Region CEE: sektor BPO wciąż rośnie
2010-01-12 10:51
Przeczytaj także: Rynek outsourcingu w Polsce rozkwita
fot. mat. prasowe
Zatrudnienie w centrach BPO/SSC w Europie Środkowo-Wschodniej i Rosji
Główne kraje
Z analizy wynika, że cztery kraje, które w badanym regionie CEE zatrudniają największą liczbę osób w centrach BPO/SSC, to Polska, Rosja, Węgry i Czechy. Angażują one około 75% zasobów ludzkich pracujących w 750 ośrodkach w 19 badanych krajach. Według danych za 3 kw. 2009, przewaga Polski była bardzo wyraźna w porównaniu z drugim krajem w regionie - Rosją.
Po dziesięciu latach dynamicznego rozwoju sektora usług outsourcingowych można wskazać kilka krajów z największym doświadczeniem w określonych specjalizacjach. Dla przykładu najwyższy procent ośrodków specjalizujących się w branży IT wykazuje Białoruś i Rosja; najwyższy odsetek call centers ujawnił się w Słowacji i w Bułgarii; najwyższy odsetek ośrodków finansowo-księgowych wykazuje Łotwa przed Węgrami; procentowo najwięcej centrów MRO (maintenance and repair operations) prowadzi Słowenia i Białoruś.
DiS zauważa, że w liczbach bezwzględnych przewaga Polski i Rosji względem mniejszych sąsiadów jest oczywiście bezsporna praktycznie we wszystkich dziedzinach. Przy czym to zjawisko uzmysławia jak szczególnie silna jest specjalizacja Rosji w branży IT. Na odwrót w Polsce: bezwzględna przewaga nad konkurencyjnymi krajami we wszystkich dziedzinach outsourcingu uniemożliwia prezentację tego kraju jako lidera specjalizacji w tylko jednej, konkretnej branży.
1 2
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Outsourcing w sprzedaży coraz szerzej znany
-
Outsourcing usług IT: Polska liderem w Europie
-
Outsourcing - dlaczego się nie udaje?
-
Polski sektor BPO liderem regionu
-
Outsourcing w Polsce ma się dobrze
-
Rynek outsourcingu szybko się rozwija
-
Knowledge Process Outsourcing ma w Polsce przyszłość
-
Outsourcing w Europie wart 44 mld USD w 2009
-
Polski rynek BPO/SSC w 2016 roku