eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Wideo w sieci, czyli mobile i frustracja

Wideo w sieci, czyli mobile i frustracja

2016-11-07 10:33

Wideo w sieci, czyli mobile i frustracja

Oglądanie materiałów wideo na urządzeniach mobilnych coraz popularniejs © georgejmclittle - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Rośnie rzesza konsumentów przyznających się do oglądania wideo w sieci - wynika z najnowszej, siódmej już edycji Ericsson ConsumerLab TV & Media Report. Okazuje się również, że z coraz większą częstotliwością wykorzystujemy do tego urządzenia mobilne. Rosnącą popularnością cieszy się także telewizja na żądanie. Jednocześnie jednak użytkownicy nie ukrywają, że wyszukiwanie interesujących treści łączy się z pewną frustracją. Dlaczego? Odpowiedzi na to i inne pytania szukajcie poniżej.

Przeczytaj także: VOD rośnie w siłę. Czy przegoni tradycyjną telewizję?

Wideo w sieci, czyli zwrot ku mobile


Jak wynika z raportu, na przestrzeni zaledwie kilku lat średni czas oglądania TV i wideo na urządzeniach mobilnych wzrósł o przeszło 200 godzin. Oznacza to, że całkowity czas, jaki poświęcamy materiałom filmowym podniósł się o 1,5 h tygodniowo. Nieuchronnym następstwem rosnącej popularności urządzeń przenośnych jest jednak spadek korzystania z ekranów tradycyjnych – na tej aktywności spędzamy o dwie i pół godziny tygodniowo mniej. Jak to wygląda w liczbach?
  • TV i wideo w sieci pochłania użytkownikom o 85% więcej czasu niż miało to miejsce jeszcze w 2010 roku. Jednocześnie zauważalny jest 14-procentowy spadek zainteresowania ekranami tradycyjnymi.
  • 4 na 10 użytkowników deklaruje duże zainteresowanie mobilnymi transmisjami danych, w tym również nielimitowanym strumieniowaniem treści wideo
  • Dane ze Stanów Zjednoczonych wskazują, że już 1/5 wideo, które Amerykanie oglądają na swoich urządzeniach mobilnych to płatne treści pochodzące z takich serwisów jak Netflix, Hulu czy Amazon Prime.

Odkrywanie wideo w sieci – jak trudne to może być?


Ważną kwestią, szczególnie podkreśloną przez raport, jest niska satysfakcja odbiorców, którzy szukają treści do oglądania. 44 procent konsumentów w USA twierdzi, że na co dzień nie może znaleźć nic interesującego do oglądania w zwykłej, linearnej telewizji – co stanowi wzrost o 22 procent w porównaniu do ubiegłego roku (36 procent w 2015 roku). Z drugiej strony, konsumenci amerykańscy spędzają o 45 procent więcej czasu wybierając programy do obejrzenia w usługach na żądanie, niż w tradycyjnej TV.

Paradoksalnie, 63 procent odbiorców twierdzi, że są zadowoleni z odkrywania treści korzystając z usług VOD, podczas gdy jedynie 51 procent stwierdza to samo dla telewizji linearnej. Wyniki te zdają się sugerować, że chociaż proces odkrywania treści w usługach na żądanie jest bardziej czasochłonny, niż w przypadku telewizji tradycyjnej, odbiorcy uważają, iż jest to mniej frustrujące – gdyż w rezultacie łączy sie to z obietnicą znalezienia treści, które odbiorcy będą chcieli oglądać i będą mogli mieć do nich dostęp w dowolnie wybranym czasie

fot. mat. prasowe

Rosnąca rola TV i mediów

Czas spędzony na oglądaniu materiałów wideo i telewizji na urządzeniach mobilnych w ciągu tygodnia wzrósł o 85 procent w ostatnich sześciu latach.


Popularność usług na żądanie wciąż rośnie:


Łączny czas oglądania zawartości na żądanie – np. przesyłanych strumieniowo seriali TV, filmów i innych programów – od 2010 roku wzrósł aż o 50 procent. O rosnącej popularności i poziomie zadowolenia z usług VOD świadczą, między innymi, następujące wskaźniki:|
  • Konsumenci wciąż chętnie angażują się w maratony serialowe (tzw. binge watching); 37 procent respondentów co tydzień ogląda dwa lub więcej odcinków tego samego serialu pod rząd, a więcej niż co piąty przyznaje, że robi to codziennie
  • Wydatki konsumentów na usługi VOD w USA zwiększyły się o ponad 60 procent w stosunku do roku 2012 – od 13$ do 20$ miesięcznie
  • 40 procent respondentów codziennie korzysta z YouTube; aż 10 procent pytanych przyznaje, że korzysta z niego ponad trzy godziny dziennie

Zeynep Ahmet, Senior Advisor, Ericsson ConsumerLab: „Na podstawie naszych szeroko zakrojonych badań, możemy zauważyć coraz większą potrzebę odbiorców aby korzystać z nieograniczonego dostępu do wysokiej jakości TV i treści wideo, dostępnych dla różnych usług i urządzeń. Dla większości konsumentów, a dla millenialsów w szczególności, możliwość oglądania treści na własnym smartfonie jest kluczowa. Dla odbiorców ważne jest teraz nie tylko wspólne przeżywanie i dzielenie się z innymi użytkownikami w czasie rzeczywistym; pragną oni również elastyczności i dostępności mediów na żądanie. Dzisiejsze doświadczenie odnoszące się do korzystania z telewizji jest niezwykle złożone, a odbiorcy chcą tworzyć swoje własne światy składające się ze spersonalizowanych i ważnych dla nich treści.

O raporcie:
Raport powstał na podstawie ankiet wypełnionych przez 30 000 osób w 24 krajach, statystycznie odzwierciedlających poglądy 1,1 miliarda ludzi, Ericsson ConsumerLab TV and Media Report 2016 stanowi największe w swoim rodzaju studium zachowań odbiorców telewizyjnych. Wraz z danymi pomocniczymi i spostrzeżeniami zaobserwowanymi dzięki pomiarom urządzeń zainstalowanych bezpośrednio na odbiornikach, niniejszy raport przedstawia szczegółowy stan zachowań konsumenckich, ich podejście i oczekiwania w stosunku do telewizji i mediów, jak również potencjalny wpływ, jaki mogą mieć te trendy na obecne modele biznesowe tej branży. Ankiety zostały przeprowadzone wśród konsumentów w wieku 16-69 lat na 24 rynkach: Australia, Brazylia, Kanada, Chiny, Kolumbia, Dominikana, Niemcy, Grecja, Indie, Włochy, Meksyk, Holandia, Polska, Portugalia, Rumunia, Rosja, RPA, Hiszpania, Szwecja, Tajwan, Turcja, Wielka Brytania i USA. Wszyscy respondenci mają w domu szerokopasmowe połączenie z Internetem i oglądają telewizję i wideo, co najmniej raz w tygodniu. Prawie wszyscy korzystają z Internetu codziennie.

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Upadłości firm X 2016

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: