Bezpieczeństwo urządzeń mobilnych wg producentów
2009-02-19 12:16
Przeczytaj także: Mobilność coraz ważniejsza
Wpływ na koszty i nowe funkcje urządzeń
Niedawne doświadczenia pokazały, jak kosztowne i trudne do rozwiązania mogą być dla producentów problemy z bezpieczeństwem nie tylko w kontekście bezpośrednich strat finansowych, ale i długofalowego uszczerbku dla reputacji. Niemal połowa (48%) producentów podkreśla, że opracowanie aktualizacji oprogramowania i przywracanie sprawności urządzeń wiąże się z dużymi wydatkami, 36% twierdzi, że incydenty związane z bezpieczeństwem miały negatywny wpływ na wizerunek ich marki, zaś niemal jedna trzecia (32%) utrzymuje, że problemy z bezpieczeństwem spowodowały istotny spadek ich wiarygodności lub zadowolenia klientów. Nasilaniu się problemów z bezpieczeństwem towarzyszy wzrost wątpliwości związanych z tworzeniem nowych usług i funkcji, mających w przyszłości zapewnić dodatkowe przychody.
Działania na rzecz bezpieczeństwa
Ponad 70% producentów podejmuje działania w celu zapewnienia bezpieczeństwa urządzeń mobilnych ze względu na jego krytyczne znaczenie. Trzy czwarte ankietowanych uważa, że koszty zapewnienia bezpieczeństwa powinni ponosić operatorzy i dostawcy usług (44%) oraz producenci (31%), a nie użytkownicy, zaś ponad dwie trzecie producentów urządzeń mobilnych (69%) uważa, że najskuteczniejszym sposobem ochrony jest wbudowanie zabezpieczeń w urządzenia.
„Próby uczynienia mobilnego ekosystemu bardziej otwartym przyniosły pierwsze sukcesy, jednak ataki na sieci i urządzenia są coraz bardziej złożone i wyrafinowane. Powoduje to coraz większe zaniepokojenie kwestią bezpieczeństwa zarówno obecnych, jak i przyszłych usług” – mówi Victor Kouznetsov, wiceprezes McAfee Mobile Security – „Dlatego cieszy fakt, że producenci urządzeń mobilnych starają się odzyskać kontrolę nad zapewnieniem bezpieczeństwa użytkownikom”.
Informacje o badaniu
Badanie zostało przeprowadzone przez firmę Informa Telecoms and Media i objęło ponad 30 producentów urządzeń mobilnych z całego świata.
1 2
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Branża HoReCa a rozwiązania mobilne
-
Technologie mobilne: giganci IT w opałach
-
Firmowe dane na prywatnych telefonach i laptopach. Do kupienia w komisie
-
Uwaga niebezpieczeństwo! Firmowe smartfony w rękach pracowników
-
Firmy nie dbają o urządzenia mobilne
-
Aplikacje zmieniają biznes. Korzyści jest dużo
-
Sektor TMT - prognozy 2016
-
Nowe technologie przed transformacją
-
Utrata danych: najczęściej winny personel