eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Obsługa zamówień w sklepach internetowych

Obsługa zamówień w sklepach internetowych

2007-06-06 10:00

Przeczytaj także: E-commerce w Polsce 2022. Są najnowsze dane


Odrębnym problemem jest brak systemu śledzenia przesyłek, który wzorem firm przewozowych i kurierskich - powinien połączyć węzły główne, rozdzielcze, podwęzły oraz wszystkie palcówki nadawcze i nadawczo-oddawcze. Obecnie numery przesyłek rejestrowanych i kody paskowe stanowiące integralną cześć adresów pomocniczych, nie dają możliwości zlokalizowania przesyłki w procesie przemieszczania, co właśnie wynika z braku systemu informatycznego pozwalającego na śledzenia przesyłek.

Ponadto w trakcie kontroli zaobserwowano, że przesyłanie paczek z żywymi zwierzętami nie spełnia wymagań związanych z bezpieczeństwem zwierząt, ponieważ taki przesył nie powinien odbywać się z całym ładunkiem pocztowym, a samochody, w których takie paczki są transportowane powinny być wyposażone przynajmniej w kratę (wyodrębniony boks) oddzielającą je od reszty ładunku. Niejednokrotnie paczki z żywymi zwierzętami po rozładunku z samochodu zalegały na rampie, a po przeniesieniu ich do magazynu również nie znajdywały bezpiecznego miejsca przystosowanego do przechowywania takiego rodzaju paczek. Można przypuszczać, że Poczta Polska w ogóle nie jest przystosowana do transportu takich ładunków, co ma wpływ na bezpieczeństwo przewożonych zwierząt.

Analiza wyników przeprowadzonej kontroli we wszystkich węzłach ekspedycyjno-rozdzielczych Poczty Polskiej wskazuje, że bezpieczeństwo obrotu w zakresie paczek pocztowych, mimo dużych starań, pozostawia w dalszym ciągu wiele do życzenia.

Zdaniem UKE, aby znacznie poprawić stan bezpieczeństwa obrotu paczkowego, należy jak najszybciej wprowadzić jednolity system informatyczny śledzenia przesyłek, zracjonalizować stan zatrudnienia (który powinien być dopasowany do ilości przyjętych i opracowywanych paczek), zmodernizować proces opracowania paczek (maszyny sortujące, automatyzacja procesu wypisywania dokumentów, przegrody elektroniczne itp.). UKE postuluje też wdrożenie systemu doboru pracowników do potrzeb pracy z powierzonym mieniem, wprowadzenie ochrony wszystkich obiektów, wprowadzenie wyrywkowego sprawdzania ładunków pod kątem ilościowego i jakościowego wyliczenia paczek. Do poprawy bezpieczeństwa przesyłek i zmniejszenia skali kradzieży przyczynią się też - zdaniem UKE - wyrywkowe kontrole na bramach wyjazdowych ilości paczek wydanych do doręczenia oraz każdorazowe kontrole pojazdów prywatnych opuszczających teren węzłów.

Urząd Komunikacji Elektronicznej zbadał też tryb i sposób rozpatrywania reklamacji przez Pocztę. Wyniki badań wykazały, że przygotowanie pracowników Poczty Polskiej w zakresie znajomości procedur odbierania jak i rozpatrywania reklamacji jest zadawalające.

Analiza wykazała, że najwięcej reklamacji było zgłoszonych w formie pisemnej (99,74 procent), a prawie 3/4 z nich dotyczyło kategorii przesyłek zagubionych lub znacznie opóźnionych. Z wybranych losowo 101 reklamacji dotyczących paczek pocztowych 74 reklamacje (73 procent ogółu) dotyczyły niewłaściwego wykonania usługi pocztowej (tj. nie doręczenia lub znacznego opóźnienia doręczenia).

Pozostałe reklamacje dotyczące paczek pocztowych (27) zostały złożone z tytułu opóźnienia, uszkodzenia przesyłki lub innych przyczyn indywidualnych dla poszczególnych przesyłek (np. odklejenie adresu pomocniczego).
Przeczytaj także: E-commerce powoli hamuje E-commerce powoli hamuje

poprzednia  

1 2 3 4 ... 6

następna

oprac. : Grzegorz Gacki / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: