eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › E-commerce: płatności mobilne zwiększają sprzedaż

E-commerce: płatności mobilne zwiększają sprzedaż

2014-06-16 10:08

E-commerce: płatności mobilne zwiększają sprzedaż

Płatności mobilne © Artur Marciniec - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Płatności mobilne, kody QR oraz reklama oparta o geolokalizację to czynniki wywierające największy wpływ na zwiększenie wyników sprzedaży. Tak przynajmniej uważają właściciele i menedżerowie największych polskich sklepów internetowych przepytani na potrzeby najnowszej edycji badania „M-commerce w praktyce 2014”. Problem w tym, że rozwój płatności mobilnych ciągle pozostawia wiele do życzenia. Co stoi na przeszkodzie uch implementacji przez banki, serwisy do obsługi płatności i e-sklepy?

Przeczytaj także: Alior Bank wprowadza T-Mobile MyWallet

Najnowsza, druga już edycja badania, przeprowadzonego na zlecenie platformy mGenerator.pl, rzuca więcej światła na kwestię płatności mobilnych w Polsce. Przy obecnym stanie rozwoju rynku telefonii komórkowej i urządzeń przenośnych wdrożenie modeli płatności dostosowanych do urządzeń mobilnych jest już nieuniknione. Według najnowszych danych, smartfony stanowią prawie połowę wszystkich telefonów komórkowych w Polsce. Wraz ze wzrostem ich popularności, zwiększa się zapotrzebowanie na strony i aplikacje mobilne. Jednak nawet ich wprowadzenie nie gwarantuje wzrostu sprzedaży w e-sklepach. – Problemem, który hamuje ich rozwój jest słabo rozwinięty segment płatności mobilnych. Zauważają to również same sklepy internetowe. Z badania wynika, że 27 proc. respondentów uważa je z najważniejszy czynnik zwiększający sprzedaż – mówi Piotr Krawiec, prezes zarządu platformy mGenerator.pl

– Mniejszą popularnością wśród sklepów cieszą się natomiast znaczniki NFC, również istotne dla płatności mobilnych. Wskazało je 8 proc. badanych – dodaje. Gdzie leży sedno problemu?

fot. mat. prasowe

Rozwiązania zwiększające sprzedaż w e-sklepach

Według najnowszej edycji badania „M-commerce w praktyce 2014”, w którym ankietowano właścicieli i menedżerów pracujących w polskich sklepach internetowych, największy wpływ na zwiększenie sprzedaży mają płatności mobilne.


Nowość goni nowość

W ciągu ostatnich kilku lat mieliśmy do czynienia z gwałtownym rozwojem technologii bezpośrednio lub pośrednio związanych z płatnościami mobilnymi. Byliśmy świadkami pojawienia się m.in. NFC (komunikacja bliskiego zasięgu). Pozwala ona na przeprowadzanie transakcji zbliżeniowych przy pomocy smartfona, dokładnie tak, jak robi się to w przypadku zwykłej karty płatniczej. Takie rozwiązanie najbardziej przyda się w sklepach tradycyjnych. Jednak mogą wykorzystać je również sklepy internetowe działające w myśl zasady local buying – posiadające oddziały stacjonarne. Wszystko jednak zależy od operatorów komórkowych i banków. Do tej pory tylko 2 na 4 wiodące sieci komórkowe, zdecydowały się udostępnić je swoim klientom. Ciekawym pomysłem są też mobilne terminale płatnicze wykorzystujące smartfon i specjalną przystawkę odczytującą karty. Dzięki temu przeprowadzanie transakcji płatniczych jest możliwe w praktycznie każdym miejscu. Niewolno też zapominać o pieniądzu elektronicznym, którego obecnie najpopularniejszą na świecie odmianą jest Bitcoin. Nadal problemem są jednak rozwiązania dostarczane przez banki i pośredników udostępniających platformy do realizacji szybkich płatności w internecie. Pomimo faktu, że część z nich dostosowała już swoje serwisy transakcyjne do wymagań klientów korzystających ze smartfonów i tabletów, większość banków w dalszym ciągu tego jeszcze nie zrobiła.

Kto straci przez opóźnienia?

Małe zainteresowanie ze strony banków współpracą na rzecz rozwijania płatności mobilnych zaszkodzi nie tylko im, ale też pośrednikom zarządzającym platformami do szybkich płatności w internecie. Niezagospodarowaną niszę mogą wykorzystać operatorzy wirtualnych walut. Znowelizowana ustawa o usługach płatniczych pozwala na ich wprowadzenie również w Polsce. To może natomiast skutkować utratą dużej części rynku, na rzecz tych firm.

Problem zapóźnienia polskiego rynku płatności wpływa nie tylko na sklepy internetowe. Utrudnia też rozwój wielu innowacyjnych usług z zakresu mobile commerce. Nadzieją dla e-przedsiębiorców może być jednak wspólna inicjatywa 6 banków, które w trzecim kwartale 2014 roku mają zaprezentować nową usługę budowaną na bazie „płatności mobilnych IKO” oferowanych przez bank PKO BP.

Więcej danych na temat rozwoju polskiego handlu mobilnego będzie można znaleźć w pełnej wersji raportu „M-commerce w praktyce 2014”, w której po raz pierwszy przebadano również serwisy internetowe. Jego premierę mGenerator.pl zapowiada na wrzesień 2014 r.

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (2)

  • sky-shop.pl / 2014-07-12 22:39:19

    Im więcej możliwości płatności, tym większa szansa, że klient skorzysta akurat z danego e-sklepu. Warto więc zabiegać o jak najkorzystniejsze dla konsumentów rozwiązania. odpowiedz ] [ cytuj ]

  • Jak wyręczyć agencję marketingową w badaniu opinii?

    Esplorado / 2014-07-14 09:17:07

    Przeprowadzanie badań opinii oraz badań rynku stało się w dzisiejszych czasach standardem w zarządzaniu firmą. Dane zgromadzone za pośrednictwem badania ankietowego stanowią wartościowe wskazówki w procesie podejmowania decyzji biznesowych. Również małe i średnie przedsiębiorstwa coraz częściej wykazują zainteresowanie takim rozwiązaniem, jednak istotną barierą są dla nich wysokie koszty, związane ze zleceniem firmom marketingowym przeprowadzenia profesjonalnego sondażu, który pozwoli na uzyskanie reprezentatywnych danych.
    Esplorado.pl to odpowiedź na te problemy. Jest to pierwsze w Polsce kompleksowe narzędzie online do badania opinii. Jeżeli szukacie rzetelnych informacji, chcecie w łatwy sposób zaplanować, przygotować i przeprowadzić badania ankietowe, a potem dokonać trafnej analizy otrzymanych wyników jest to dla Was idealne rozwiązanie.
    Nasz serwis pozwoli Wam stworzyć własne w pełni profesjonalne badanie ankietowe online. Korzystanie z Esplorado nie wymaga doświadczenia w prowadzeniu badań marketingowych. Wystarczy tylko wybrać z czterech dostępnych ofert najkorzystniejszy dla siebie plan abonamentowy, zarejestrować się w serwisie, a następnie zaprojektować kwestionariusz ankiety dostosowany do własnych potrzeb. W zależności od wybranej oferty udostępniamy od 5 do 10 wzorów ankiet oraz kilka tematów wizualnych. Można do nich dodać pytania w 11 różnych formach, a także metryczkę.
    Po zaprojektowaniu kwestionariusza rozpoczynacie zbieranie odpowiedzi. Przebieg badania możecie obserwować w czasie rzeczywistym. Wasze ankiety udostępniane są na stronie naszego serwisu, a także za pośrednictwem wiadomości e-mail, Twittera i Facebooka. Po zakończeniu badania uzyskane dane są prezentowane w postaci przejrzystych tabel krzyżowych, a ich format jest integralny z popularnym programem statystycznym SPSS. Dodatkowo przez cały okres trwania abonamentu w sprawach technicznych możecie zwracać się do naszego całodobowego wsparcia e-mailowego.
    Decydując się na Esplorado.pl uzyskujecie dostęp do bazy respondentów reprezentujących niemal wszystkie grupy demograficzne, dzięki czemu możliwy jest dobór reprezentacyjnej próby i otrzymanie rzetelnych wyników, odzwierciedlających rozkład opinii w badanej populacji. Respondenci za wypełnienie ankiety nagradzani są przez Was możliwość udziału w konkursach.
    Jak sami widzicie, przeprowadzanie badań opinii online nigdy nie było takie proste! Zapraszamy Was na www.esplorado.pl

    Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjne Gospodarka Działanie 8.1. „Dotacje na Innowacje – Inwestujemy w Waszą przyszłość”

    [IMG]http://i58.tinypic.com/r7ipgz.jpg[/IMG]
    odpowiedz ] [ cytuj ]

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: