eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Pracownik biurowy a bezpieczeństwo danych firmy

Pracownik biurowy a bezpieczeństwo danych firmy

2008-01-21 13:03

Przeczytaj także: Ochrona danych firmy: istotne szyfrowanie

Zdalny dostęp do poufnych informacji wymaga silniejszego uwierzytelnienia, niż tylko zabezpieczenie nazwą użytkownika i hasłem, które są stosunkowo łatwe do złamania. Organizacje mogą połączyć elastyczność dostępu zdalnego z zapewnieniem ochrony poufnych danych poprzez wprowadzenie silnego dwuskładnikowego uwierzytelniania: przy dostępie do sieci VPN i korzystaniu z poczty przez przeglądarkę WWW. Ryzyko utraty danych w środowiskach z dostępem mobilnym można dodatkowo ograniczyć poprzez tworzenie, monitorowanie i egzekwowanie polityki zabezpieczeń zorientowanych na informację.

„Organizacje muszą określić, jakiego rodzaju informacje są niezbędne ich pracownikom i współpracownikom, ustalić poziom poufności danych i wprowadzić zabezpieczenia dostosowane do stwierdzonego ryzyka” – powiedział Sam Curry, wiceprezes ds. zarządzania i marketingu produktów w firmie RSA. „Skutecznie chronione dane są zasobem, który daje pracownikom i organizacjom poczucie pewności, dzięki któremu mogą osiągać sukcesy”.

Skuteczne wykorzystanie danych wymaga swobody ich przenoszenia

Wyniki sondażu pokazują, że zapewnienie efektywności pracowników i maksymalizacja wartości zasobów informacyjnych organizacji wymagają swobody przenoszenia danych:
  • 65% respondentów często lub sporadycznie wychodzi z miejsca pracy z urządzeniem mobilnym (laptopem, telefonem i/lub pamięcią flash USB) zawierającym poufne dane (np. dane klientów, dane osobowe, dane finansowe firmy, dane kart kredytowych i informacje stanowiące tajemnicę handlową, jak chociażby plany rozwoju produktów).
  • 8% respondentów w przeszłości zgubiło laptopa, telefon i/lub pamięć flash USB z danymi dotyczącymi firmy/organizacji.
O ile mobilność ma kluczowe znaczenie dla elastyczności działania, niechronione dane są zawsze zagrożone podczas składowania, przesyłania i użytkowania. Organizacje mogą to ryzyko minimalizować poprzez ograniczenie dostępu do danych poufnych i osobistych, do przypadków rzeczywiście niezbędnych oraz zapewnienie ochrony poufnych informacji niezależnie od miejsca ich gromadzenia: podczas użytkowania na urządzeniach osobistych, składowania w firmowych systemach plików i bazach danych oraz przesyłania przez sieci korporacyjne i publiczne. Przedsiębiorstwa powinny rozważyć wprowadzenie rozwiązań automatycznej kontroli, które w zależności od poziomu poufności danych pozwalają akceptować, śledzić, zawieszać, blokować transmisję danych lub szyfrować dane.

Zaufani pracownicy ufają sobie nawzajem

fot. mat. prasowe

Czy kiedykolwiek zauważyłeś nieznaną Ci osobę pracującą w pustym biurze na terenie Twojej firmy?

Czy kiedykolwiek zauważyłeś nieznaną Ci osobę pracującą w pustym biurze na terenie Twojej firmy?

Bezpieczeństwo fizyczne stanowi fundamentalny element bezpieczeństwa ogólnego. Jednak wyniki badań pokazują, że pracownicy dość często wpuszczają do firmy nieznajome osoby. Podczas badań stwierdzono, że:
  • 34% respondentów zdarzyło się w pracy otworzyć drzwi nieznajomej osobie
  • 40% respondentów zostało w przeszłości wpuszczonych do budynku przez nieznajomą osobę, gdy zapomnieli karty lub klucza do drzwi
  • 66% respondentów pracujących w firmach przyznało, że w salach konferencyjnych i pokojach dla gości w ich firmie udostępniana jest wewnętrzna sieć bezprzewodowa. Spośród respondentów, w których firmie taka sieć się znajduje, 19% stwierdziło, że dostęp do tej sieci jest całkowicie otwarty, bez konieczności jakiegokolwiek uwierzytelnienia

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: