eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Polskie firmy medyczne a wartości korporacyjne

Polskie firmy medyczne a wartości korporacyjne

2010-03-16 09:20

Przeczytaj także: Sektor finansowy: wartości korporacyjne 2009

Przedsiębiorstwa istniejące na rynkach pozostałych analizowanych krajów, określając własny system wartości korporacyjnych znacznie częściej włączają do niego również inne wartości. Cechy takie jak jakość czy innowacyjność standardowo wpisane są w system wartości działania niemal każdej firmy. W związku z tym przedsiębiorstwa zmuszone są poszerzać wachlarz wartości, by budować swój unikalny wizerunek. Coraz więcej niemieckich firm stawia na zrównoważony rozwój (30%), firmy z rynku ukraińskiego doceniają znaczenie komunikacji (36%), natomiast firmy amerykańskie dużą wagę przykładają do perfekcji w działaniu (40%). Brak tych wartości wśród deklarowanych przez firmy działające na polskim rynku świadczy o tym, że dopiero zaczynają one świadomie budować swój indywidualny wizerunek za pomocą wartości korporacyjnych.
Raport „Corporate Values Index 2009” pokazuje, że firmy sektora medycznego coraz silniej akcentują wartości moralne i społeczne. Rozwój wartości wywodzących się ze społeczeństwa obywatelskiego oraz przejmowanie ich przez firmy to zjawisko, które istniało już wcześniej, ale dopiero obecnie stało się powszechne. Na istotne znaczenie odpowiedzialności społecznej wskazuje 38% przedsiębiorstw działających na polskim rynku medycznym, 55% firm analizowanego sektora w Hiszpanii oraz 48% firm niemieckich.

„Wykorzystanie wartości korporacyjnych to istotny element budowania tożsamości firmy. Jasno określony zestaw wartości wyznacza ramy prowadzenia spójnych i konsekwentnych działań marketingowych, stanowi wspólny mianownik komunikacji z różnymi grupami odbiorców. Ponieważ firmy odgrywają coraz większą rolę w życiu społeczeństw, ich wartości nie są już definiowane wyłącznie przez kulturę korporacyjną przedsiębiorstw, ale również przez relacje ze środowiskiem, w którym funkcjonują.” – komentuje Ewa Marczyk-Chłopecka, Dyrektor działu Healthcare w On Board PR Ecco Network.

Podsumowując, wyniki raportu dowodzą, że znaczenie wartości korporacyjnych dla firm działających na polskim rynku medycznym stopniowo wzrasta. Firmy starają się wzmacniać swoją tożsamość poprzez tworzenie odpowiednio dobranej palety wartości, coraz bardziej świadomie traktując je jako narzędzie skutecznej komunikacji. Ciągle jednak zauważalna jest dość duża różnica w skali wykorzystania wartości korporacyjnych w codziennej komunikacji firm na polskim rynku, a standardami prezentowanymi m.in. przez firmy działające na rynkach Europy Zachodniej.

Informacje o badaniu
Raport „Corporate Values Index 2009” to podsumowanie projektu badawczego prowadzonego w ciągu ubiegłego roku w 11 krajach świata, m.in. w Polsce, Francji, Niemczech, we Włoszech, Holandii, Austrii, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, na Ukrainie, w Indiach i USA. Badanie objęło przedsiębiorstwa różnej wielkości z 14 branż. Projekt zrealizowały firmy doradztwa PR tworzące międzynarodową sieć ECCO Network, reprezentowaną w Polsce przez On Board PR (www.onboard.pl). Polska edycja ogólnego raportu została przygotowana pod patronatem PKPP Lewiatan. Raport dotyczący rynku medycznego został objęty patronatem Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Wyrobów Medycznych POLMED. Celem badania było znalezienie odpowiedzi na pytania o skalę zastosowania przez biznes wartości jako koncepcji planowania strategii zarządzania i marketingu. Ideą raportu jest też przedstawienie różnic między systemami wartości określanymi przez firmy działające w różnych krajach, w różnych branżach, przez przedsiębiorstwa różnej wielkości.

poprzednia  

1 2

Inflacja II 2010

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: