eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › 10 sposobów na skuteczny e-mail marketing

10 sposobów na skuteczny e-mail marketing

2015-08-06 10:20

Przeczytaj także: 6 wskaźników w e-mail marketingu, które musisz znać


6. Identyczna domena nadawcy do wysyłki newslettera i maili serwisowych


Taka sama domena nadawcy jest często używana zarówno do wysyłki newslettera, jak i maili serwisowych. Na pierwszy rzut oka może się wydawać, że praktyka ta przynosi korzyść, ponieważ odbiorca będzie już znał nadawcę, który nie będzie też „obcy” dla jego skrzynki odbiorczej. W takim przypadku ignoruje się jednak fakt, że każda domena nadawcy ma u różnych providerów pocztowych własną historię i reputację. Kluczowym kryterium ich budowania jest regularna reakcja subskrybentów na wysyłaną przez firmy komunikację e-mail marketingową. Inaczej mówiąc, oznacza to, że w przypadku kiedy występuje niski stopień interakcji subskrybentów na wysyłane newslettery, używanie tej samej domeny nadawcy może spowodować, że maile serwisowe mogą nie zostać dostarczone.

Rada:

Używaj innej domeny do wysyłki newsletterów i innej do wysyłki maili serwisowych. Będzie to miało pozytywny wpływ na Twoje wskaźniki dostarczalności.

7. Baza danych się nie zmienia, dlatego też testowanie nie jest konieczne


Marketerzy znają swoją bazę subskrybentów. Możliwe, że dokładne testy zostały wykonane w przeszłości a wydajność mailingów pozostaje na całkiem satysfakcjonującym poziomie. Niestety, dość rzadko brany jest pod uwagę czynnik „zmęczenia” bazy. Dodatkowo, grupy docelowe się zmieniają i działania, które sprawdzały się świetnie sześć czy dziewięć miesięcy temu, nie są już optymalne.

Rada:

Sprawdzaj regularnie reakcję odbiorców na wysyłaną przez Ciebie komunikację. Testuj tematy wiadomości, sposób komunikacji z subskrybentami, design newslettera oraz Call-to-Action. Brak testów przyczynia się także do marnowania ogromnego potencjału automatycznych kampanii e-mail marketingowych – ważne jest, aby wprowadzić testy na każdym etapie zautomatyzowanych procesów i wyciągać z nich odpowiednie wnioski.

8. Wyizolowane działania w pojedynczych kanałach komunikacji


E-mail marketing lub inne sektory marketingu są planowane i realizowane osobno, bez uwzględniania wzajemnych zależności względem siebie. Takie podejście nie uwzględnia jednak faktu, że klienci są od dawna aktywni w wielu kanałach. Obecnie marketerzy powinni więc skoncentrować się na zarządzaniu podróżą klienta i umiejętnie połączyć poszczególne kanały komunikacji.

Rada:

Pomyśl o tym, w jakich kanałach oraz w jaki sposób komunikuje się Twoja grupa docelowa. Sprawdź, jakie połączenie kanałów będzie najefektywniejsze aby komunikować się z poszczególnymi segmentami Twojej grupy docelowej. Na podstawie analiz i spostrzeżeń opracuj zintegrowany plan komunikacji, wraz z określeniem harmonogramu oraz tematyki.

9. Taka sama treść dla wszystkich odbiorców


Marketerzy niestety wciąż podążają za podejściem „spray&pray” ( „ostrzelaj”cel masowo, wszystkimi możliwymi środkami, a potem „módl się”, żeby któryś ze środków trafił do celu ). Przy takim podejściu wszyscy odbiorcy otrzymują taką samą treść, a jedyną formą personalizacji jest i indywidualne pozdrowienie. Stosując taką taktykę marketerzy zakładają, że wszyscy subskrybenci mają takie same wymagania jeśli chodzi o przesyłane im informacje.

Rada:

Regularnie analizuj otwarcia mailingów oraz zachowania subskrybentów, a więc kliknięcia w poszczególne linki czy zakupy. Następnie, na podstawie uzyskanych danych, przygotuj spersonalizowaną treść kolejnych mailingów. Dzięki odpowiedniej reakcji na potrzeby swoich klientów zapewnisz im odpowiedni kontent i zapobiegniesz braku aktywności odbiorców.

10. Wielkość listy odbiorców jest kluczowym czynnikiem warunkującym osiągnięcie sukcesu


Czy ciągle rosnąca lista odbiorców stanowi kryterium jakości działań e-mail marketingowych? Decydującym pytaniem powinno być raczej: „Jak dużo spośród posiadanych adresów naprawdę istnieje?” oraz „Ilu odbiorców naprawdę reaguje na wysyłane przez Ciebie mailingi?”.

Rada:

Stale przyrastająca lista odbiorców jest przede wszystkim potwierdzeniem, że proces subskrypcji newslettera przebiega prawidłowo. To również oznaka tego, że oferta Twojej firmy spotyka się z zainteresowaniem nowych klientów. Natomiast wskaźnikiem efektywności działań e-mail marketingowych jest przede wszystkim aktywność Twoich subskrybentów. Dlatego też powinieneś oceniać rozwój swojej listy odbiorców nie przez pryzmat jej wielkości, ale jakości. Ponadto powinieneś na bieżąco i dokładnie obserwować zmiany otwarć i kliknięć (zarówno dla pojedynczych wartości jak i ogólnie) oraz aktywność użytkowników na swojej stronie internetowej lub w sklepie online.

poprzednia  

1 2

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: