eGospodarka.pl

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Analiza mediów - źródło informacji biznesowych

Analiza mediów - źródło informacji biznesowych

2010-04-07 13:46

Właściwe decyzje biznesowe podejmowane są na podstawie dobrych i sprawdzonych informacji na temat rynku, konkurencji, potrzeb konsumentów, perspektyw rozwoju i ich analizy. Bez dobrej informacji menadżer działa intuicyjnie, przez co zwiększa ryzyko popełnienia błędu. Informacje biznesowe można zdobywać na wiele sposobów - np. zamówić raport w firmie consultingowej, kupić analizy rynkowe, przeprowadzić wizję lokalną, wykonać badania marketingowe. Te metody są jednak dość kosztowne. Natomiast wiele informacji, które mają kluczowe znaczenie biznesowe jest dostępna publicznie w ogólnodostępnych mediach takich jak prasa czy internet. Dlaczego zatem analiza mediów jest wciąż jeszcze niedocenionym narzędziem wsparcia biznesu?
Szum informacyjny

Stosy gazet, codzienna porcja newsletterów branżowych, nieograniczony dostęp do informacji w internecie – to rzeczywistość z którą codziennie spotykają się menadżerowie. Interesujące tematy giną w powodzi mało istotnych newsów. Obok zbyt dużej ilości materiałów, ograniczeniem jest brak czasu na codzienną prasówkę, bo z reguły nie jest to priorytet. Stosy gazet rosną na biurku, zaś skrzynki odbiorcze pękają w szwach od nie przeczytanych informacji z serwisów www. Biznes potrzebuje świeżych i bieżących informacji o rynku, konkurencji, opiniach klientów, ale równocześnie nie jest w stanie przetrawić całej tej papki informacyjnej i wyciągnąć tego co w danym momencie jest wartościowe i najbardziej potrzebne.

Monitoring mediów

Monitoring mediów jest narzędziem stosowanym głównie przez agencje PR w celu pomiaru efektywności działań. To jednak nie wszystkie jego możliwości. Z dobrze przeprowadzonej analizy można wyciągnąć informacje, które pomagają w prowadzeniu biznesu na poziomie strategicznym, komunikacyjnym i sprzedażowym.

Media codziennie dostarczają nam informacji o:
  • Sytuacji na rynku – analiz rynkowych, trendów, zagrożeń
  • Działaniach konkurencji
  • Opiniach na temat naszej marki
  • Konkretnych sytuacji problemowych w których można zastosować oferowane przez nas rozwiązania (baza klientów problemowych)
  • Konkretnych klientach (baza potencjalnych klientów)
  • Mediach, organizacjach, programach, które mogą stanowić potencjalny kanał komunikacji (baza pośrednich kanałów komunikacji)
  • Potencjalnych sytuacjach kryzysowych
Zarządzanie informacjami z mediów

Większość przedsiębiorców śledzi media na mniejszą lub większą skalę. Na systematyczne działania brakuje jednak czasu. Często szwankuje także komunikacja wewnętrzna i ważne informacje, które mogłyby wesprzeć funkcjonowanie biznesu nie docierają do odpowiednich pracowników. Dobra organizacja monitoringu mediów lub zlecenie go na zewnątrz, może w znacznym stopniu poprawić efektywność i zmniejszyć koszty pozyskiwania informacji. Tego typu działania mogą być wsparte narzędziami informatycznymi w postaci ekstranetu, newsletera czy wewnętrznej wikipedii, która jest cenną bazą danych dla pracowników firmy.

 

1 2 3

następna

oprac. : PREDICTO

Zobacz także


Oceń

0 0

Podziel się

Poleć na Wykopie Poleć w Google+

Poleć artykuł znajomemu Wydrukuj

Koszt kapitału

REKLAMA

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo:

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.