Globalne sieci handlowe w 2011 roku
2012-04-23 00:16
Przeczytaj także: Sieci handlowe doceniają polski rynek
Sześć nowych światowych sieci handlowych w Polsce, więcej przybyło tylko w Ałmaty, Moskwie i Kijowie
Ałmata w Kazachstanie była zdecydowanie najpopularniejszą nową lokalizacją – zadebiutowało tutaj 18 międzynarodowych sieci handlowych. Spowodowane było to głównie poprawą infrastruktury, oddaniem do użytku nowej powierzchni w centrach handlowych oraz wejściem w 2010 r. na tamtejszy rynek Grupy Inditex, operatora takich marek jak Zara, Pull & Bear, Massimo Dutti i Bershka, co stanowiło zachętę dla innych graczy wchodzących na rynek.
W 2011 r. Moskwa (11 nowych sieci), Kijów (9) i Warszawa (6) także znalazły się w centrum zainteresowania – międzynarodowe sieci handlowe realizowały swoje plany rozwoju na rynkach o silnych gospodarkach wykazujących największy potencjał wzrostu.
Sześć światowych sieci handlowych, które weszły na polski rynek w 2011 roku, to marka mody damskiej z Wielkiej Brytanii Dorothy Perkins (Złote Tarasy w Warszawie), brytyjska marka oferująca niedrogie ubrania F&F (Blue City w Warszawie), amerykańska marka GAP oferująca ubrania i akcesoria (Arkadia w Warszawie), marka modowa American Eagle (wkrótce otwarcie pierwszego sklepu), Foot Locker – sieć sprzedająca ubrania i buty sportowe znanych marek (Arkadia w Warszawie) i amerykańska sieć sklepów z zabawkami Toys’R’Us (Blue City w Warszawie). W 2012 roku można spodziewać się wejścia kolejnych nowych sieci na polski rynek, ponieważ nasz kraj został wskazany jako kierunek ekspansji przez 33% respondentów ankiety przeprowadzonej przez CBRE dotyczącej intencji i kierunków rozwoju wśród międzynarodowych sieci handlowych.
Magdalena Frątczak, dyrektor działu powierzchni handlowych w CBRE Polska dodała: “Obserwujemy stałe zainteresowanie ze strony największych międzynarodowych marek, które chcą wejść na polski rynek. Jednak najlepsze centra handlowe w Warszawie, w których chcą się znaleźć w pierwszej kolejności, są niemal w całości skomercjalizowane. W związku z tym, być może niektóre znane marki zdecydują się na debiut na polskim rynku w innych dużych miastach, które dysponują jeszcze powierzchnią w centrach handlowych, lub poczekają na zakończenie nowych inwestycji komercyjnych w Warszawie.”
Warszawa niezwykle popularna wśród międzynarodowych sieci supermarketów
Co ciekawe, w wynikach ankiety przeprowadzonej przez CBRE, Warszawa okazała się miastem niezwykle popularnym wśród międzynarodowych sieci supermarketów – aż 33,3% z nich posiada w stolicy przynajmniej jeden sklep. Jedyne miasto z większą ilością międzynarodowych sieci supermarketów to Tokio, gdzie obecnych jest 38,9% tych sieci. Oznacza to, że w Warszawie, którą zamieszkuje niewiele ponad 2 miliony ludzi, znajduje się większa liczba międzynarodowych sieci supermarketów niż w miastach takich jak Nowy Jork (22,2% światowych sieci supermarketów), Londyn (27,8%), Moskwa (27,8%) czy Pekin (22,2%). Te dane pokazują także, że rynek sieci supermarketów w Warszawie i w Polsce jest wysoce konkurencyjny, co stanowi wyzwanie dla tych sieci, lecz jest korzystne dla polskich konsumentów, którzy mogą korzystać z atrakcyjnej oferty cenowej i produktowej.
1 2
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Globalne sieci handlowe w 2012 roku
-
Międzynarodowe sieci handlowe ciągną do Polski
-
Centra handlowe na świecie 2012
-
Sieci handlowe wybierają Polskę
-
Globalne marki stawiają na handel online
-
Sprzedaż detaliczna: ile zarobiły największe sieci handlowe?
-
Dlaczego inwestorzy patrzą na Kraków?
-
Wrocław liderem rankingu miast atrakcyjnych dla inwestorów
-
Dlaczego Trójmiasto? Co przyciąga biznes?
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)