eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieInternet › Spam VII 2014

Spam VII 2014

2014-09-01 12:37

Spam VII 2014

Spam VII 2014 © psdesign1 - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

W lipcu, jak wynika z analiz ekspertów z Kaspersky Lab, nastąpił znaczny wzrost ilości phishingu finansowego i spamu w porównaniu z czerwcem – jego udział w całym ruchu e-mail wyniósł 67%. Oszukańcze wiadomości wykorzystujące nazwy znanych banków, systemów płatności czy sklepów internetowych stanowiły niemal 42% wszystkich e-maili phishingowych (wzrost o 7,9 proc.). Spośród systemów płatności, cyberprzestępcy upodobali sobie PayPala.

Przeczytaj także: Spam i phishing 2021 r. Na czym żerowali cyberprzestępcy?

Najwięksi spamerzy? Stany, Rosja i Chiny


Ogólnie, w lipcu udział spamu w całym ruchu e-mail zwiększył się o 2,2 punktu procentowego i wyniósł 67%. Stany Zjednoczone po raz kolejny stanowią główne źródło niechcianych wiadomości e-mail: jedna szósta (15,3%) globalnego spamu została wysłana z tego państwa. Rosja utrzymała posiadane od dłuższego czasu drugie miejsce w rankingu (udział tego państwa w całym spamie wynosił 5,6%), odnotowała jednak spadek o 1,4 punktu procentowego w stosunku do czerwca. Na trzeciej pozycji pozostają Chiny, z których pochodziło 5,3% globalnego spamu.

fot. mat. prasowe

Źródła spamu - lipiec

Tradycyjnie najwięcej wiadomości spamowych pochodziło ze Stanów Zjednoczonych


Tematyka spamu


Jakie były tematy spamu? Oferowano specyfiki zapewniające ochronę przed słońcem, klimatyzatory, wiatraki, folie na okna chroniące przed słońcem, wodę butelkowaną oraz okulary przeciwsłoneczne. W lipcu pojawiło się także sporo wiadomości spamowych reklamujących różnego rodzaju kosmetyki do pielęgnacji skóry oraz sezonowe zniżki oferowane przez sklepy kosmetyczne, a nawet poradniki wideo reklamowane jako „sekrety piękna”.

Spamerzy nie zapomnieli o użytkownikach korporacyjnych, mimo że w lipcu aktywność biznesowa nie znajduje się zazwyczaj na szczytowym poziomie. W połowie lata cyberprzestępcy specjalizujący się w rozprzestrzenianiu e-maili reklamowych postanowili przyciągnąć uwagę użytkowników ofertami związanymi z organizacją imprez firmowych w plenerze oraz rozrywką nad wodą.

Latem ma miejsce spowolnienie aktywności biznesowej, a spamerzy zwracają się w kierunku bardziej lukratywnego spamu partnerskiego, który obejmuje również szkodliwe wysyłki. W efekcie, wzrasta kryminalizacja spamu, który stanowi większe ryzyko dla użytkowników. W lipcu zauważyliśmy, że spamerzy wykazują większe zainteresowanie serwisami finansowymi. Ponadto, najwyższą pozycję w naszym rankingu szkodliwych załączników do niechcianych wiadomości po raz pierwszy od dłuższego czasu zajął trojan wykorzystywany do kradzieży poufnych danych użytkowników – powiedziała Tatiana Szczerbakowa, starszy analityk spamu, Kaspersky Lab.

oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: