5 porad dotyczących pozycjonowania strony
2022-07-25 09:08
5 porad dotyczących pozycjonowania strony © fot. mat. prasowe
Komunikat PR
Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania w bezpośredni sposób przekłada się na lepszą widoczność strony i na wzrost liczby użytkowników, a tym samym - wzrost zysków. O czym należy pamiętać prowadząc działania ukierunkowane na wzrost pozycji naszej strony WWW w Google? Oto 5 porad dotyczących pozycjonowania, które powinni mieć na uwadze wszyscy właściciele stron internetowych.Czym jest pozycjonowanie stron internetowych?
Pozycjonowanie stron internetowych to proces, którego celem jest zwiększenie pozycji konkretnej witryny w wynikach wyszukiwania w Google i innych wyszukiwarkach. Jednym z najważniejszych elementów pozycjonowania jest udzielenie przez stronę jak najlepszej odpowiedzi na pytanie zadane przez użytkownika.
Jakie działania składają się na pozycjonowanie? Są to przede wszystkim:
- optymalizacja kodu strony WWW,
- linkbuilding, czyli pozyskiwanie linków, które odsyłają do naszej witryny,
- wysoka jakość publikowanych treści,
- optymalizacja metatagów,
- stworzenie responsywnej wersji strony, która będzie prawidłowo wyświetlać się zarówno na komputerach, smartfonach i tabletach,
- usprawnienie działania strony pod kątem technicznym (czas ładowania, występowanie błędów itd.).
Jeśli chodzi o pozycjonowanie stron - WhitePress to jeden z liderów na rynku. Za pośrednictwem tej platformy można zamówić publikację artykułów sponsorowanych w kilkunastu językach na tysiącach różnych portali. Poniżej przedstawiamy 5 porad, które warto wziąć pod uwagę podczas pozycjonowania strony WWW.
Dbałość o właściwą architekturę informacji na stronie
Istotnym elementem wpływającym na proces pozycjonowania stron internetowych jest właściwa architektura witryny. Zagwarantuje ona użytkownikom i robotom indeksującym szybkie dotarcie do najistotniejszych treści.
Strukturę witryny trzeba utworzyć w taki sposób, by była ona czytelna dla algorytmu Google i innych wyszukiwarek, zaś nawigacja łatwa dla wchodzących na stronę użytkowników. Należy pamiętać o linkowaniu wewnętrznym i indeksowaniu najistotniejszych podstron. Nawigacja pomiędzy poszczególnymi podstronami powinna być w jak największym stopniu intuicyjna i logiczna.
Protokół SSL
Aby witryna mogła zająć wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania, powinna przede wszystkim posiadać protokół SSL. Fakt posiadania takiego protokołu potwierdzony jest przez symbol zielonej kłódki przy adresie strony w przeglądarce. Dzięki protokołowi dane internautów odwiedzających daną stronę są odpowiednio zabezpieczone.
Brak protokołu powoduje, że Google może ocenić naszą witrynę za potencjalnie niebezpieczną, co spowoduje, że wielu internautów zrezygnuje z jej odwiedzenia. Obecność certyfikatu SSL powoduje, że witryna cieszy się większym zaufaniem, ma więcej użytkowników, a przede wszystkim wzrasta jej pozycja w wynikach wyszukiwania.
Linkbuilding to podstawa!
Aby roboty indeksujące Google uznały naszą witrynę za wartościową, trzeba zadbać o to, by pozyskać jak najwięcej linków prowadzących do naszej strony z innych portali. Linki powinny wyróżniać się wysoką jakością. W ten sposób nasza pozycja w Google może w krótkim czasie poszybować do góry. Trzeba tylko pamiętać o tym, że proces budowania linków powinien trwać nieprzerwanie - tylko wtedy przyniesie nam wymierne rezultaty.
Zadbaj o przyjazne adresy URL
Zoptymalizowanie adresów URL to ważny czynnik w całej strategii pozycjonowania stron internetowych. W adresach powinniśmy umieszczać jak najwięcej słów kluczowych przypisanych do danej podstrony. Najlepszym rozwiązaniem jest podział serwisu na kategorie i przypisanie do nich podstron produktów bądź oferowanych usług.
Istotna kwestia to także długość adresów URL oraz ich składnia. Oto przykład przyjaznego adresu URL dla sklepu odzieżowego:
strona.pl/bluzki-damskie
Dlaczego mobilna wersja strony jest tak ważna?
Dostosowanie strony internetowej pod urządzenia mobilne ma znaczący wpływ na jej pozycję w wynikach wyszukiwania. O tej kwestii warto pamiętać wtedy, gdy prace modernizacyjne na stronie realizowaliśmy dawno temu i od tej pory jej nie aktualizowaliśmy. Mobilna wersja strony jest istotna, ponieważ coraz więcej użytkowników przegląda sieć z poziomu smartfonów i tabletów. Brak dostosowania witryny do wymogów urządzeń mobilnych wpływa także negatywnie na jej pozycjonowanie.
oprac. : Komunikat PR
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)