eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościKomunikaty firm › 5 porad dotyczących pozycjonowania strony

5 porad dotyczących pozycjonowania strony

2022-07-25 09:08

5 porad dotyczących pozycjonowania strony

5 porad dotyczących pozycjonowania strony © fot. mat. prasowe

Komunikat PR

Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania w bezpośredni sposób przekłada się na lepszą widoczność strony i na wzrost liczby użytkowników, a tym samym - wzrost zysków. O czym należy pamiętać prowadząc działania ukierunkowane na wzrost pozycji naszej strony WWW w Google? Oto 5 porad dotyczących pozycjonowania, które powinni mieć na uwadze wszyscy właściciele stron internetowych.

Czym jest pozycjonowanie stron internetowych?


Pozycjonowanie stron internetowych to proces, którego celem jest zwiększenie pozycji konkretnej witryny w wynikach wyszukiwania w Google i innych wyszukiwarkach. Jednym z najważniejszych elementów pozycjonowania jest udzielenie przez stronę jak najlepszej odpowiedzi na pytanie zadane przez użytkownika.

Jakie działania składają się na pozycjonowanie? Są to przede wszystkim:
  • optymalizacja kodu strony WWW,
  • linkbuilding, czyli pozyskiwanie linków, które odsyłają do naszej witryny,
  • wysoka jakość publikowanych treści,
  • optymalizacja metatagów,
  • stworzenie responsywnej wersji strony, która będzie prawidłowo wyświetlać się zarówno na komputerach, smartfonach i tabletach,
  • usprawnienie działania strony pod kątem technicznym (czas ładowania, występowanie błędów itd.).

Jeśli chodzi o pozycjonowanie stron - WhitePress to jeden z liderów na rynku. Za pośrednictwem tej platformy można zamówić publikację artykułów sponsorowanych w kilkunastu językach na tysiącach różnych portali. Poniżej przedstawiamy 5 porad, które warto wziąć pod uwagę podczas pozycjonowania strony WWW.

Dbałość o właściwą architekturę informacji na stronie


Istotnym elementem wpływającym na proces pozycjonowania stron internetowych jest właściwa architektura witryny. Zagwarantuje ona użytkownikom i robotom indeksującym szybkie dotarcie do najistotniejszych treści.

Strukturę witryny trzeba utworzyć w taki sposób, by była ona czytelna dla algorytmu Google i innych wyszukiwarek, zaś nawigacja łatwa dla wchodzących na stronę użytkowników. Należy pamiętać o linkowaniu wewnętrznym i indeksowaniu najistotniejszych podstron. Nawigacja pomiędzy poszczególnymi podstronami powinna być w jak największym stopniu intuicyjna i logiczna.

Protokół SSL


Aby witryna mogła zająć wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania, powinna przede wszystkim posiadać protokół SSL. Fakt posiadania takiego protokołu potwierdzony jest przez symbol zielonej kłódki przy adresie strony w przeglądarce. Dzięki protokołowi dane internautów odwiedzających daną stronę są odpowiednio zabezpieczone.

Brak protokołu powoduje, że Google może ocenić naszą witrynę za potencjalnie niebezpieczną, co spowoduje, że wielu internautów zrezygnuje z jej odwiedzenia. Obecność certyfikatu SSL powoduje, że witryna cieszy się większym zaufaniem, ma więcej użytkowników, a przede wszystkim wzrasta jej pozycja w wynikach wyszukiwania.

Linkbuilding to podstawa!


Aby roboty indeksujące Google uznały naszą witrynę za wartościową, trzeba zadbać o to, by pozyskać jak najwięcej linków prowadzących do naszej strony z innych portali. Linki powinny wyróżniać się wysoką jakością. W ten sposób nasza pozycja w Google może w krótkim czasie poszybować do góry. Trzeba tylko pamiętać o tym, że proces budowania linków powinien trwać nieprzerwanie - tylko wtedy przyniesie nam wymierne rezultaty.

Zadbaj o przyjazne adresy URL


Zoptymalizowanie adresów URL to ważny czynnik w całej strategii pozycjonowania stron internetowych. W adresach powinniśmy umieszczać jak najwięcej słów kluczowych przypisanych do danej podstrony. Najlepszym rozwiązaniem jest podział serwisu na kategorie i przypisanie do nich podstron produktów bądź oferowanych usług.

Istotna kwestia to także długość adresów URL oraz ich składnia. Oto przykład przyjaznego adresu URL dla sklepu odzieżowego:
strona.pl/bluzki-damskie

Dlaczego mobilna wersja strony jest tak ważna?


Dostosowanie strony internetowej pod urządzenia mobilne ma znaczący wpływ na jej pozycję w wynikach wyszukiwania. O tej kwestii warto pamiętać wtedy, gdy prace modernizacyjne na stronie realizowaliśmy dawno temu i od tej pory jej nie aktualizowaliśmy. Mobilna wersja strony jest istotna, ponieważ coraz więcej użytkowników przegląda sieć z poziomu smartfonów i tabletów. Brak dostosowania witryny do wymogów urządzeń mobilnych wpływa także negatywnie na jej pozycjonowanie.

oprac. : Komunikat PR

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: