eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plTematy › reklamacja
  • Letnie wyprzedaże - rabaty, reklamacje i zwroty. Jakie masz prawa?

    Letnie wyprzedaże - rabaty, reklamacje i zwroty. Jakie masz prawa?

    10:58 22.07.2022

    ... luźnym T-shirtem czy niepasującymi butami z hiszpańskiego e-sklepu? UOKiK wraz z Europejskim Centrum Konsumenckim radzi: Przeceniony plecak, który po miesiącu się zepsuł? Reklamacja Zamówiony online lub kupiony stacjonarnie (przy reklamacji sposób zakupu nie ma znaczenia) Jeśli plecakowi z wyprzedaży urwała się rączka – możemy go ... WIĘCEJ

    Tematy: wyprzedaż, wyprzedaże, letnie wyprzedaże, obniżki cen
  • Zagubiony lub uszkodzony bagaż. Co robić?

    Zagubiony lub uszkodzony bagaż. Co robić?

    12:24 22.06.2022

    ... sprawdź przy kurierze, czy nie jest uszkodzona i czy w niej niczego nie brakuje. Ewentualne szkody, zaznacz w protokole odbioru i poproś kuriera o podpis. REKLAMACJA Pisemną reklamację wyślij w ciągu 21 dni od odebrania bagażu. Link do wzoru reklamacji: https://konsument.gov.pl/wzory-reklamacji-do-linii-lotniczych/. Jakiego zadośćuczynienia możesz ... WIĘCEJ

    Tematy: zagubiony bagaż, bagaż, podróż samolotem, utrata bagażu
  • Konsument na urlopie. Czy wiesz za co i komu płacisz?

    Konsument na urlopie. Czy wiesz za co i komu płacisz?

    12:16 15.06.2022

    Wynajem hulajnogi elektrycznej, powerbanków, rowerów, skuterów czy samochodów może wpędzić nas w finansowe kłopoty. UOKiK ostrzega, że zanim skorzystamy z tego rodzaju usług, powinniśmy dokładnie zapoznać się z zasadami ich świadczenia. Instalując aplikację mobilną, przeczytajmy regulamin i sprawdźmy, czy nie jest to subskrypcja. Upewnijmy się ... WIĘCEJ

    Tematy: konsumenci, prawa konsumenta, ochrona konsumentów, niedozwolone praktyki rynkowe
  • W e-commerce w maju duże zmiany dla sprzedających

    W e-commerce w maju duże zmiany dla sprzedających

    12:32 29.04.2022

    Trzy unijne dyrektywy – 2019/770 (dyrektywa cyfrowa), 2019/771 (dyrektywa towarowa) oraz 2019/2161 (dyrektywa Omnibus) mają zostać implementowane do polskiego prawa w najbliższym miesiącu. Dotyczą one szeregu kwestii, w szczególności reklamacji składanych w oparciu o rękojmię, treści cyfrowych dostarczanych drogą elektroniczną, a także obowiązku ... WIĘCEJ

    Tematy: e-commerce, sklepy internetowe, e-sklep, regulamin sklepu internetowego
  • Prezent na Walentynki. Zwrot nie zawsze możliwy

    Prezent na Walentynki. Zwrot nie zawsze możliwy

    11:18 08.02.2022

    Niebawem Walentynki. Zakochani chętnie obdarowują się prezentami, często kupowanymi online. Dlatego Europejskie Centrum Konsumenckie przygotowało porady dotyczące prawa do zwrotu. O czy musimy pamiętać, chcąc zwrócić towar? Jakie prezenty będzie nam trudno oddać? Zwracaj uwagę na termin dostarczenia, zapoznaj się z polityką zwrotu! Towar kupiony ... WIĘCEJ

    Tematy: prawa konsumenta, zwrot towaru, reklamacja towaru, reklamacja
  • Prawa konsumenta. Nowe zasady rękojmi i gwarancji

    Prawa konsumenta. Nowe zasady rękojmi i gwarancji

    11:00 31.01.2022

    Szykują się istotne zmiany przepisów dotyczących ochrony praw konsumentów. Obejmą one wszystkich przedsiębiorców prowadzących sprzedaż na rzecz konsumentów, ponieważ dotyczą odpowiedzialności z tytułu rękojmi i gwarancji za wady towarów wobec konsumentów, a to oznacza, że trzeba się przygotować na nowe zasady reklamacji. Czeka nas istotna zmiana ... WIĘCEJ

    Tematy: prawa konsumenta, prawa konsumentów, rękojmia, gwarancja
  • Nietrafiony prezent? Zobacz, kiedy możliwy jest zwrot towaru

    Nietrafiony prezent? Zobacz, kiedy możliwy jest zwrot towaru

    12:11 27.12.2021

    Prezenty nie zawsze trafiają w gusta obdarowanych. CO możemy zrobić z takim nietrafionym upominkiem? Eksperci platformy edukacyjnej Kapitalni.org podpowiadają, jak zwrócić prezent kupiony w sklepie internetowym i czy możliwy jest zwrot w sklepie stacjonarnym. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Czy możemy zwrócić towar w sklepie stacjonarnym? Jak ... WIĘCEJ

    Tematy: nietrafiony prezent, zwrot towaru, zakupy przez internet, prawa konsumentów
  • Sprzedaż w modelu dropshipping: co powinna zawierać umowa?

    Sprzedaż w modelu dropshipping: co powinna zawierać umowa?

    11:12 21.12.2021

    ... , informowaniem konsumenta o przyjęciu zwrotu i decyzji w zakresie reklamacji, a także dokonaniem zwrotu gotówki. Przykładem może być reklamacja konsumenta, którą trzeba rozpatrzyć w terminie, np. 14 dni gdy reklamacja następuje z tytułu rękojmi. W reklamacji musi znaleźć się rozstrzygnięcie o jej zasadności. Konieczne jest też zadośćuczynienie ... WIĘCEJ

    Tematy: dropshipping, e-commerce, zakupy online, umowa
  • 3 zasady bezpiecznego zakupu prezentów świątecznych

    3 zasady bezpiecznego zakupu prezentów świątecznych

    00:54 19.12.2021

    Przedświąteczne zakupowe szaleństwo wkracza w decydującą fazę. Przedsiębiorcy szykują się na rekordowe zyski, a konsumenci dokładają wszelkich starań, by wybrane prezenty wywołały uśmiech na twarzach obdarowanych. Dlatego podczas dokonywania i odbioru zakupów warto pamiętać o trzech zasadach, dzięki którym zainwestowane pieniądze przyniosą ... WIĘCEJ

    Tematy: zakupy świąteczne, zwrot towaru, reklamacja towaru, reklamacja
  • Zakupy świąteczne - zwrot i reklamacja towaru. Sprawdź swoje prawa

    Zakupy świąteczne - zwrot i reklamacja towaru. Sprawdź swoje prawa

    00:30 17.12.2021

    Przed nami ostatni, handlowy weekend przed świętami Bożego Narodzenia. I być może ostatnia szansa, żeby zamówić prezent przez Internet, tak, żeby dotarł najpóźniej 24 grudnia. Ekspert platformy edukacyjnej Kapitalni.org Michał Herde z Federacji Konsumentów radzi na co zwracać uwagę w szale zakupów, zarówno tych na świąteczny stół, jak i pod ... WIĘCEJ

    Tematy: zakupy świąteczne, zwrot towaru, reklamacja towaru, reklamacja
  • Jak skutecznie napisać wezwanie przedsądowe do odpowiedzi na reklamację

    Jak skutecznie napisać wezwanie przedsądowe do odpowiedzi na reklamację

    14:19 26.11.2017 PORADA

    Szanowni Państwo, pilnie potrzebuję pomocy. Otóż około miesiąc temu został nałożony na os x mandat/wezwanie do zapłaty, za brak biletu MZK podczas jazdy komunikacją miejską w jednym ze środków komunikacji. Konkretnie chodzi o system A T, który funkcjonuje w Bydgoszczy. W linii ... WIĘCEJ

    Tematy: reklamacja, wezwanie przedsądowe, pozew do sądu, mandat
  • Negatywne rozpatrzenie reklamacji

    Negatywne rozpatrzenie reklamacji

    21:08 18.09.2017 PORADA

    Czy sprzedawca może odmówić zwrotu pieniędzy klientowi za dokonane przez konsumenta naturalne uszkodzenia towaru związane z jego 3-miesięcznym użytkowaniem? Klient dostarcza towar nieustannie szukając przysłowiowej "dziury w całym", za każdym razem wpływając na to aby nastąpił ... WIĘCEJ

    Tematy: prawa konsumenta, obowiązki sprzedawcy, reklamacja, odmowa reklamacji
  • Zwrot zadatku przez wykonawcę za nie wykonanie usługi

    Zwrot zadatku przez wykonawcę za nie wykonanie usługi

    23:32 08.08.2017 PORADA

    Zatrudniliśmy DJ-a na wesele. Podpisaliśmy umowę, w której musieliśmy zapłacić zadatek (w umowie był zapis, że w przypadku naszej rezygnacji z jego usług nie otrzymamy zadatku i będziemy musieli pokryć 50 % kosztów). DJ stawił się na sali weselnej o godz. 12, czyli 5 godzin przed ... WIĘCEJ

    Tematy: zwrot zadatku, zadatek, zwrot pieniędzy, reklamacja
  • Reklamacja - niezgodność z umową

    Reklamacja - niezgodność z umową

    22:15 08.08.2017 PORADA

    Prowadzę własną dzialalność. Niedawno klient zamówił usługę montażową drzwi zewnętrznych o rozmiarze 80. Drzwi zostały zamówione i zamontowane. Protokół odbioru klient podpisał, żadnych uwag nie roszczył. Po pewnym czasie zgłosił reklamację na drzwi twierdząc, że otrzymał ... WIĘCEJ

    Tematy: reklamacja, prawo do reklamacji, zwrot pieniędzy, towar niezgodny z umową
  • Reklamacja okularów oceniona negatywnie. Co dalej?

    Reklamacja okularów oceniona negatywnie. Co dalej?

    14:34 04.08.2017 PORADA

    Witam, 12.05.2017r. kupiłam okulary korekcyjne w salonie optycznym. Oprawki były firmowe i drogie. 26.07.2017 r. złożyłam reklamacje w salonie. Oddałam okulary, ponieważ wyłamał się zausznik. Pracownica salonu przyjmując je, włożyła okulary w mojej obecności do myjki i podczas ... WIĘCEJ

    Tematy: reklamacja, prawo do reklamacji, odmowa reklamacji, niezgodność towaru z umową
  • Uszkodzona kuchenka kupiona ze sklepu internetowego

    Uszkodzona kuchenka kupiona ze sklepu internetowego

    10:29 08.07.2017 PORADA

    Dzień dobry, w dniu 5 lipca odebrałam kuchenkę gazową emaliowaną zakupioną w sklepie internetowym. Opakowanie ze styropianu było całe, nie nosiło podejrzanych uszkodzeń. Klapa szklana w całości, piekarni szklany w całości. Po rozpakowaniu wizualnie bez dotykania wszystko fajnie, ale ... WIĘCEJ

    Tematy: reklamacja, prawo do reklamacji, postępowanie reklamacyjne, prawa konsumenta
  • Rozliczenie zwrotu pieniędzy za laptopa, którego serwis nie zdołał naprawić

    Rozliczenie zwrotu pieniędzy za laptopa, którego serwis nie zdołał naprawić

    13:18 04.07.2017 PORADA

    Witam, Mam następujący problem. Oddałem do serwisu laptopa na naprawę. Serwis stwierdził, że laptopa nie da się naprawić i zrobił zwrot poniesionych kosztów zakupu (na podstawie kwoty na pierwotnej fakturze). Jak mam rozpisać zaistniałe wydarzenie w KPiR? Skreślam laptopa z listy ... WIĘCEJ

    Tematy: zwrot kosztów zakupu, zwrot kosztów, zwrot pieniędzy, laptop
  • Ochrona danych podczas naprawy gwarancyjnej notebooka

    Ochrona danych podczas naprawy gwarancyjnej notebooka

    11:17 26.06.2017 PORADA

    Jak uzyskać gwarancję ochrony wrażliwych danych przed niepowołanym dostępem podczas naprawy gwarancyjnej notebooka, jeżeli są one zachowane na nośnikach tego sprzętu? Czy można skutecznie domagać się od serwisu zwrotu uszkodzonego dysku SSD wraz z naprawionym sprzętem (taki dysk ... WIĘCEJ

    Tematy: dane osobowe, ochrona danych osobowych, gwarancja, reklamacja
  • Prawo konsumenta i pośrednika sprzedaży

    Prawo konsumenta i pośrednika sprzedaży

    18:22 13.06.2017 PORADA

    Witam, bardzo proszę o poradę, jakiś czas temu podjęłam współpracę z producentem ubrań z Chin, dla którego świadczyłam usługi i sprzedawałam ubrania, które sam producent wysyłał prosto z Chin do klienta, czyli ja dostawałam zdjęcia produktów, które producent oferował ... WIĘCEJ

    Tematy: prawa konsumenta, pośrednik sprzedaży, zwrot towaru, reklamacja
  • Towar niezgodny z zamówieniem/ receptą. Co robić w takiej sytuacji?

    Towar niezgodny z zamówieniem/ receptą. Co robić w takiej sytuacji?

    21:24 05.04.2017 PORADA

    Byłam w prywatnym gabinecie okulistycznym na badaniach, okulistka mnie zbadała wystawiła receptę na okulary, na której były określone parametry szkieł odpowiednie do mojej wady wzroku. Po kilku dniach z tą samą receptą zamówiłam w tym gabinecie okulary. Po tygodniu odbieram okulary ... WIĘCEJ

    Tematy: reklamacja, zwrot pieniędzy, rekompensata, recepta

poprzednia  

1 2 3 4 ... 10 ... 13

następna



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: