eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Co robi młodzież w czasie wolnym?

Co robi młodzież w czasie wolnym?

2007-02-17 14:21

Przeczytaj także: Jaka jest współczesna młodzież?

fot. mat. prasowe

Tabela 2: Najbardziej popularne lokale w poszczególnych miastach.

Tabela 2: Najbardziej popularne lokale w poszczególnych miastach.

Młodzi ludzie odwiedzają lokale najczęściej ze znajomymi bądź z bliską osobą. Do klubów i dyskotek częściej wybierają się z większą grupą osób. Te ostatnie lokale sprzyjają również zawieraniu nowych znajomości – 18 proc. osób spędza w nich czas z nowo poznanymi osobami, podczas gdy w przypadku pubów odsetek ten wynosi 10 proc.

fot. mat. prasowe

Wykres 2: Lokale odwiedzane najchętniej.

Wykres 2: Lokale odwiedzane najchętniej.

Jakie lokale są odwiedzane najchętniej? Zgodnie z maksymą: „przyzwyczajenie jest drugą naturą”, uczestnicy badania najchętniej wybierają miejsca, do których są przyzwyczajeni, jednak w przypadku pubów czynnik ten jest bardziej istotny. Dla osób spędzających czas w klubach lub dyskotekach, dużą rolę odgrywa również polecenie przez znajomych oraz popularność lokalu.

fot. mat. prasowe

Wykres 3: Najważniejsze cechy lokali.

Wykres 3: Najważniejsze cechy lokali.

Jak pokazują wyniki badania „Pub & Club 2006”, najważniejsze cechy lokali to: rodzaj muzyki, klimat i atmosfera oraz ludzie, którzy dany lokal odwiedzają. W przypadku pubów szczególne znaczenie ma klimat, atmosfera, natomiast dla odwiedzających kluby i dyskoteki liczy się przede wszystkim rodzaj muzyki.

„Lokale stanowią ważne miejsce kontaktu konsumenta z produktem bądź jego reklamą. Z tego względu znajomość upodobań klientów lokali, a zwłaszcza miejsc uważanych przez nich za atrakcyjne, jest niezbędna w procesie planowania działań marketingowych. Wyniki badania „Pub & Club 2006” pozwalają na lepsze poznanie młodych ludzi odwiedzających w wolnym czasie lokale, a także dostarczają ważnych informacji o miejscach wybieranych przez nich najczęściej – mówi Dominika Kowalczyk z IIBR.

Informacje o badaniu
Badanie zrealizowano metodą CAWI (Computer Assisted Web Interview) między 02 listopada 2006r. a 23 stycznia 2007r. W badaniu wzięło udział 7152 respondentów w wieku 15-35 lat mieszkających w jednej z ośmiu lokalizacji: Aglomeracji Śląskiej, Krakowie, Lublinie, Łodzi, Poznaniu, Trójmieście, Warszawie lub Wrocławiu. Badanie jest częścią szerszego projektu o nazwie „Pub & Club 2006” mającego na celu ustalenie listy najpopularniejszych lokali znajdujących się w miastach stanowiących duże ośrodki akademickie oraz określenie profilu zachowań związanych z odwiedzaniem lokali w kontekście charakterystyki społeczno-demograficznej osób badanych.

Przeczytaj także: Jak spędzamy czas wolny? Jak spędzamy czas wolny?

poprzednia  

1 2

Przetargi budowlane I 2007

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: