eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościKomunikaty firm › Content marketing - dlaczego jest tak istotnym ogniwem w kampanii marketingowej?

Content marketing - dlaczego jest tak istotnym ogniwem w kampanii marketingowej?

2022-07-25 15:52

Content marketing - dlaczego jest tak istotnym ogniwem w kampanii marketingowej?

Content marketing - dlaczego jest tak istotnym ogniwem w kampanii marketingowej? © unsplash.com

Komunikat PR

We współczesnym świecie większość działań marketingowych odbywa się w Internecie. Przedsiębiorcy i firmy nie bez powodu przywiązują dużą wagę do marketingu treści (content marketingu). W poniższym artykule przyjrzymy się bliżej tej kwestii i wyjaśnimy, ile można zyskać dzięki działaniom z zakresu content marketingu.

Czym jest content marketing?


Na początek warto pokrótce wyjaśnić, czym właściwie jest ów content marketing. Działania content marketingowe to po prostu tworzenie wysokiej jakości treści firmowych i dostarczanie ich do odbiorców. Treści te mają za zadanie przede wszystkim zainteresować czytelników, przyciągnąć ich uwagę oraz skłonić do interakcji z firmą. Celem działań content marketingowych jest także branding, czyli budowanie świadomości marki. Pozwala to wykreować określony wizerunek firmy i utrwalić swoją obecność na rynku.

Ponadto przygotowywanie merytorycznych treści (tekstów oraz infografik, grafik lub prezentacji) pozwala stworzyć ekspercki wizerunek marki. Ma to niebagatelne znaczenie w świetle budowania zaufania. Klienci doceniają profesjonalne porady i wysokiej jakości artykuły, które rzeczywiście mogą coś wnieść do ich życia. Ogólnie rzecz biorąc, do treści zaliczają się: teksty blogowe, opisy produktów lub usług, opisy kategorii, artykuły sponsorowane, artykuły eksperckie i specjalistyczne (również w językach obcych).

Z kolei dystrybucja treści odbywa się przez takie kanały, jak: strona internetowa, blog, newsletter, profile w mediach społecznościowych, inne social media, działania z zakresu PR. Ponadto ważnym aspektem content marketingu jest optymalizacja treści dla wyszukiwarek internetowych (SEO – Search Engine Optimization) oraz link building (pozyskiwanie linków zewnętrznych z innych stron, a prowadzących do pozycjonowanej strony).

Jak zaplanować i wdrożyć skuteczną kampanię content marketingu?


Podstawą planowania efektywnej kampanii content marketingowej jest stworzenie profilu kupującego. Pozwoli to dotrzeć bezpośrednio do grupy potencjalnych klientów. Dobry marketing treści charakteryzuje się idealnym dopasowaniem do danej grupy docelowej. Trzeba dokładnie zdefiniować: kim jest odbiorca, ile ma lat, jakie są jego potrzeby, czego poszukuje, jakich potrzebuje informacji oraz z jakich mediów najczęściej korzysta. Potrzebna jest wówczas skrupulatna analiza, dzięki której stworzysz rzetelny profil swojego potencjalnego klienta.

Kolejna kwestia to analiza konkurencji. Nie obejdzie się bez niej żadna dobra strategia content marketingowa. Trzeba wziąć pod uwagę wszystkie firmy, które stanowią konkurencję w danej branży. Ponadto należy sprawdzić, na jakie słowa kluczowe postawiły owe firmy.

By stworzyć lub ulepszyć strategię marketingową, trzeba również przyjrzeć się dotychczasowym działaniom. W tym celu należy przeanalizować stronę i zastanowić się, co można ulepszyć. Niekiedy trzeba zrewidować poprzednie plany i zupełnie zmienić strategię, jeżeli dotychczasowe działania content marketingowe nie przynosiły pożądanych rezultatów. Pomocne będą wartościowe treści oraz szereg innych działań, mających na celu pozyskiwanie nowych klientów, budowanie pozytywnego wizerunku firmy i stworzenie relacji z potencjalnymi klientami.

W jaki sposób zadbać o efektywne działania content marketingowe?


Jak już wspomnieliśmy – pierwszym i niezwykle ważnym krokiem jest stworzenie profilu klienta. Nasuwa się jednak pytanie: w jaki sposób przygotować odpowiednie treści? Odpowiednie, czyli: merytoryczne, wysokiej jakości, dostarczające wartościowych informacji, a jednocześnie zoptymalizowane pod SEO?

Największy wpływ na konwersję mają właściwie dobrane słowa kluczowe. Muszą być nie tylko rozważnie wybrane, ale też umiejętnie wplecione w tekst, używane w odpowiednim kontekście i rozmieszczone w strukturze tekstu w optymalny sposób. Research słów kluczowych z użyciem odpowiednich narzędzi umożliwia przygotowanie treści dla czytelnika, ale również takich, które będą mile widziane przez algorytm Google.

O przygotowanie treści powinien natomiast zadbać profesjonalny copywriter. Osoba taka napisze unikalny tekst o wysokiej wartości merytorycznej i umiejętnie wplecie w jego strukturę wskazane słowa kluczowe. Nie ma tu mowy o przypadkowości, bowiem „upchnięte” w jednym akapicie słowa kluczowe dadzą efekt odwrotny od zamierzonego. Teksty powinny odpowiadać na pytania odbiorcy oraz dostarczać mu istotnych z jego punktu widzenia informacji. Dla optymalizacji ważna jest też odpowiednia hierarchia nagłówków i śródtytułów.

Dlaczego warto zadbać o stworzenie skutecznej kampanii content marketingowej?


Mając wiedzę na temat tego, jak działa content marketing, łatwo uzmysłowić sobie jego rolę w kampanii marketingowej. Istnieje wiele korzyści content marketingu, do których należą przede wszystkim:
  • zwiększenie ruchu na stronie
  • zbudowanie świadomości marki
  • wykreowanie wizerunku eksperta w danej dziedzinie
  • nawiązanie trwałej relacji z klientami
  • wzrost widoczności w wyszukiwarce Google

Przykłady content marketingu:
  • wypowiedzi eksperckie
  • poradniki
  • artykuły przeglądowe
  • wywiady
  • case study

Jak zatem widać – warto pokusić się o przygotowanie dobrej strategii content marketingowej. Może ci w tym pomóc profesjonalna agencja, która dysponuje narzędziami, a przede wszystkim szeroką wiedzą i doświadczeniem. Nie są to słowa bez pokrycia, bowiem International Content Marketing Forum wraz ze Stowarzyszeniem Content Marketing Polska przygotowało raport, z którego wynika, że polscy specjaliści zdecydowanie wyróżniają się wśród innych krajów jakością i systematycznością.

oprac. : Komunikat PR

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: