Obsługa klienta - część 1
2003-04-19 00:22
Kontakty firmy z klientami występują w rozmaitych sytuacjach i dają różne efekty. Warto zauważyć, że większość klientów przypomina sobie tylko ostatni kontakt. Nawet jeśli sto poprzednich wypadło wspaniale, a tylko jeden - ostatni - okazał się katastrofą, klient zapamięta właśnie ten.
Uniwersalna reguła dobrej pracy
Jeśli nie zajmujesz się bezpośrednio obsługą klienta, traktuj swoich współpracowników tak, jakby byli klientami.
Trzy sprawy, o których należy pamiętać podczas kontaktów z klientem:
- Empatia - daj klientowi do zrozumienia, że jego problemy nie są ci obojętne.
- Zgodność z procedurą - postępuj zgodnie z ustaloną procedurą, ale podejmując decyzję, kieruj się również własnym wyczuciem sytuacji.
- Rozwiązanie problemu - weź na siebie odpowiedzialność za szybkie i skuteczne rozwiązanie problemu klienta.
Cztery wskazówki, które pomogą udoskonalić kontakty z klientem:
- Postaraj się, aby twoje usługi odpowiadały standardom wymaganym przez klienta. Poznaj oczekiwania klienta i spróbuj je spełnić.
- Potraktuj problem klienta jak własny i dołóż wszelkich starań, aby znaleźć w pełni satysfakcjonujące rozwiązanie.
- Zapoznaj się z procedurami zarządzania w sytuacjach kryzysowych i zastosuj je podczas rozwiązywania problemów. Postępuj zgodnie z zaleceniami swojej firmy.
- Nie odkładaj spraw na później. Pamiętaj, że klient też może mieć swoje zobowiązania.
oprac. : Piotr Słotwiński / obywatel.com