eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Dzieci i młodzież a zakupy online

Dzieci i młodzież a zakupy online

2011-05-27 00:04

Dzieci i młodzież a zakupy online

Jak często kupujesz przez Internet? © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Dzieci i młodzież coraz chętniej kupują przez Internet. Z ankiety Ceneo wynika, że już nawet 11-latkowie robią swoje pierwsze zakupy w sieci. W maju Ceneo przebadało najmłodszą grupą swoich użytkowników, osoby poniżej 18 roku życia. Porównywarka sprawdziła w ten sposób jaki procent korzystających z serwisu stanowi młodzież i dzieci oraz jak wygląda ich podejście do zakupów przez Internet.

Przeczytaj także: Zachowania konsumentów: zakupy spożywcze w sieci

fot. mat. prasowe

Jak często kupujesz przez Internet?

Jak często kupujesz przez Internet?

Dla osób, które w tej chwili mają własne dochody, zakupy on-line to pewnego rodzaju nowość, do której się przyzwyczajają. Dla młodzieży natomiast to część rzeczywistości, w której żyją, a dla dziecka handel internetowy jest czymś co istnieje od zawsze. Nic więc dziwnego, że serwisy zakupowe, czy banki przygotowują specjalne oferty dla osób poniżej 18 roku życia. Nastoletni konsument może sprzedawać, kupować przez Internet, dokonywać transakcji on-line.

fot. mat. prasowe

Osoby kupujące on-line -wiek

Osoby kupujące on-line -wiek

Z ankiety wynika, że osoby, które nie ukończyły jeszcze 18 roku życia kupują przez Internet najczęściej kilka razy w roku – 51%. Spośród grupy przebadanych użytkowników Ceneo.pl 26% wybrało odpowiedź, że w ogóle nie kupuje przez Internet. W przypadku osób dorosłych ta sama wartość jest znacznie niższa – tylko 5% pełnoletnich użytkowników Ceneo.pl nie dokonuje zakupów internetowych.

fot. mat. prasowe

Produkty, z których kategorii kupiłaś/eś kiedykolwiek przez Internet?

Produkty, z których kategorii kupiłaś/eś kiedykolwiek przez Internet?

Nie jest zaskoczeniem, że im starszy nastolatek, tym chętniej kupuje on-line. Z przepytanej grupy osób niepełnoletnich, które odwiedziły serwis zakupowy Ceneo.pl największą część (30%) to osoby w wieku 17 lat. Procent zmniejsza się wraz z wiekiem, niemniej jednak ciekawym jest fakt, że w grupie kupujących przez Internet znalazły się osoby w wieku nawet poniżej 11 lat.

Według Ceneo, licealiści, czy gimnazjaliści częściej korzystają z Internetu, ponadto mają oni już możliwość posiadania własnych kont bankowych. Banki coraz chętniej przygotowują ofertę dla nastolatków, bo Ci podejmują już samodzielnie decyzje zakupowe. Rodzice przelewają kieszonkowe na konto swojego dziecka, w ten sposób młodzież ustala własne wydatki. Dla banków pozyskanie młodych klientów jest z całą pewnością bardzo ważne. Niechętnie przenosimy swoje konta osobiste z banku do banku, dlatego celując w nastoletnich konsumentów banki budują sobie grupę lojalnych klientów, którzy za kilka lub kilkanaście lat będą zasilali konto własnymi dochodami.

Młodzi konsumenci najczęściej wydają na zakupy on-line nie więcej niż 100 zł. Najchętniej wybieraną przez nich formą płatności jest gotówka przy odbiorze zamówienia – taką opcję zaznaczyło 42% użytkowników Ceneo.pl, którzy nie ukończyli 18 roku życia. Zapytani o produkty, które kiedykolwiek kupili przez Internet najwięcej nastolatków wskazało na kategorię „Gry”, drugie miejsce to „Odzież, obuwie, dodatki”, a trzecie „Telefony i akcesoria” (do wyboru mieli 20 opcji spośród kategorii głównych na Ceneo.pl).

Informacje o badaniu
Wśród użytkowników, którzy wypełnili ankietę na Ceneo.pl 12% stanowią osoby niepełnoletnie. W badaniu wzięło udział łącznie 11 346 osób (w tym 1291 osób poniżej 18 lat).

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: