Polski eHandel B2C - mniej, ale za to lepiej
2003-03-20 23:47
94 proc. sklepów twierdzi, że posiada stałych klientów.
fot. mat. prasowe
Wykres 4. Stali klienci sklepów internetowych
Zdaniem ekspertów stali klienci sklepów internetowych są głównym źródłem wzrostu ich obrotów. W ostatnim półroczu wzrósł o ponad 10 punktów procentowych odsetek sklepów, które premiują swoich stałych klientów. Obecnie 72 proc. sklepów internetowych premiuje swoich stałych klientów.
Premiowanie stałych klientów sklepów internetowych przybiera różne formy: 83 proc. sklepów robi to za pomocą upustów cenowych, 35,5 proc. dołącza upominki do zamówienia, 20 proc. oferuje darmową dostawę, a 14,5 proc. sklepów premiuje swoich klientów poprzez specjalne promocje dostępne tylko dla nich.
Polskie sklepy internetowe najczęściej korzystają z oprogramowania stworzonego przez swoich własnych pracowników.
fot. mat. prasowe
Wykres 5. Oprogramowanie sklepów internetowych
Płatności i dystrybucja towarów
Najpopularniejszymi sposobami płatności oferowanymi przez sklepy internetowe są: zaliczenia pocztowe - 67 proc. badanych sklepów oferuje taką możliwość oraz przy odbiorze dostawcy (kurierowi) – 58 proc. Dużą popularnością cieszy się również przelew z banku internetowego, który obecnie oferuje 52 proc. sklepów.
fot. mat. prasowe
Wykres 6. Sposoby płatności oferowane przez sklepy internetowe
oprac. : I-Metria