eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Jaka karta kredytowa dla kogo?

Jaka karta kredytowa dla kogo?

2006-10-20 00:55

Karty kredytowe należą do produktów finansowych odznaczających się największą dynamiką wzrostu - już niemal co czwarta wydawana w Polsce karta płatnicza to właśnie "kredytówka". Polacy coraz chętniej się zadłużają, a debety dostępne na kartach okazały się być prostym i szybkim "kołem ratunkowym" wielu konsumentów finansujących w ten sposób różnego rodzaju zakupy. Firma Acxiom Polska postanowiła sprawdzić, kto tak naprawdę korzysta z kart kredytowych, czym kierują się klienci wybierając te instrumenty i jakie kwestie są dla nich najważniejsze.

Przeczytaj także: Karta kredytowa. Gdzie najtaniej?

Z odpowiedzi udzielonych w Ogólnopolskim Kwestionariuszu Produktów i Usług przez 12 000 konsumentów wynika, że przy wyborze karty kredytowej największe znaczenie odgrywa bezpieczeństwo jej używania. Drugim w kolejności czynnikiem, na który klienci zwracają uwagę, jest niskie oprocentowanie oraz opłata roczna za korzystanie z karty. Za nieco mniej istotne kwestie, respondenci uznali długi okres bez naliczania odsetek za kredyt oraz brak opłat za wydanie karty.

Stopień ważności wymienianych kryteriów wyboru uzależniony jest także od tego, w jaki sposób później dany klient zamierza z karty korzystać. I tak na przykład, ponad 80% osób, dla których bezpieczeństwo użytkowania karty jest najważniejsze, zawsze w terminie spłaca zaciągnięty debet. Natomiast ponad 20% klientów kierujących się długim okresem kredytowania bez naliczania odsetek przyznaje się, że ma stałe zadłużenie.

Profil osób zwracających uwagę na poszczególne kwestie wykazuje również duże zróżnicowanie ze względu na cechy demograficzne i socjo-psychograficzne. Można zauważyć, iż bezpieczeństwo używania karty oraz długi okres bez naliczania odsetek za kredyt ma największe znaczenie dla młodych osób, w wieku 18-24 lata, podczas gdy najmniej kuszącym elementem są dla nich programy rabatowe. Te zaś są najlepszą ‘marchewką’ na konsumentów w wieku 30-49 lat, z których ponad 57% wskazuje na programy rabatowe jako bardzo ważny czynnik przy wyborze karty. Również studenci nie zwracają większej uwagi na rabaty, ważne jest natomiast dla nich bezpłatne wydanie karty.

Programom rabatowym bacznie przyglądają się prywatni przedsiębiorcy, osoby o wyższych dochodach oraz nie oszczędzający specjalnie na codziennych wydatkach. Co trzecia osoba, dla której oferta rabatowa jest ważna zarabia więcej niż 2600 zł, a co czwarta wydaje na cotygodniowe zakupy więcej niż 250 zł. Ponad 44% z nich robi zakupy w hipermarketach, co może tłumaczyć dużą popularność kart cobrandowanych wydawanych przez banki wspólnie z największymi sieciami.
Przeczytaj także: Karty kredytowe dla firm Karty kredytowe dla firm

 

1 2

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: