-
Polacy a samochody hybrydowe
13:16 22.02.2012
Niemal co trzeci Polak (29%) wie, że auta o napędzie hybrydowym są dostępne na polskim rynku. Zdecydowanie najwięcej badanych (39%) przypisuje posiadanie w sprzedaży aut o napędzie hybrydowym marce Toyota. Kolejne miejsca zajęły marki Lexus - 20% oraz Honda - 11% - wynika z badania TNS OBOP. Na początku 2012 r. Sektor Badań Rynku Motoryzacyjnego ...
Tematy: motoryzacja, marki samochodowe, hybrydy, samochody ekologiczne -
Branża motoryzacyjna zauważa kryzys
13:07 06.10.2011
Rośnie zadłużenie polskiej branży motoryzacyjnej. W porównaniu do ubiegłego roku liczba zadłużonych firm z tego sektora notowanych w Krajowym Rejestrze Długów wzrosła o 48 procent. Najwięcej przedsiębiorstw borykających się z problemami finansowymi pochodzi z województwa mazowieckiego i śląskiego. Problemy branży samochodowej są wynikiem malejącej ...
Tematy: motoryzacja, przemysł motoryzacyjny, branża motoryzacyjna, płynność finansowa -
Jakie zagrożenia generuje elektronika samochodowa?
00:12 10.09.2011
Firma McAfee opublikowała raport "Caution: Malware Ahead" ("Uwaga: złośliwe oprogramowanie na drodze") przygotowany we współpracy z firmami Wind River i ESCRYPT. Jest to pierwszy tego typu raport dotyczący bezpieczeństwa systemów elektronicznych stosowanych w samochodach. W nowoczesnych samochodach systemy elektroniczne są powszechnie ...
Tematy: elektronika w samochodzie, elektronikasamochodowa, motoryzacja, przemysł motoryzacyjny -
Jak Polacy postrzegają chińskie samochody?
09:52 14.07.2011
Tegoroczne badanie TNS OBOP na temat postrzegania przez Polaków aut chińskich marek jest kontynuacją projektu rozpoczętego w 2005 roku. Od tego czasu zwiększył się odsetek Polaków, którzy słyszeli o samochodach chińskich marek: w 2005 roku było to 20%, obecnie odsetek ten wzrósł do 36%. 11% Polaków wzięłoby pod uwagę samochód chińskiej marki przy ...
Tematy: chińskie samochody, samochody, motoryzacja, branża motoryzacyjna -
Najbardziej wyraziste marki samochodów
09:33 22.06.2011
Jak wskazują wyniki najnowszego badania TNS OBOP, najbardziej wyrazisty wizerunek marki wśród samochodów osobowych ma w Polsce Volkswagen. Postrzegany jest m.in. jako marka niezawodna, bezpieczna i wysokiej jakości. Na kolejnych miejscach uplasowały się Toyota oraz Opel. Na początku roku TNS OBOP zrealizował kolejną edycję badania „Intencja zakupu ...
Tematy: wizerunek marki, marki samochodów, motoryzacja, najpopularniejsze marki samochodów -
Ranking salonów samochodowych
10:09 02.06.2011
Kupujemy cztery kółka? Badania przeprowadzone na zlecenie INTERNATIONAL SERVICE CHECK w europejskich salonach samochodowych pokazały, że na najlepszą obsługę możemy liczyć w koncernach Daimler, Toyota Motor Europe oraz Jaguar. Najlepszymi markami okazały się Seat, Mercedes oraz Toyota. A w Polsce? Na wyróżnienie zasłużyły marki: Volvo Poland, BMW ...
Tematy: salony samochodowe, motoryzacja, samochody, sprzedaż samochodów -
Jeśli kupno auta, to używanego
12:56 18.05.2011
Tylko 8% Polaków, którzy zostali w 2010 roku właścicielami samochodów, kupiło nowe auta. Pozostałe 92% osób wybrało samochody używane. W większości przypadków zakupu auta z drugiej ręki dokonano od osób prywatnych, a średnia cena używanego samochodu wyniosła 12,4 tys. zł - podaje TNS OBOP. W ubiegłym roku auto kupił co dziesiąty Polak (10%) i jak ...
Tematy: Polacy, posiadanie samochodu, kupno samochodu, motoryzacja -
Samochody elektryczne coraz popularniejsze
10:01 09.05.2011
Wśród konsumentów zdecydowanych na zakup samochodów elektrycznych liderami są Chińczycy. Ogólne zainteresowanie autami tego typu rośnie także w Europie, na pierwszym miejscu wśród potencjalnych nabywców są Turcy. W momencie podejmowania decyzji o zakupie niezwykle ważna jest cena auta - wartość do 15 000 euro to najczęściej deklarowana kwota ...
Tematy: motoryzacja, rynek samochodowy, samochody, samochody elektryczne -
Młodzi Polacy a posiadanie auta
00:11 24.01.2011
Chociaż 85% młodych Polaków nie wyobraża sobie życia bez samochodu, aż 91% twierdzi, że nie stać ich na korzystanie z auta tak często, jakby chcieli. Podczas kiedy średnia cena samochodu nabytego przez młodego Europejczyka to ponad 9 tys. euro, cena auta kupionego przez młodego Polaka to mniej niż 4 tys. euro. Powód? W Polsce udział młodych w ...
Tematy: młodzi ludzie, młode pokolenie, Polacy, posiadanie samochodu -
Rośnie liczba ofert pracy w motoryzacji
13:21 26.05.2010
Mimo kryzysu, który szczególnie mocno odczuł przemysł samochodowy, polska branża motoryzacyjna trzyma się całkiem nieźle i spadek produkcji aut osobowych nie jest aż tak wysoki. W kwietniu 2010, w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku, według oficjalnego komunikatu Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR spadek wyniósł on 8,4 proc ...
Tematy: liczba ofert pracy, oferty pracy, nowe oferty pracy, analiza rynku pracy