eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › 10 sposobów na skuteczny e-mail marketing

10 sposobów na skuteczny e-mail marketing

2015-08-06 10:20

10 sposobów na skuteczny e-mail marketing

10 sposobów na skuteczny e-mail marketing © dizain - Fotolia.com

Oprócz czerpania wiedzy ze wskazówek i praktycznych przykładów, jak prowadzić skuteczne działania e-mail marketingowe, marketerzy powinni również uczyć się na błędach. Marek Włodarczyk, Sales Director optivo, wskazuje na dziesięć najczęściej popełnianych błędów w e-mail marketingu. Jednocześnie dostarcza wskazówek, jak uniknąć niepożądanych działań tak, aby mieć pewność, że wysiłki włożone w przygotowanie i realizację kampanii mailingowej przyniosą efekty.

Przeczytaj także: 6 wskaźników w e-mail marketingu, które musisz znać

1. Potencjalni subskrybenci mają problem ze znalezieniem formularza zapisu na newsletter


Osoby zainteresowane subskrypcją newslettera szukają możliwości rejestracji najczęściej na głównej stronie Internetowej firmy. Zwykle przekierowanie do formularza czy też prosty Call-to-Action zamieszczone są w jej górnej sekcji (headerze), bądź w części dolnej (stopce). Użytkownicy mogą również skorzystać z funkcji „Szukaj” albo wykorzystać Mapę strony internetowej, pod warunkiem, że jest taka możliwość oraz jest on na tyle wytrwały i zdeterminowany, aby dotrzeć w ten sposób do formularza zapisu.

Rada:

Zawsze pamiętaj o odpowiednio widocznym miejscu rejestracji na newsletter. Najlepiej będzie, jeśli potencjalny subskrybent będzie mógł dokonać subskrypcji z poziomu każdej podstrony – nigdy przecież nie wiadomo, która część oferty przedstawionej na stronie Internetowej go do tego zachęci. Ważne jest, aby firma sama nie stwarzała ku temu barier.

2. Wymagane podczas rejestracji informacje są niewykorzystywane


W czasie procesu rejestracji użytkownik może zostać poproszony o udzielenie takich informacji jak data urodzenia czy kod pocztowy, jak również informacji o osobistych obszarach zainteresowania. Niestety często nie są one przez firmy wykorzystywane. Jeżeli tak się dzieje, użytkownik ma poczucie, że firma nie spełnia jego wymagań.

Rada:

Sprawdź, jakie dane o subskrybentach zbierasz. Wymagaj tylko tych informacji, których możesz faktycznie użyć do komunikacji z klientami. To zapewnia zadowolenie subskrybentów, którzy będą dostawali mailingi dopasowane do ich osobistych preferencji.

3. Centrum preferencji jest rzadko używane przy standardowych środkach komunikacji


Centrum preferencji pozwala nowym subskrybentom na wprowadzenie szczegółowych informacji na swój temat. Często jednak zapomina się, że obszary zainteresowania użytkowników zmieniają się w czasie. Bardzo istotna jest więc ich bieżąca aktualizacja – tylko w ten sposób będzie można realizować kampanie dostosowane do oczekiwań subskrybentów.

Rada:

Regularnie przypominaj subskrybentom o możliwości wprowadzania zmian w ich centrum preferencji. Podkreślaj użytkownikom wartość dodaną, jaką niesie ich bieżące aktualizowanie – przecież dzięki temu będziesz mógł dostosowywać komunikację do ich zainteresowań. Centrum preferencji ma zastosowanie również w przypadku procesu wypisywania się z newsletterów. Mogą bowiem zatrzymać tych użytkowników, którzy myślą o rezygnacji z newslettera, poprzez umożliwienie im dokonania zmian zarówno w tematyce newsletterów, jak i częstotliwości ich otrzymywania.

4. Nowi subskrybenci nie są witani natychmiast po zapisie na newsletter


Czasem mijają tygodnie, zanim nowy subskrybent - zarejestrowany przy wykorzystaniu metody double opt-in – otrzyma pierwszy, właściwy newsletter. Marketer, nie inicjując natychmiastowej komunikacji z nowym subskrybentem, może zaprzepaścić możliwość podtrzymania wysokiego zainteresowania ofertą firmy.

Rada:

Wysoka liczba subskrypcji newslettera jest oznaką zainteresowania Twoją marką, firmą, usługą czy produktem. Takie wzmocnione zainteresowanie powinno zostać wykorzystane poprzez odpowiednio przygotowaną komunikację e-mail marketingową. Właściwy przebieg szybkiej akcji marketingowej wiąże się z powitaniem wszystkich nowych użytkowników mailem powitalnym albo serią takich maili.

fot. dizain - Fotolia.com

10 sposobów na skuteczny e-mail marketing

Aby działania w zakresie e-mail marketingu okazały się skuteczne warto m.in. regularnie przypominać subskrybentom o możliwości wprowadzania zmian w ich centrum preferencji.


5. Newsletter i strona internetowa nie są przystosowane do wersji mobilnej


W obecnych czasach przeglądanie newsletterów na urządzeniach mobilnych to praktycznie standard. Marketerzy coraz częściej dbają więc o responsywność swoich maili. Często jednak dostosowanie komunikacji do wersji mobilnej kończy się niestety na newsletterze. Odbiorcy, którzy klikają w link i przechodzą do strony internetowej, która nie jest dostosowana do wersji mobilnej, mogą szybko poczuć się sfrustrowani i zrezygnować z dalszego przeglądania ofert oraz – co za tym idzie – z dokonania zakupu.

Rada:

Zastanów się, jaką drogę od newslettera do zawarcia transakcji lub zapoznania się z większą ilością informacji na temat Twojej oferty/ usługi przechodzi Twój konsument. Zadbaj o responsywny design zarówno newslettera, jak również wszystkich podstron swojej strony internetowej, do której kierują linki, łącznie z samym formularzem rejestracji na newsletter.

 

1 2

następna

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: