eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Polski eHandel B2C - mniej, ale za to lepiej

Polski eHandel B2C - mniej, ale za to lepiej

2003-03-20 23:47


94 proc. sklepów twierdzi, że posiada stałych klientów.


Wykres 4. Stali klienci sklepów internetowych

Zdaniem ekspertów stali klienci sklepów internetowych są głównym źródłem wzrostu ich obrotów. W ostatnim półroczu wzrósł o ponad 10 punktów procentowych odsetek sklepów, które premiują swoich stałych klientów. Obecnie 72 proc. sklepów internetowych premiuje swoich stałych klientów.
Premiowanie stałych klientów sklepów internetowych przybiera różne formy: 83 proc. sklepów robi to za pomocą upustów cenowych, 35,5 proc. dołącza upominki do zamówienia, 20 proc. oferuje darmową dostawę, a 14,5 proc. sklepów premiuje swoich klientów poprzez specjalne promocje dostępne tylko dla nich.

Polskie sklepy internetowe najczęściej korzystają z oprogramowania stworzonego przez swoich własnych pracowników.


Wykres 5. Oprogramowanie sklepów internetowych

Płatności i dystrybucja towarów

Najpopularniejszymi sposobami płatności oferowanymi przez sklepy internetowe są: zaliczenia pocztowe - 67 proc. badanych sklepów oferuje taką możliwość oraz przy odbiorze dostawcy (kurierowi) – 58 proc. Dużą popularnością cieszy się również przelew z banku internetowego, który obecnie oferuje 52 proc. sklepów.


Wykres 6. Sposoby płatności oferowane przez sklepy internetowe

oprac. : I-Metria I-Metria

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: