eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Podróże Internautów 2002-2004

Podróże Internautów 2002-2004

2005-02-11 11:50

Przeczytaj także: Podróże Internautów 2002-2003


10. Kiedy rezerwujemy

Najwięcej rezerwacji jest dokonywanych, jak w latach poprzednich, w okresie wakacji. Ponad połowa rezerwacji przypada na 3 miesiące letnie: czerwiec, lipiec i sierpień.

Wynika to także ze specyfiki internetu, dzięki któremu w sezonie klienci mają dostęp 24 godziny na dobę do ofert last minute.

Wzmożony ruch utrzymuje się także w miesiącach powakacyjnych, we wrześniu oraz październiku. Jest to bardzo dobry okres na wypoczynek, gdyż w wielu krajach Basenu Morza Śródziemnego dojrzały już wszystkie owoce, woda jest ciepła, a do tego nie ma tłoku zarówno na plażach, jak i w restauracjach. Wykorzystują to osoby wyjeżdżające w pojedynkę lub z osoba towarzyszącą. W okresie letnim ze względu na wakacje rezerwacji dokonuje więcej osób z dziećmi.

W roku 2004 znaczna cześć internautów zdecydowała się na zakup wycieczek w pierwszej części roku (tzw First Minute). Było to związane z wyjątkowo atrakcyjnymi ofertami biur podróży, które starają się pozyskać klientów jak najwcześniej.

11. Wartość rezerwacji

Osiągnięta średnia wartość rezerwacji jest znacznie wyższa niż średnia wartość zakupu w innych sklepach online. Dynamika wzrostu w stosunku do roku 2002 pokazuje, że internauci coraz bardziej ufają temu kanałowi sprzedaży. Wartość jednej rezerwacji na poziomie blisko 5000 PLN świadczy, że internetowe biura podróży przełamały barierę zaufania, a zainteresowanie tą formą zakupu wycieczek jest coraz większe. Spadek wartości rezerwacji w roku 2004 był spowodowany ogólnym obniżeniem się cen wycieczek, dzięki umocnieniu się złotówki w stosunku do dolara i euro.



Idea:
Pierwszy raport „Analizy zachowań klientów kupujących wycieczki w sieci” dotyczył roku 2002. Niniejszy raport jest jego bezpośrednią kontynuacją.

Ideą powstania aktualnego raportu jest kontynuacja analizy profilu klientów dokonujących zakupu wycieczek za pomocą internetu. Celem prowadzonej analizy jest ocena obecnej sytuacji, a także zmian w okresie lat 2002-2004 w preferencjach klientów względem usług turystycznych w internecie. Niniejszy raport wskazuje także kierunki ewolucji elektronicznej sprzedaży z uwzględnieniem takich czynników jak kraje, do których polscy turyści wyjeżdżają najchętniej, sposoby płatności, dane demograficzne użytkowników.

Podstawowym założeniem raportu jest ukazanie informacji demograficznych, preferencji klienta, jak również odniesienie do podstawowych zachowań użytkowników internetowych biur podróży. Umożliwi to lepsze zrozumienie potrzeb klientów internetowych sklepów oferujących usługi turystyczne, jak również tradycyjnych biur podróży.

Internetowe usługi związane z turystyką wyjazdową są nadal silnie rozwijającym się rynkiem, co obrazuje stale rosnące zainteresowanie wśród polskich internautów i coraz częstsze wybieranie tego kanału zakupu ofert.

Badana grupa:
Poniższy raport został stworzony na podstawie profilu klientów dokonujących zakupu wyjazdów urlopowych za pośrednictwem internetu. Cała analiza zachowań internautów dokonujących zakupu wycieczki bazuje na zgromadzonych informacjach dotyczących użytkowników, którzy zakupili wycieczkę za pośrednictwem serwisu Travelplanet.pl S.A., Wirtualnej Polski, oraz serwisów partnerskich Travelplanet.pl (www.pf.pl, www.hoga.pl, www.o2.pl, www.wroclaw.naszemiasto.pl, www.gery.pl).

Analizą objęto blisko 15000 osób, w tym: 1972 osoby (01.06.2001-31.21.2002 - I raport), 4902 osoby (01.01.2003-31.12.2003 - II raport) i 7457 (01.01.2003-31.12.2003 - III raport).

Metodologia:
Cały projekt stanowi pierwszy element kompleksowego badania polskich turystów dokonujących zakupu wyjazdów na urlop za pośrednictwem internetu. Raport w głównej mierze został oparty na badaniach wtórnych oraz analizach ilościowych. Dają one możliwość wyznaczenia podstawowego profilu klientów polskich internetowych biur podróży oraz ukazanie jego preferencji.

Wyniki badania:
Prezentowane dane zostały uśrednione i nie uwzględniają sezonowości, która w branży turystycznej jest niezwykle istotnym czynnikiem. Pozwala to jednak na określenie jednolitego profilu klienta internetowych biur i serwisów turystycznych. Poza tym istotnym elementem jest szybki wzrost popytu na usługi tego typu firm, co w znaczący sposób niweluje sezonowość. Obroty tych firm, nawet po zakończeniu sezonu urlopowo-wakacyjnego stale rosną za sprawą zwiększającego się zainteresowania ze strony klientów i powiększającego się rynku.
Przeczytaj także: Wakacje dla singli Wakacje dla singli

poprzednia  

1 ... 4 5

oprac. : Dawid Sadulski / Travelplanet.pl Travelplanet.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: