eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Wzrasta rynek odzieży i obuwia w Polsce

Wzrasta rynek odzieży i obuwia w Polsce

2011-08-03 00:00

Przeczytaj także: Rynek odzieży i obuwia w Polsce 2011-2012


Jak podaje PMR, segment odzieży charakteryzuje się wyższą dynamiką wzrostu w porównaniu do rynku obuwia. W przypadku ubrań, które jednorazowo wiążą się z mniejszym wydatkiem, zakupy te zdarzają się częściej, co przekłada się na wyższą wartość sprzedaży. Obuwie kupowane jest zaś w Polsce znacznie rzadziej niż odzież, zwykle tylko kilka razy w roku, głównie z powodu zużycia poprzedniej pary i konieczności wymiany na nową, a nie na przykład z powodu zmiany trendów w modzie.

W 2010 roku rynek odzieży zanotował wzrost o 5% w stosunku do roku poprzedniego, natomiast sprzedaż obuwia wzrosła o 3,4%. W kolejnych latach PMR przewiduje nadal wyższą dynamikę wzrostu sprzedaży odzieży niż obuwia.

Zgodnie ze wspomnianym wyżej badaniem PMR, w segmencie odzieży szanse na rozwój będzie miała odzież codzienna, ze średniej półki. Jest to rodzaj odzieży, który kupuje się najczęściej, najszybciej się zużywa, jest najbardziej dostępny i ma najszersze grono odbiorców.

Dobrze rokuje sprzedaż odzieży najtańszej – dyskontowej. Rosnące koszty życia sprawiają, iż ludzie, chcąc zaoszczędzić, coraz częściej kupują odzież tanią lub czekają z potrzebami do czasu wyprzedaży.

Duży potencjał rozwoju ma segment odzieży sportowej. Uprawianie sportów i zdrowy styl życia stają się coraz bardziej popularne w polskim społeczeństwie. Zmienia się świadomość Polaków, którzy coraz częściej chcą kupować specjalistyczną, sportową odzież.

fot. mat. prasowe

Segmenty odzieżowe mające największą szansę ma rozwój; Źródło: PMR

Segmenty odzieżowe mające największą szansę ma rozwój; Źródło: PMR

Nie bez znaczenia pozostaje fakt wzrostu liczby urodzeń w ostatnich latach, potocznie nazywany „baby boomem”. Chociaż nie ma porównania z tym z początku lat 80., to jednak może mieć on spory wpływ na dynamiczny rozwój dziecięcego segmentu odzieży. Z drugiej strony tego typu odzież trzeba kupować zawsze, niezależnie od ceny, a jej wybór jest wciąż niewielki.

Informacje o badaniu
W maju 2011 roku PMR Research przeprowadziło badanie wśród kadr kierowniczych 160 sieci odzieżowych i obuwniczych w Polsce. Była to już czwarta edycja tego badania. Badanie zrealizowano techniką wywiadu telefonicznego CATI. Zostało przeprowadzonych 75 pełnowartościowych wywiadów (59 wywiadów z firmami odzieżowymi i 16 wywiadów z firmami obuwniczymi).

poprzednia  

1 2

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: