eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościKomunikaty firm › Mobilne aplikacje lojalnościowe w budowaniu relacji z klientami

Mobilne aplikacje lojalnościowe w budowaniu relacji z klientami

2020-08-11 09:18

Mobilne aplikacje lojalnościowe w budowaniu relacji z klientami

Mobilne aplikacje lojalnościowe w budowaniu relacji z klientami © fot. mat. prasowe

Komunikat PR

Czy wiesz, że przeciętny posiadacz smartfona ma na swoim urządzeniu zainstalowanych około 30 aplikacji? Zaskoczony? Najprawdopodobniej nie. Biorąc pod uwagę to, w jaki sposób uczyniliśmy różne aplikacje integralną częścią naszego codziennego życia, życie bez nich stało się niemożliwe. Co jednak ciekawe, zwykły klient detaliczny przejawia aktywność w około siedmiu programach lojalnościowych.
Można zatem wnioskować, że w jego telefonie musi być zainstalowana co najmniej jedna aplikacja lojalnościowa, choć prawdopodobnie czasem może być ich więcej. Dlaczego wiedza o tym jest taka ważna? Prawdopodobnie dlatego, że aplikacje lojalnościowe stają się dla ludzi tak samo ważne jak inne środki mobilne.

Jest to również powód, dla którego niektórzy sprzedawcy detaliczni uważają aplikacje lojalnościowe za najlepszy środek komunikacji napędzający ich biznes. Pozwalając klientom otrzymać znaczne korzyści takie jak zniżki czy prezenty, aplikacje umożliwiają firmom zbieranie danych osobowych klientów, a następnie wykorzystywanie ich do różnych celów personalizacji ofert, czego efektem jest przede wszystkim poprawa jakości obsługi klienta. Dodatkowo wiedząc, że nierozwijane aplikacje, szybko przestają być interesując dla klientów, sprzedawcy muszą po prostu o nie regularnie dbać, aby pozostały „świeże”, atrakcyjne i…. uzależniające. I tutaj nasuwa się pytanie, “Jak tego dokonują?”.

Nikt nie będzie korzystał z aplikacji o skomplikowanym, nieintuicyjnym interfejsie, który dodatkowo pozbawiony jest walorów estetycznych. Aplikacja musi zatem jednocześnie podążać za najnowszymi trendami oraz przyciągać jak największą uwagę. Każdy przedsiębiorca powie Ci, że najwięcej kupujemy oczami. Dlatego też, przy opracowywaniu aplikacji lojalnościowej należy znaleźć balans pomiędzy wizualnym efektem a praktycznością projektowanego rozwiązania.

Jednakże, znalezienie owej równowagi na własną rękę nie jest wcale prostą sprawą. Dlatego dzisiejsi detaliści łączą swoje siły z dostawcami technologicznym, których systemy zarządzania lojalnością wykorzystują najnowsze algorytmy sztucznej inteligencji czy uczenia maszynowego, które są w stanie znaleźć powtarzające się wzorce w zachowaniu klientów. Tego typu innowacje okazują się niezbędne podczas projektowania interfejsu użytkownika, które naprawdę trafiają w samo sedno. W jaki sposób? Cóż, wiedząc dokładnie, jak klienci reagują na naszą aplikację, możemy wprowadzić niezbędne poprawki w mgnieniu oka - co czyni ją najlepszą dostępną aplikacją lojalnościową.

Pomimo doskonałego designu, nowoczesna aplikacja lojalnościowa musi również służyć konkretnemu celowi w środowisku detalicznym. Na przykład może dostarczać klientom spersonalizowane oferty produktów za każdym razem, gdy ci wchodzą do lokalu. Co więcej, korzystając z najnowszych technik nawigacji wewnętrznych, możesz przekształcić swoją aplikację w wirtualny przewodnik, który kieruje klientów do miejsc, którymi są zainteresowani. Ponadto istnieją płatności mobilne umożliwiające klientom kupowanie produktów za pomocą kuponów rabatowych, punktów lojalnościowych i kart kredytowych przechowywanych w aplikacji lojalnościowej. Połączenie wszystkich powyższych elementów sprawia, że doświadczenia klientów są przyjemne, można by rzec wręcz ekscytujące.

Od kilku lat jesteśmy świadkami ewolucji aplikacji lojalnościowych. Możemy zauważyć, że niektóre z nich stają się bardziej zaawansowane technologicznie, niż można by się tego spodziewać. Dodatkowo, dzięki regularnemu dodawaniu do nich nowych funkcji, takich jak na przykład grywalizacja - będą, a może już są, główną siłą napędową cyfrowej lojalności.

Dowiedz się więcej na temat profesjonalnego zarządzania zaangażowaniem klientów - https://www.comarch.pl/handel-i-uslugi/crm-marketing/

oprac. : Komunikat PR

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: