eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościKomunikaty firm › Przyjmowanie płatności telefonem w praktyce - co warto wiedzieć?

Przyjmowanie płatności telefonem w praktyce - co warto wiedzieć?

2023-08-18 13:09

Przyjmowanie płatności telefonem w praktyce - co warto wiedzieć?

Przyjmowanie płatności telefonem w praktyce - co warto wiedzieć? © stock.adobe.com

Artykuł sponsorowany

Prowadzisz swój biznes w terenie? A może świadczysz usługi u klientów? Nie masz jak przyjmować płatności kartą? Używaj smartfona jako terminalu płatniczego. Wystarczy, że zainstalujesz aplikację SoftPOS i gotowe. Sprawdź, co warto wiedzieć o przyjmowaniu płatności telefonem.

Przyjmowanie płatności telefonem – co to jest SoftPOS?


SoftPOS to aplikacja, która umożliwia przyjmowanie płatności zbliżeniowych na telefonie, tablecie lub innym urządzeniu mobilnym. Dzięki tej technologii można łatwo przekształcić telefon (i nie tylko) w terminal płatniczy.

Jak to zrobić? Usługa ta zintegrowana jest z systemem Elavon. By z niej korzystać, należy podpisać umowę o terminal z Elavon, pobrać aplikację SoftPOS ze sklepu GooglePlay i zacząć przyjmować płatności na swoim urządzeniu.

Usługa ta na razie dotyczy urządzeń z systemem Android (8.0 lub wyższym).

Jak działa SoftPOS?


Żeby zrealizować transakcję za pomocą SoftPOS, wystarczy, że klient przyłoży swoją kartę kredytową lub debetową, smartfona lub smartwatcha do urządzenia mobilnego sprzedawcy lub przedsiębiorcy i dokona płatności. Urządzenie połączy się z systemem płatniczym, przesyłając w ten sposób dane transakcji i jednocześnie ją autoryzując. Przeprowadzenie transakcji jest możliwe dzięki bezprzewodowej technologii. W zależności od urządzenia mobilnego, może to być NFC, Bluetooth lub jeszcze coś innego.

Terminale płatnicze SoftPOS – gdzie się sprawdzą?


SoftPOS to rozwiązanie, które z powodzeniem można zastosować w wielu branżach. Szczególnie sprawdzi się w przypadku:
  • przedsiębiorców, którzy świadczą usługi u klienta (np. firmy remontowe, firmy sprzątające, ogrodnicy),
  • firm, które działają w ruchu (np. food trucki, dostawcy jedzenia),
  • kurierów i firm dostawczych,
  • organizatorów targów i innego tego typu wydarzeń.

To tylko kilka z wielu przykładów. Terminale płatnicze w telefonie można wprowadzić w niemal każdej firmie, by w jak największym stopniu zoptymalizować i przyspieszyć proces płatności. Więcej informacji na temat SoftPOS można znaleźć tutaj: https://www.santander.pl/firmy/karty-i-terminale-platnicze/terminale-softpos.

Dlaczego warto przyjmować płatności telefonem?


Przyjmowanie płatności telefonem wiąże się z wieloma korzyściami, zarówno dla samych przedsiębiorców, jak i dla ich klientów. Dlaczego warto korzystać z terminali płatniczych w telefonie?

  • Wygoda
Klienci nie muszą pamiętać o posiadaniu przy sobie gotówki. Wystarczy, że będą mieć przy sobie kartę płatniczą, dzięki której szybko dokonają transakcji.

  • Mobilność
Przedsiębiorca nie musi się ograniczać, co do miejsca działania. Płatności telefonem może przyjmować w dowolnym miejscu.

  • Oszczędność
Korzystanie z terminala płatniczego w telefonie to minimalizacja firmowych kosztów. Nie trzeba kupować tradycyjnego terminala płatniczego, a to spora oszczędność.

  • Poprawa wizerunku firmy
Firma, która korzysta z nowoczesnych rozwiązań, takich jak np. terminale płatnicze w telefonie, jest postrzegana przez swoich klientów jako innowacyjna. Podąża za trendami i wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów.

  • Bezpieczeństwo
SoftPOS stosuje skomplikowane techniki szyfrowania. Do przeprowadzania transakcji niezbędny jest również PIN. To wszystko sprawia, że płatności są w pełni bezpieczne.

oprac. : materiał partnera

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: