Bezprzewodowy boom
2003-02-10 12:28
Przeczytaj także: Rozwiązania sieciowe: trendy 2014
Wartość sprzedaży produktów Wi-Fi wyniosła 280 mln USD, podczas gdy w roku 2001 było to 76 mln USD. Podstawowym czynnikiem stymulującym sprzedaż był spadek cen – średnia wartość punktów dostępowych i kart sieciowych spadła ze 136 USD do 87 USD. Najpopularniejszym standardem jest 802.11b – urządzenia oparte na 802.11a stanowiły w minionym roku niespełna 1% rynku. Zapewne dane wyglądałyby nieco inaczej, gdyby dodać zakupy dużych firm, jednak ten sektor rynku nie został uwzględniony w raporcie NPDTechworld.Analitycy przewidują dalszy spadek cen i wzrost sprzedaży. Dominującą rolę na rynku ma w tym roku odegrać sprzęt oparty na specyfikacji 802.11g. Sieci 802.11b pozwalają na transfer z maksymalną szybkością 11Mb/s, 802.11g – zachowując kompatybilność z 802.11b - umożliwiają 5-krotnie szybsze przesyłanie danych. 802.11a jest równie szybkie jak 802.11g, jednak wykorzystuje inną częstotliwość i nie jest kompatybilne z pozostałymi systemami.
Analitycy przewidują, że w roku 2002 na całym świecie zostanie sprzedanych 6 mln sztuk urządzeń Wi-Fi. Wraz z wprowadzaniem modułów Wi-Fi do komputerów przenośnych i sprzętu elektroniki użytkowej, jak np. odtwarzaczy DVD, popularność tej technologii będzie rosnąć. W roku 2006 wolumen sprzedaży sięgnie 33 mln sztuk.
oprac. : 4Press
Przeczytaj także
-
6G umożliwi całkowite wyeliminowanie komunikacji przewodowej?
-
Sieć 5G i Wi-Fi 6 chce wdrożyć 98% firm
-
Sieci bezprzewodowe. Niewykorzystany potencjał i obawy o bezpieczeństwo
-
Olimpiada w Rio: uwaga na otwarte sieci Wi-Fi
-
Wi-Fi - pięta achillesowa bezpieczeństwa IT
-
Bezpieczne portale społecznościowe na wakacjach
-
Bezpieczeństwo sieci WiFi w Polsce 2012/2013
-
Sieć Wi-Fi może okazać się niebezpieczna
-
Mobilny Internet: porównanie cen 2012