eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Outsourcing w Polsce 2011-2012

Outsourcing w Polsce 2011-2012

2012-01-16 00:11

Przeczytaj także: Polska na globalnej mapie outsourcingu


- Dzięki doświadczeniu, kompetencjom, sile finansowej i wiarygodności firma może oferować kompleksowe rozwiązania i zwiększać swoją przewagę konkurencyjną – nie tylko względem firm z polskim kapitałem, ale i zagranicznych graczy branży ITO i BPO – mówi Leszek Rożdżeński.

Akwizycje i przejęcia to szansa dla czołowych graczy na uzupełnienie portfolio usług i wzmocnienie wartości swoich marek, a dla mniejszych podmiotów możliwość przetrwania na rynku.

4. „Więcej za tyle samo” - rozwiązania skrojone na miarę kryzysu gospodarczego

Polska branża outsourcingowa wchodzi dziś w fazę dojrzałości. Oznacza to zarówno, większą świadomość klientów na temat korzyści i funkcjonalności rozwiązań outsourcingowych, jak i rosnące wymagania względem partnerów zewnętrznych. Czasy, kiedy usługi outsourcingowe były sprzedawane masowo w podobnym kształcie różnym klientom już dawno minęły. Dziś, polskie firmy z branży oferują coraz częściej rozwiązania dedykowane konkretnym branżom i dostosowane do unikalnych potrzeb klientów. Ta tendencja będzie się umacniać, zwłaszcza w obliczu spowolnienia gospodarczego i konieczności oferowania klientom pewnej wartości dodanej, m.in. na poziomie dodatkowych zabezpieczeń kontraktów.

Jak wynika z analizy Baker & McKenzie (2011), przeprowadzonej wśród blisko stu globalnych korporacji, korzystających z usług outsourcingu, jednym z najważniejszych czynników, które mogą niekorzystnie wpłynąć na relacje pomiędzy dostawcą usług outsourcingowych a jego klientem jest brak precyzyjnego określenia zakresu świadczonych usług. Szczególnie biorąc pod uwagę złożoność i rosnącą kompleksowość globalnych umów outsourcingowych, niedoprecyzowanie zasad i standardów współpracy oraz zakresu usług jest wskazywane jako jeden z głównych powodów, który może prowadzić do niepowodzenia projektu.

- Obecnie głównym motywatorem zmian w ofertach nie jest kryzys gospodarczy, a jego „widmo”. Nastrój wyczekiwania i niepewności dopinguje do szukania pewnych unikalnych przewag, które może przynieść współpraca z partnerem zewnętrznym. Jako dostawcy musimy zapewnić jeszcze lepszą obsługę w podobnej cenie, na przykład wprowadzając automatyzację procesów tam, gdzie to jest możliwe – mówi Andrzej Smółko, Ekspert Instytutu Outsourcingu, Prezes CWS – boco.

W ciągu minionego roku można było zaobserwować zwielokrotnianie nakładów na innowacje. Od czerwca 2010 r. do czerwca 2011 r. 46% polskich firm outsourcingowych wdrożyło innowacje, a 60% deklarowało ich implementację w kolejnym roku.

Prognozy rozwoju polskiej branży outsourcingu oraz sektora nowoczesnych usług biznesowych w Polsce – 2012 r.


1. Wzrost mimo kryzysu

Spowolnienie gospodarcze, zwłaszcza w krajach strefy euro oraz Stanach Zjednoczonych, które obserwujemy już od drugiej połowy 2011 r. przybierze na sile w 2012 r. Branża outsourcingowa będzie jedną z niewielu, które utrzymają dodatnią dynamikę wzrostu. Firmy outsourcingowe z polskim kapitałem deklarują stabilność etatów i kolejne rekrutacje. Przykładowo, spółka CWS - boco zamierza zwiększyć zatrudnienie o ok. 70 osób w związku z wprowadzaniem nowych usług. Podobne plany mają centra nowoczesnych usług biznesowych z kapitałem zagranicznym. Przykładowo, Capgemini zwiększy zatrudnienie nawet o 400 etatów, Infosys – o 300, centrum Sii - o 200, arvato Polska i Fujitsu – po 150, Mellon Poland – o ok. 100 do końca 2012 r. Kolejnych pracowników będą też przyjmowały Sony Pictures, Holicon, HP, TRW Automotive, Itella Information czy Grant Thornton Frąckowiak. Jak szacują przedstawiciele ABSL, do 2013 r. centra usług biznesowych w Polsce będą zatrudniać łącznie już 100 tys. osób. Z kolei wartość sektora sięgnie ponad 4,5 mld dolarów.

- W najbliższych miesiącach możemy spodziewać się jeszcze większego zainteresowania ze strony inwestorów szukających nowych lokalizacji dla swoich centrów świadczących usługi oparte na wiedzy. Zwłaszcza, że ostatnie rankingi globalnych grup analitycznych zakwalifikowały Polskę do grona najbardziej rozwiniętych lokalizacji offshoringowych. Awansowaliśmy dzięki takim atutom jak wielojęzyczni, wykształceni pracownicy, bliskość kulturowa, stabilizacja gospodarcza i polityczna. Analitycy uwzględnili również fakt, że to właśnie Polskę jako lokalizację dla swoich centrów wybierają najwięksi światowi gracze – mówi Kinga Piecuch, Członek ABSL, Członek Zarządu Xerox Polska.

poprzednia  

1 ... 5 6 7 8

następna

oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: