eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plTematy › nieuczciwe praktyki handlowe
  • Cyfrowy Polsat zmienił praktyki i uniknął kary

    Cyfrowy Polsat zmienił praktyki i uniknął kary

    13:08 22.02.2010

    ... przedsiębiorcom – bez względu na to czy nadal posiadają dekoder. Ponadto spółka zobowiązała się w przyszłości do niestosowania kwestionowanej przez Prezes UOKiK praktyki. Sprawozdanie z realizacji tego zobowiązania Cyfrowy Polsat będzie musiał składać przy okazji trzech kolejnych licencjonowanych imprez sportowych, do których będzie miał ... WIĘCEJ

    Tematy: Cyfrowy Polsat, nieuczciwe praktyki handlowe, Euro 2008, praktyki monopolistyczne
  • UOKiK ukarał trzy zmowy cenowe

    UOKiK ukarał trzy zmowy cenowe

    11:26 01.02.2010

    ... nałożyła kary w łącznej wysokości 135 930 zł i wezwała do zaniechania praktyki. Decyzja nie jest ostateczna – część przedsiębiorców odwołało się do Sądu Ochrony Konkurencji ... przez Kamsoft, z upustem dla klienta nie większym niż marże handlowe uzyskane na poszczególnych produktach. Ponadto spółka ustalała i udostępniała jednolite cenniki usług ... WIĘCEJ

    Tematy: zmowa cenowa, ceny minimalne, nieuczciwa konkurencja, nieuczciwe praktyki handlowe
  • Rynek budowlany: kolejna zmowa cenowa

    Rynek budowlany: kolejna zmowa cenowa

    13:48 04.01.2010

    Producent płytek ceramicznych i gresów ustalał ze swoimi dystrybutorami minimalne ceny sprzedaży produktów - uznała Prezes UOKiK. Na inicjatora porozumienia Urząd nałożył karę ponad 900 tys. zł. Postępowanie antymonopolowe w tej sprawie zostało wszczęte pod koniec 2008 roku. Z materiałów zgromadzonych w jego toku wynika, że spółka Opoczno (w maju ... WIĘCEJ

    Tematy: rynek budowlany, zmowa cenowa, branża budowlana, nieuczciwa konkurencja
  • Portale sprzedające dzwonki na telefon nieuczciwe

    Portale sprzedające dzwonki na telefon nieuczciwe

    10:39 23.11.2009

    Po 18-miesięcznej akcji, przeprowadzonej przez 27 państw członkowskich, Norwegię i Islandię, poprawionych lub zlikwidowanych zostało 70 proc. stron zbadanych w związku z nieuczciwą sprzedażą dzwonków, tapet i innych usług do telefonów komórkowych - poinformowało Europejskie Centrum Konsumenckie. Od czerwca 2008 r., kiedy przeprowadzono pierwsze ... WIĘCEJ

    Tematy: dzwonki na telefon, prawa konsumentów, Komisja Europejska, Unia Europejska
  • UOKiK: Enion łamał prawa konsumentów

    UOKiK: Enion łamał prawa konsumentów

    02:05 19.10.2009

    Spółka Enion ograniczała konsumentom możliwość reklamowania wadliwie działających urządzeń wskazujących zużycie energii elektrycznej - uznała Prezes UOKiK i nałożyła na przedsiębiorcę karę w wysokości ponad 8 mln zł. Postępowanie w tej sprawie zostało wszczęte na podstawie skargi konsumenckiej. Wynikało z niej, że Zakład Energetyczny Enion odmówił ... WIĘCEJ

    Tematy: Enion, prawa konsumentów, Zakłady Energetyczne ENION, nieuczciwe praktyki handlowe
  • Biuro Triada: 4 mln zł kary od UOKiK

    Biuro Triada: 4 mln zł kary od UOKiK

    12:49 09.10.2009

    Podwyższenie ceny wycieczki ze względu na wzrost kosztów transportu? Możliwe, ale pod pewnymi warunkami. Jakimi? Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów przypomina o tym najnowszą decyzją dotyczącą biura podróży Triada. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Pentor Research Interational, 30 proc. Polaków tegoroczny urlop planowało ... WIĘCEJ

    Tematy: biur Triada, biura podróży, nieuczciwe umow, nieuczciwe praktyki handlowe
  • SGH ukarana za nieuczciwe umowy

    SGH ukarana za nieuczciwe umowy

    13:18 01.10.2009

    ... zgodnie z prawem, umowa studenta z uczelnią powinna określać warunki odpłatności za studia. Zgodnie z ustawą o ochronie konkurencji i konsumentów, na przedsiębiorcę, który stosuje praktyki naruszające zbiorowe interesy konsumentów, Prezes UOKiK może nałożyć karę finansową w wysokości do 10 proc. ubiegłorocznych przychodów. W tym przypadku na Szkołę ... WIĘCEJ

    Tematy: nieuczciwe umowy, SGH, uczelnie wyższe, niedozwolone klauzule
  • Komisja Europejska krytykuje opłaty bankowe

    Komisja Europejska krytykuje opłaty bankowe

    01:29 26.09.2009

    W opublikowanym 22 września 2009 r. sprawozdaniu Komisji Europejskiej na temat detalicznych usług finansowych wskazano na narastanie problemów związanych ze sposobem informowania konsumentów i udzielania im porad przez banki. Konkretne kwestie dotyczą informacji, które w wielu przypadkach są trudne do zrozumienia, niejasnych opłat bankowych, a ... WIĘCEJ

    Tematy: opłaty bankowe, usługi finansowe, usługi bankowe, nieuczciwe praktyki handlowe
  • UE: sklepy internetowe z elektroniką łamią prawo

    UE: sklepy internetowe z elektroniką łamią prawo

    13:36 11.09.2009

    Komisarz ds. konsumentów UE Meglena Kunewa ogłosiła wyniki przeprowadzonego w całej UE dochodzenia dotyczącego reklam wprowadzających w błąd oraz nieuczciwych praktyk stosowanych przez portale internetowe sprzedające sprzęt elektroniczny. Z przeprowadzonych w maju 2009 r. kontroli wynika, że 55% skontrolowanych stron internetowych wykazuje ... WIĘCEJ

    Tematy: prawa konsumentów, nieuczciwe praktyki handlowe, nieuczciwe reklamy, sklepy internetowe
  • Firma Zbyszko ukarana

    Firma Zbyszko ukarana

    12:52 07.09.2009

    Reklama Veroni Mineral Fit wprowadzała konsumentów w błąd - uznała Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Na producenta napoju - spółkę Zbyszko Company - została nałożona kara finansowa w wysokości ponad 240 tys. zł. Uznaje się, że reklama wprowadza w błąd, gdy na jej podstawie konsument uzyskuje fałszywe wyobrażenie na temat towaru lub ... WIĘCEJ

    Tematy: Zbyszko, Veroni Mineral Fit, nieuczciwe reklamy, nieuczciwe praktyki handlowe

poprzednia  

1 ... 3 4 5 ... 8

następna



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: