Nastroje konsumentów poprawiły się we wrześniu 2022
2022-09-21 11:40
![Nastroje konsumentów poprawiły się we wrześniu 2022 [© pixabay.com] Nastroje konsumentów poprawiły się we wrześniu 2022](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/koniunktura-konsumencka/Nastroje-konsumentow-poprawily-sie-we-wrzesniu-2022-247931-200x133crop.jpg)
Lepsze nastroje konsumentów © pixabay.com
Przeczytaj także: Konsumenci w gorszych nastrojach w sierpniu 2022
Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł - 44,2 i był o 0,7 p. proc. wyższy w stosunku do poprzedniego miesiąca.Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) we wrześniu 2022 r.
Spośród składowych wskaźnika najbardziej poprawiła się ocena obecnej możliwości dokonywania ważnych zakupów (wzrost o 5,4 p. proc.). Wyższe wartości osiągnęły również oceny obecnej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego oraz obecnej sytuacji ekonomicznej kraju (wzrosty odpowiednio o 0,3 p. proc. i 0,1 p. proc.). Niższe wartości niż przed miesiącem odnotowano dla ocen przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego oraz przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju (spadki odpowiednio o 2,0 p. proc. i 0,2 p. proc.).
W odniesieniu do września 2021 r. obecna wartość BWUK jest niższa o 31,2 p. proc.
fot. pixabay.com
Lepsze nastroje konsumentów
Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej wyniósł - 44,2 i był o 0,7 p. proc. wyższy w stosunku do poprzedniego miesiąca.
Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK) we wrześniu 2022 r.
Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, spadł o 2,4 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował się na poziomie -33,2.
Na spadek wartości wskaźnika w największym stopniu wpłynęły oceny przyszłego poziomu bezrobocia oraz przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego (spadki odpowiednio o 7,8 p. proc. i 2,0 p. proc.). Spadek o 0,2 p. proc. wystąpił także dla oceny przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju. Wyższą wartość niż przed miesiącem odnotowano jedynie dla oceny możliwości przyszłego oszczędzania pieniędzy (wzrost o 0,2 p. proc.).
We wrześniu br. WWUK osiągnął wartość o 25,1 p. proc. niższą niż w analogicznym miesiącu 2021 r.
![Nastroje konsumenckie Polaków lepsze w VI 2025 [© Freepik] Nastroje konsumenckie Polaków lepsze w VI 2025](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/koniunktura-konsumencka/Nastroje-konsumenckie-Polakow-lepsze-w-VI-2025-267309-150x100crop.jpg)
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)
Najnowsze w dziale Wiadomości
-
Nowa era AI: Grok 4.0 wyprzedza GPT-4o i Claude Opus 4 w kluczowych testach
-
T-Mobile rozdaje darmowy pakiet 5 GB na wakacje w UE - sprawdź, jak skorzystać
-
Google rewolucjonizuje AdSense i Keyword Planner: lepsza monetyzacja stron i ultra-lokalne prognozy
-
Galaxy Z Flip7 - Nowy składany smartfon Samsung z AI i rozbudowaną funkcjonalnością