eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościKomunikaty firm › Wirtualny konsultant: Jak może on pomóc w rozwoju Twojego biznesu?

Wirtualny konsultant: Jak może on pomóc w rozwoju Twojego biznesu?

2024-04-24 11:20

Wirtualny konsultant: Jak może on pomóc w rozwoju Twojego biznesu?

Wirtualny konsultant: Jak może on pomóc w rozwoju Twojego biznesu? © fot. mat. prasowe

Komunikat PR

Z roku na rok wzrastają możliwości w obszarze automatyzacji obsługi klienta oraz optymalizacji kosztów prowadzenia biznesu. Świetnym przykładem jest Voicebot, czyli innowacyjny wirtualny konsultant. Obecnie narzędzie to z powodzeniem wykorzystywane jest zarówno w korporacjach i dużych firmach, jak i w mniejszych biznesach. Sprawdź, jakie możliwości daje wdrożenie automatycznego Voicebota w firmie i jak może on przyczynić się do rozwoju Twojego biznesu.

Czym jest wirtualny konsultant?


Na początku odpowiedzmy sobie na pytanie, czym właściwie jest wirtualny konsultant. Tym mianem określa się dedykowanego bota głosowego, który pełni rolę doradcy klienta na różnym etapie jego kontaktu z Twoją firmą. Obecnie tego typu narzędzie z powodzeniem może przejąć znaczną część komunikacji związanej m.in. z:
  • obsługą infolinii;
  • obsługą zapytań ofertowych;
  • obsługą wniosków reklamacyjnych;
  • odpowiedziami na FAQ (najczęściej zadawane pytania);
  • weryfikacją danych kontaktowych klientów;
  • aktualizacją danych kontaktowych klientów;
  • wstępną kwalifikacją klienta przed przekazaniem kontaktu do działu: sprzedaży, wsparcia technicznego, reklamacji itd.

Tak naprawdę skala wykorzystania Voicebota w dużej mierze zależy od realnych potrzeb Twojej firmy.

Korzyści związane ze wdrożeniem wirtualnego konsultanta i ich wpływ na rozwój Twojego biznesu


Korzyści związanych z wykorzystywaniem wirtualnego doradcy klienta jest wiele. To nie tylko poprawa jakości obsługi klienta i możliwość obsłużenia większej liczby zapytań w jednym czasie. Poniżej przedstawiamy kluczowe zalety związane ze wdrożeniem Voicebota AI w Twojej firmie i tego, jak może przełożyć się on na jej rozwój.

Automatyzacja obsługi klienta
Oczywiście podstawą jest automatyzacja obsługi klienta. Dla przykładu Voicebot Call Center jest w stanie przejąć znaczną część komunikacji z klientami i odpowiedzieć na ich potrzeby. Znacznie skraca to czas oczekiwania klienta na odpowiedź, co wpływa na poprawę jakości obsługi oraz wzrost zadowolenia. W jednym czasie wirtualny konsultant jest w stanie obsługiwać dużą liczbę zapytań i pod tym względem jest wydajniejszy od pracownika. Ten ostatni wchodzi do obsługi dopiero wtedy, gdy scenariusze w Voicebocie nie pozwalają na rozwiązanie problemu i niezbędna jest ingerencja człowieka. Wdrożenie tego narzędzia pozwala usprawnić wiele procesów w przedsiębiorstwie.

Utrzymanie wysokiej jakości obsługi klienta
Wirtualny agent gwarantuje utrzymanie jednakowego i wysokiego standardu komunikacji w trybie ciągłym. W przeciwieństwie do człowieka, wirtualna asystentka nie ma słabszych dni. Przez 24h/7 prowadzi rozmowy w ten sam sposób. Jako przedsiębiorca zyskujesz gwarancję tego, że każde zgłoszenie obsługiwane jest z należytą starannością i z troską o potrzeby klientów. W ten sposób możesz ułatwić sobie budowanie określonego wizerunku przedsiębiorstwa i jeszcze skuteczniej rozwiązywać problemy swoich klientów. Obsługa 24h/7 przydaje się też w przypadku firm, które działają na rynkach zagranicznych. W przypadku Voicebota barierą nie jest różnica czasu. Można kontaktować się z nim z dowolnego miejsca i o dowolnej godzinie.

Optymalizacja kosztów związanych z zatrudnieniem i skalowaniem biznesu
Nie bez znaczenia jest też optymalizacja kosztów związanych z prowadzeniem biznesu i jego skalowaniem. Wraz z rozwojem działu obsługi, nie ma konieczności zatrudniania nowych osób. Taka redukcja etatów daje realne oszczędności. Wiele telefonów obsługiwanych jest bez ingerencji człowieka, a ten wchodzi do rozmowy tylko w razie konieczności. Jeżeli nie jest potrzebny przy danym zgłoszeniu, to może skupić się na innej pracy, która okazuje się kluczowa w kontekście rozwoju firmy. Atutem bota głosowego jest to, że może on obsługiwać jednocześnie wiele zapytań, co ułatwia skalowanie firmy.

Zaawansowana analityka
Każda rozmowa prowadzona przez Voicebota może być nagrywana. Ponadto w systemie zapisują się kluczowe dane dotyczące długości trwania połączeń, rodzaju rozwiązywanych problemów itd. Dane te mogą posłużyć do analizy realnych potrzeb klientów. Dzięki nim można przygotować ofertę usług i produktów jeszcze lepiej dopasowaną do obecnej sytuacji rynkowej. To klucz do tego, aby budować swoją pozycję i skalować biznes. Ponadto pogłębiona analityka pomaga w podejmowaniu strategicznych decyzji z punktu widzenia przedsiębiorstwa oraz w dodawaniu dodatkowych scenariuszów. Voicebot AI to narzędzie uczące się, dzięki czemu można rozszerzać potencjał jego zastosowania w przedsiębiorstwie.

Wirtualny asystent od EasyCall – profesjonalne wsparcie dla Twojego biznesu


Zależy Ci na rozwoju biznesu i wdrożeniu wysokiej jakości Voicebota jako wirtualnego asystenta? Ekspertami w tym zakresie są przedstawiciele EasyCall. Firma ta od lat specjalizuje się projektowaniu i wdrażaniu innowacyjnych rozwiązań technologicznych, dzięki którym możliwe są automatyzacja i poprawa jakości komunikacji na linii przedsiębiorstwo-klient. Każda realizacja EasyCall jest szyta na miarę potrzeb firmy i specyfiki jej działalności. Chcesz dowiedzieć się więcej? Zapraszamy do bezpośredniego kontaktu z ekspertem EasyCall, który poprowadzi Cię przez cały proces.

oprac. : Komunikat PR

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: