eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Rynek dóbr luksusowych w Polsce 2015

Rynek dóbr luksusowych w Polsce 2015

2015-12-10 10:44

Przeczytaj także: Rolex, Omega i Patek Phillippe: synonimy luksusu


Cena i jakość wyróżnikami polskich marek premium i luksusowych


Co drugi zamożny i bogaty nabywca twierdzi, że polskie marki premium i luksusowe cechuje korzystniejsza relacja jakości do ceny niż ich zagranicznych odpowiedników. Około jedna trzecia badanych pozytywnie oceniła design i estetykę polskich marek w segmentach: odzież, obuwie i galanteria skórzana oraz biżuteria i zegarki. W porównaniu do innych segmentów największą rozpoznawalnością na tle zagranicznych marek cieszą się polskie alkohole.
Luksus „Made in Poland” to zjawisko stosunkowo młode, ale w wielu segmentach rynku obecność polskich marek premium i luksusowych staje się w ostatnich latach coraz silniejsza. Coraz bardziej widoczny jest trend indywidualizacji produktów premium i luksusowych. Jest to potencjalny kierunek rozwoju polskich marek, który mógłby stanowić interesujący wyróżnik ich oferty. To nowoczesne podejście do klienta kryje w sobie wszechstronne możliwości rozwoju w przypadku dóbr premium i luksusowych, które z definicji stanowią formę ekspresji statusu nabywcy – mówi Tomasz Wiśniewski, partner w KPMG w Polsce.

fot. mat. prasowe

W którym obszarze polskie marki premium i luksusowe wypadają lepiej niż zagraniczne?

Co drugi zamożny i bogaty nabywca twierdzi, że polskie marki premium i luksusowe cechuje korzystniejsza relacja jakości do ceny


Wysoka jakość oferowanych produktów i staranne ich wykonanie umożliwiają polskim firmom zaistnienie poza granicami Polski oraz uzyskanie stabilnej pozycji na światowym rynku dóbr premium i luksusowych. Jednocześnie zdaniem badanych firm przeszkodami w ekspansji zagranicznej są m.in. wizerunek produktów z Polski, różnice kulturowe i odmienne realia prowadzenia działalności na zagranicznych rynkach oraz konkurencja z dużymi, międzynarodowymi koncernami.

Internet najważniejszym źródłem informacji o polskich markach


Najczęściej wskazywanym przez respondentów źródłem informacji o polskich markach premium i luksusowych jest internet. Ponadto aż 60% zamożnych i bogatych Polaków korzysta z internetu porównując ceny polskich marek premium i luksusowych.

Najważniejszym kanałem sprzedaży produktów z tzw. wyższej półki w Polsce są salony sprzedaży zlokalizowane w centrach handlowych. Drugim najpopularniejszym kanałem jest internet. Ma on największe znaczenie w przypadku zakupów kosmetyków i perfum – 43% zamożnych i bogatych Polaków przyznało, że polskie marki z tego segmentu kupuje zwykle w sieci.

Informacje o badaniu
„Rynek dóbr luksusowych w Polsce. Polskie marki premium i luksusowe. Edycja 2015” jest szóstą edycją publikacji KPMG o rynku luksusu w Polsce. Motywem przewodnim tej edycji raportu były polskie marki premium i luksusowe. Na potrzeby raportu przyjęto, że polskim dobrem premium lub luksusowym jest każde dobro opatrzone marką, która jest powszechnie w Polsce uznawana za premium bądź luksusową lub takie, które ze względu na swoją specyfikę (unikalność, wysoką cenę itp.) nabiera takiego charakteru. Z kolei polska marka to taka, która jest własnością firmy z przewagą kapitału polskiego lub ma polskie korzenie (historyczne) i jest nadal wytwarzana na terytorium Polski. W raporcie przedstawione zostały wyniki badania przeprowadzonego na grupie 305 respondentów we wrześniu 2015 roku przy wykorzystaniu metody wywiadów internetowych (CAWI – Computer Assisted Web Interview). Kryterium doboru respondentów były dochody przekraczające 7,1 tys. złotych brutto miesięcznie. Analiza ta została uzupełniona o badanie firm będących właścicielami polskich marek premium i luksusowych, w wyniku czego otrzymano 24 ankiety. Przedstawiciele wybranych firm odpowiadali na pytania dotyczące między innymi historii ich marek, sytuacji w danym segmencie rynku, barier ograniczających rozwój, kanałów komunikacji marketingowej, charakterystyki klientów oraz roli rynków zagranicznych. Raport obejmuje także prezentację wiodących polskich marek premium i luksusowych, która została poprzedzona analizą ponad stu subiektywnie wybranych marek. W raporcie wykorzystano także dane pochodzące z Euromonitor International, Eurostatu, GUS-u, Ministerstwa Finansów, Narodowego Banku Polskiego, Polskiego Związku Żeglarskiego, Credit Suisse oraz Economist Inteligence Unit.

poprzednia  

1 2

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (1)

  • Milion bogaczy w Polsce...

    Eurokrata / 2015-12-10 15:04:02

    Owi bogacze, jak należy się się domyślać, to w większości chyba (euro i krajowi) parlamentarzyści i inni syci, ze świecznika niedawnej władzy PO+PSL). Na jednych z tych polityków koalicji nawet mawiano w telewizorni, bodaj na TV Republika - że są "związkiem zawodowym pracowników PSL". To raczej są beneficjenci 8- lat rządów PO+PSL, ich kierownictwo, krewni i znajomi obdarzeni sowicie opłaconymi posadami. Wyższego szczebla urzędnicy, pracownicy w resortach i samorządach, czerpiący korzyści z godziwych apanaży, premii, z namaszczenia owej koalicji PO-PSL. Reszta Narodu, z bezrobociem lub najniższymi dochodami i emeryturami/rentami poniżej 3000 zł /mies. netto, na pewno milionerami nigdy nie zostanie w tym kraju. Nadal sprytny Grek będzie (m.in. z naszej to pomocy finansowej) sobie płacić -kilka razy wyższe świadczenia niż przeciętny Polak, jemu i uchodźcom pomagający... odpowiedz ] [ cytuj ]

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: