eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plTematy › nieuczciwe praktyki handlowe
  • 29 mln zł kary. UOKiK ukarał PKO BP

    29 mln zł kary. UOKiK ukarał PKO BP

    12:41 17.01.2014

    Możliwość podejmowania dowolnych decyzji o zmianie oprocentowania kredytu konsumenckiego, tylko jeden dzień obowiązywania formularza informacyjnego opisującego warunki pożyczki – to niektóre z praktyk stosowanych przez PKO BP. Nałożona na bank kara wyniosła ponad 29 mln złotych. Postępowanie przeciwko bankowi zostało wszczęte w listopadzie 2012 ... WIĘCEJ

    Tematy: nieuczciwe praktyki handlowe, prawa konsumentów, naruszenie praw konsumentów, UOKiK
  • Sklep internetowy endo.pl naruszał prawa konsumentów

    Sklep internetowy endo.pl naruszał prawa konsumentów

    12:19 08.01.2014

    Klienci sklepu internetowego endo.pl nie byli prawidłowo informowani o prawie do odstąpienia od umowy zawartej na odległość. Przedsiębiorca zaniechał stosowania niezgodnych z prawem praktyk Postępowanie Urzędu wykazało m.in., że sklep endo.pl nie przekazywał klientom pisemnej informacji o tym, że przysługuje im prawo do zwrotu towarów zakupionych ... WIĘCEJ

    Tematy: nieuczciwe praktyki handlowe, prawa konsumentów, naruszenie praw konsumentów, UOKiK
  • Bank Handlowy i Bank BPH naruszały prawa konsumentów

    Bank Handlowy i Bank BPH naruszały prawa konsumentów

    12:53 07.01.2014

    ... wygasać dopiero po całkowitej spłacie zobowiązań. W opinii Urzędu oświadczenie woli, które znajduje się w wielostronicowym wzorcu umownym można łatwo przeoczyć. Dlatego praktyki banków narażały konsumentów na nieświadome wyrażenie zgody na pobieranie bez ich dyspozycji należących do nich pieniędzy. Zdaniem Urzędu, bank powinien ... WIĘCEJ

    Tematy: nieuczciwe praktyki handlowe, prawa konsumentów, naruszenie praw konsumentów, UOKiK
  • Dostawcy wody naruszali prawa konsumentów

    Dostawcy wody naruszali prawa konsumentów

    13:19 21.11.2013

    ... ciśnieniu. Zgodnie z przepisami, konsument powinien w takim przypadku uiścić zapłatę obniżoną adekwatnie do stopnia odbiegania jakości i ciśnienia wody od obowiązujących. Podobne praktyki godzące w interesy odbiorców wody stosowała gmina Tyszowce uznając m.in., że nie ponosi odpowiedzialności za przerwy w dostawie wody, nie przyznając jednocześnie ... WIĘCEJ

    Tematy: nieuczciwe praktyki handlowe, prawa konsumentów, naruszenie praw konsumentów, UOKiK
  • Euro 2012: uwaga na nieuczciwych sprzedawców

    Euro 2012: uwaga na nieuczciwych sprzedawców

    00:16 07.06.2012

    ... wadliwy czy przeterminowany. Nie dajmy się im oszukać, sprawdzajmy, komu i za co płacimy. - Przed Euro nie dajmy się złapać na nieuczciwe oferty noclegowe. Sprawdzajmy dokładnie portale z bazą noclegową w miastach – gospodarzach. W poważnej ofercie hotelu, hostelu czy dowolnej kwatery powinny znaleźć się dokładne ... WIĘCEJ

    Tematy: nieuczciwe praktyki handlowe, prawa konsumentów, naruszenie praw konsumentów, Euro 2012
  • Uwaga na darmową aktualizację danych firmy

    Uwaga na darmową aktualizację danych firmy

    10:58 02.02.2011

    Każda firma - Twoja również - chce być dobrze widoczna w Internecie. Dokładając starań, żeby klienci nie mieli problemu z odnalezieniem Twoich produktów i usług, zapewne chętnie korzystasz z propozycji zapisania się do różnego rodzaju internetowych baz skupiających przedsiębiorców. Zazwyczaj są to oferty darmowe, zdarza się jednak, że przez ... WIĘCEJ

    Tematy: aktualizacja danych, wezwanie do zapłaty, darmowa aktualizacja danych, nieuczciwe praktyki handlowe
  • Skargi na zakupy w Internecie 2008-2009

    Skargi na zakupy w Internecie 2008-2009

    12:41 12.10.2010

    ... konsumentów: dostawa (brak, opóźnienie), wadliwy/niezgodny z umową produkt lub usługa, warunki umowy, cena i płatności, kwestie rekompensaty/odszkodowania, techniki sprzedaży (np. nieuczciwe praktyki rynkowe), oszustwo. Trzy czołowe kategorie, czyli problemy z dostawą, produktem lub usługą oraz warunki umowy, stanowiły aż 84% (2008 r.) i 83 ... WIĘCEJ

    Tematy: prawa konsumentów, interesy konsumentów, ochrona konsumentów, nieuczciwe praktyki handlowe
  • UOKiK: prawa młodych konsumentów

    UOKiK: prawa młodych konsumentów

    11:13 02.09.2010

    ... , najlepiej przeliczyć cenę każdego produktu w zestawie i porównać z ceną kompletu. Może się okazać, że zapłacilibyśmy mniej za zakup plecaka i zeszytu osobno. Praktyki polegające na wprowadzaniu w błąd konsumentów, co do wysokości ceny zestawów promocyjnych są niezgodne z prawem. Nieudane zakupy – zwrot, wymiana, reklamacje Podręczniki ... WIĘCEJ

    Tematy: UOKiK, prawa konsumentów, interesy konsumentów, ochrona konsumentów
  • Castorama, Prakitker i Tikkurila: zmowa cenowa

    Castorama, Prakitker i Tikkurila: zmowa cenowa

    10:35 27.05.2010

    Producent farb i lakierów Tikkurila przez sześć lat ustalał z marketami budowlanymi Praktiker i Castorama ceny swoich produktów. To kolejna zmowa na tym rynku. Do jej wykrycia przyczyniły się informacje przekazane przez uczestników porozumienia - poinformował UOKiK. Niedozwolone porozumienia przedsiębiorców dotyczące cen towarów należą do ... WIĘCEJ

    Tematy: zmowa cenowa, Castorama, Praktiker, Tikkurila
  • Zmowa cenowa PTE? UOKiK zaprzecza

    Zmowa cenowa PTE? UOKiK zaprzecza

    11:00 14.04.2010

    Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, w odpowiedzi na pismo minister pracy i polityki społecznej Jolanty Fedak, stwierdził jednoznacznie, że nie ma podstaw do podejrzeń, że Powszechne Towarzystwa Emerytalne zawarły porozumienie w zakresie wysokości stosowanych opłat od składki. Minister Fedak sugerowała, że taka zmowa może mieć miejsce - ... WIĘCEJ

    Tematy: zmowa cenowa, nieuczciwe praktyki handlowe, OFE, Powszechne Towarzystwa Emerytalne

poprzednia  

1 2 3 4 ... 8

następna



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: