eGospodarka.pl

eGospodarka.plWiadomościMedia › Multiscreening 2017: rządzi telewizja śniadaniowa

Multiscreening 2017: rządzi telewizja śniadaniowa

2017-09-13 09:41

Multiscreening 2017: rządzi telewizja śniadaniowa

TV © rainer_81 - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Użytkownicy internetu coraz częściej oglądają telewizję śniadaniową, a coraz rzadziej – programy dokumentalne i wiadomości: telewizję śniadaniową w internecie oglądało w 2016 roku 3% internautów, a w 2017 – 24%. Wiadomości oglądało na komputerze w 2016 – 44% internautów, a w 2017 – 31%. Oto pierwsze wyniki badania Multiscreening 2017.
W IRCenter właśnie zrealizowaliśmy 4 edycję projektu syndykatowego Multiscreening, dotyczącego korzystania z tv i video wśród użytkowników internetu. W ramach projektu śledzimy trendy związane ze sposobami oglądania, ulubionymi rodzajami contentu video i ich dostawcami. W tym roku badanie przeprowadziliśmy we wrześniu na reprezentatywnej próbie n=1003 internautów (kontrola próby pod względem płci, wieku i miejsca zamieszkania).

W tegorocznej edycji zwróciliśmy przede wszystkim uwagę na to, że:
  • rośnie liczba osób oglądających w internecie telewizję śniadaniową (wzrost o 21pp) i spada liczba osób oglądających serwisy informacyjne w telewizji i w internecie (spadek o 13 pp).
  • najbardziej typowa widownia telewizji i video wśród użytkowników internetu ogląda Iplę i CDA. To najczęściej wybierane serwisy do oglądania video.
  • wyraźnie rośnie segment młodych kobiet oglądających vod.tvp.pl oglądające tam seriale.
  • wyróżniają się również użytkownicy Showmaxa, wśród których jest najwięcej mężczyzn w wieku 25-34 lata.
  • do widowni Showmaxa podobni są również użytkownicy serwisów video portali horyzontalnych – gł. film.wp.pl.

fot. mat. prasowe

Zmiana w oglądaniu contentu tv na telewizorach i komputerach

Programy dokumentalne i wiadomości tracą na popularności.


Spadek zainteresowania serwisami informacyjnymi w tym roku jest spowodowany czasem pomiarów w kolejnych latach – w maju 2016 miało miejsce wiele ważnych wydarzeń społeczno-politycznych, a we wrześniu 2017 jest sezon ogórkowy. Zwracam uwagę to, że internetowe wydania treści video informacyjnych są bardziej czułe na bieżące wydarzenia niż serwisy informacyjne oglądane na telewizorach.

Wyróżnianie się młodej, damskiej widowni serialowej związanej z video.tvp.pl może wskazywać na tworzenie się coraz bardziej zróżnicowanych segmentów związanych z różnymi rodzajami oglądanej telewizji i video.

fot. mat. prasowe

Analiza korespondencji platform udostępniających wideo w internecie

Do widowni Showmaxa podobni są również użytkownicy serwisów video portali horyzontalnych.


Albert Hupa

oprac. : eGospodarka.pl

Oceń

0 0

Podziel się

Poleć na Wykopie Poleć w Google+

Poleć artykuł znajomemu Wydrukuj

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

REKLAMA

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo:

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.