eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Płatności zbliżeniowe i mobilne w Europie

Płatności zbliżeniowe i mobilne w Europie

2011-11-18 09:16

Płatności zbliżeniowe i mobilne w Europie

Zestawienie przyjęcia technologii przez kraje. respondentów zapytano, których technologii płatności © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

15 listopada 2011 MasterCard Worldwide ogłosił wyniki badania "Tech Nation" pokazujące, jak różne kraje Europy torują drogę nowym technologiom płatności, takim jak płatności mobilne, czy zbliżeniowe.

Przeczytaj także: Płatności zbliżeniowe: Polska liderem Europy

fot. mat. prasowe

Zestawienie przyjęcia technologii przez kraje. respondentów zapytano, których technologii płatności

Zestawienie przyjęcia technologii przez kraje. respondentów zapytano, których technologii płatności używali w ciągu ostatnich kilku lat

Badanie online przeprowadzone w listopadzie przez Ipsos MORI wśród ponad 8 tysięcy dorosłych w wieku 16 do 64 lat w Wielkiej Brytanii, Turcji, Rosji, Francji, Hiszpanii, Holandii, Niemczech i Włoszech miało na celu identyfikację tych form rozliczeń, z których ludzie obecnie korzystają i których spodziewają się używać coraz częściej w przyszłości.

Turcja i Rosja wiodą prym w zestawieniu krajów o najwyższej świadomości technologicznej, z 31% (Rosja) i 13% (Turcja) respondentów stosujących obecnie technologie płatności mobilnej, znacznie wyprzedzając Wielką Brytanię, która osiągnęła jedynie 6%. Również technologie zbliżeniowe znajdują więcej zwolenników wśród mieszkańców Rosji (12%) i Turcji (10%).

Kluczowe wyniki badania:
  • Rosja i Turcja notują najwyższą dynamikę rozwoju płatności mobilnych i zbliżeniowych, choć Rosja zostaje w tyle za innymi krajami w badaniu płatności w handlu elektronicznym (49%).
  • Kraje najintensywniej korzystające z handlu elektronicznego to Wielka Brytania i Holandia – obydwa kraje na poziomie 78%, oraz
  • Gotówka i karty nadal cieszą się popularnością w wielu krajach; krajem o najniższym poziomie korzystania z kart jest Holandia (43%).

Prócz wykazania, że gospodarki wschodzące – Turcja i Rosja – stanowią czołówkę w wykorzystaniu nowych technologii płatności, takich jak płatność komórkowa i zbliżeniowa, wyniki badania podkreślają duże rozbieżności w stosowaniu tradycyjnych metod płatności, takich jak czeki lub gotówka, w krajach objętych badaniem. Na przykład – czeki nadal dominują we Francji (75%) i Wielkiej Brytanii (56%), podczas gdy w Rosji, Turcji i Holandii ich popularność plasuje się na poziomie jedynie 4%.

Płatności gotówką nadal stosowane są chętnie we wszystkich krajach, za wyjątkiem Holandii (43%), gdzie klienci stosujący takie technologie płatności jak zbliżeniowa, mobilna czy handel elektroniczny sięgają do nich częściej niż użytkownicy w większości innych krajów. Podobnie ci pionierscy użytkownicy w Holandii byli bardziej skłonni przewidywać ograniczanie stosowania gotówki i czeków oraz zwiększenie wykorzystania rozliczeń mobilnych w niedalekiej przyszłości.

Podczas gdy zastosowanie mobilnych technologii płatności jest najwyższe w Rosji (31%), konsumenci w Holandii częściej są skłonni dokonywać płatności mobilnych w wydatkach codziennych lub cotygodniowych. Spośród znów klientów korzystających dzisiaj z technologii zbliżeniowej mieszkańcy Rosji (44%) Holandii (47%) i Niemiec (44%) używają jej częściej – codziennie lub co tydzień.

fot. mat. prasowe

Tabela zawiera odpowiedzi użytkowników każdej z technologii na pytanie, czy spodziewają się używać d

Tabela zawiera odpowiedzi użytkowników każdej z technologii na pytanie, czy spodziewają się używać danej technologii intensywniej w przyszłości


Jorn Lambert, dyrektor MasterCard Emerging Payments na region Europy, komentuje: „Wyniki badań pokazują, że choć gotówka i karty nadal mają swoje miejsce w portfelach konsumentów w tych krajach, rośnie akceptacja dla nowych technologii płatności”.

„Prawdopodobnie nie powinno dziwić, że kraje takie jak Turcja – znana z szybkiej asymilacji nowych technologii – stosują najnowsze formy płatności. Niemniej interesującym jest fakt, że kraje takie jak Rosja, Francja czy Włochy również chętnie korzystają z wygody, jaką zapewnia płatność mobilna.”

„Jedno jest pewne – wraz z tym, jak konsumenci wyznaczają dynamikę w kierunku wygodniejszych, szybszych technologii rozliczeń, płatności zbliżeniowe i internetowe są skazane na rozwój.”

Informacje o badaniu
Badanie przeprowadzono pomiędzy 28 października a 7 listopada 2011 poprzez i:omnibus – Omnibus online Ipsos MORI. Próba składała się z 8,088 respondentów w wieku 16 do 64 lat. Dane były ważone dla dorosłych w wieku 16-64 lat w każdym z krajów.

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: