę "basic" bez bagażu podręcznego - podróż tylko z małą torbą pod fotel
-
Pokolenie Z w pracy: jak różnią się priorytety i oczekiwania młodych pracowników w Polsce
-
Nie tylko cena. Co naprawdę przyciąga klientów i buduje ich lojalność?