eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Polacy nie wierzą ubezpieczycielom

Polacy nie wierzą ubezpieczycielom

2006-05-29 13:50

Według raportu "Ubezpieczyciel - uczciwy i bezpieczny" przygotowanego przez firmę doradczą On Board PR na podstawie badań opinii społecznej PBS DGA, aż 10% Polaków w wieku powyżej 15 lat deklaruje, że nie ufa żadnej firmie ubezpieczeniowej.

Przeczytaj także: Firmy ubezpieczeniowe: dokąd zmierzają po pandemii?

Oznacza to, że około 3,1 mln Polaków neguje wiarygodność firm tej branży.

"Klienci powinni otrzymać sygnał, że etyka jest dla branży ubezpieczeniowej istotną wartością" - komentuje Monika Jasłowska z firmy doradczej On Board PR. "Pozytywnym przykładem jest np. projekt kodeksu dobrych praktyk przygotowywany przez Polską Izbę Ubezpieczeń".

Raport On Board PR określa również cechy, które Polacy najbardziej cenią w firmach ubezpieczeniowych. Wśród najczęściej wybieranych, na pierwszym miejscu znalazła się uczciwość (65,8% wskazań). Dalej uplasowało się bezpieczeństwo (48,8%) oraz doświadczenie firmy (46,4%). Ogółem, 78% społeczeństwa przyznaje też, że podczas wyboru firm ubezpieczeniowych bierze pod uwagę opinie na ich temat wyrażane np. przez media, znajomych, rodzinę.

"Wartości istotne dla potencjalnych klientów firm ubezpieczeniowych naturalnie różnią się nieco w poszczególnych grupach społecznych" - komentuje Norbert Kilen z On Board PR - "Np. prawie połowa osób z wyższym wykształceniem wskazuje profesjonalizm jako jedną z najważniejszych cech ubezpieczyciela. Ogólne proporcje pozostają jednak bez zmian - uczciwość i bezpieczeństwo zawsze plasuje się na czele listy cech wymarzonej firmy ubezpieczeniowej".

Wśród marek, które są wskazywane jako najbardziej zaufane, na pierwszym miejscu jest PZU. Firma jest wskazywana najczęściej (66,3%) wśród tych, które Polacy poleciliby znajomym. Za PZU uplasowały się Warta i ING Nationale-Nederlanden (po 19,2% wskazań). ING Nationale-Nederlanden jest marką cieszącą się większym uznaniem wśród mężczyzn. Kobiety częściej wskazują Wartę. Nieco dalej uplasowała się firma Commercial Union umieszczana na liście najbardziej zaufanych marek przez 17,2% respondentów.

Raport On Board PR "Wymarzony ubezpieczyciel - uczciwy i bezpieczny" opracowano w oparciu o badania opinii społecznej przeprowadzone przez PBS DGA w maju 2006 r. na ogólnopolskiej, reprezentatywnej, losowej próbie mieszkańców Polski w wieku 15 i więcej lat.

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: