eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościKomunikaty firm › Jesteś młodym przedsiębiorcą? Postaw na innowacyjne płatności!

Jesteś młodym przedsiębiorcą? Postaw na innowacyjne płatności!

2019-09-25 13:37

Jesteś młodym przedsiębiorcą? Postaw na innowacyjne płatności!

Jesteś młodym przedsiębiorcą? Postaw na innowacyjne płatności! © fot. mat. prasowe

Komunikat PR

Młodzi Polacy chętnie zakładają własne firmy. Czasami jednak sam pomysł na biznes to za mało. Trzeba znaleźć sposób na skuteczne przyciągnięcie klienta. Jednym z nich może być udostępnienie innowacyjnych płatności.
Założenie własnej firmy nie jest trudne. Według danych Centralnego Ośrodka Informacji Gospodarczych powstaje ich dziennie około 1000 (źródło: ). Niestety, o wiele trudniejsze jest utrzymanie się na rynku. Nierzadko prowadzenie własnego biznesu kończy się porażką. Najczęściej bankrutują firmy zajmujące się handlem hurtowym i detalicznym, naprawą pojazdów i przetwórstwem przemysłowym. Oczywiście inne branże też są w jakimś stopniu zagrożone. Dlatego młody przedsiębiorca powinien szukać rozwiązań, które umocnią jego firmę od pierwszego dnia działalności.

Czy Polacy wybierają innowacje w płatnościach?


Młody przedsiębiorca nie ma łatwo. Z jednej strony zmaga się z konkurencją, która często ma większe doświadczenie i staż, z drugiej – musi przekonać do nowej firmy klientów. Oczywiście najlepiej zrobić to dobrym produktem, a także wysoką jakością obsługi. W zakresie tej ostatniej warto postawić na przykład na innowacyjne płatności. Skąd wiadomo, że mogą one przyciągnąć konsumentów? Wystarczy sięgnąć po dane Narodowego Banku Polskiego, żeby się o tym przekonać. Przykładem są płatności zbliżeniowe. Pod koniec I kwartału 2019 roku w portfelach Polaków było 41,3 mln kart płatniczych, z czego 35 mln sztuk to karty zbliżeniowe. Ich liczba wzrosła o 330 tys. w porównaniu z IV kwartałem 2018 roku. Za pomocą zbliżeniowych kart płatniczych oraz takich gadżetów jak telefony, zegarki czy naklejki nasi rodacy tylko w I kwartale 2019 roku wykonali 973,1 mln transakcji bezgotówkowych, czyli prawie 65% wszystkich tego typu transakcji w tym czasie. Łączna ich wartość wyniosła 51,6 mld zł, zaś średnia wartość jednej transakcji – 53 zł. Wiele z nich nie przekraczało kwoty 50 zł, zatem nie trzeba było używać nawet PIN-u do ich zatwierdzania (źródło: ). Nowoczesne płatności zbliżeniowe mogą być zatem jednym z czynników, które przekonają konsumenta do skorzystania z oferty danego przedsiębiorcy. Czy jednak nowa firma może pozwolić sobie na takie rozwiązanie?

Jak tanio wdrożyć nowoczesne płatności?


Innowacyjna technologia kojarzy się często z czymś ekskluzywnym i kosztownym. W rzeczywistości nie zawsze trzeba wydawać dużych pieniędzy, aby wdrożyć nowoczesne rozwiązania. Przykładem są nowe formy odbierania płatności bezgotówkowych. Można bowiem skorzystać z rozwiązania dostępnego nawet dla najmniejszej firmy, gdyż nie płaci się za nią nawet złotówki. Jak to możliwe? Wystarczy skorzystać z programu „Polska Bezgotówkowa” i bezpłatnie wdrożyć w firmie technologię SoftPOS PeP. To innowacyjne rozwiązanie, które zmienia smartfon w terminal do płatności zbliżeniowych wszystkimi najpopularniejszymi metodami. Jako pierwsza w naszym kraju wprowadziła to rozwiązanie firma Polskie ePłatności. Ten dostawca bezgotówkowych płatności rozdaje przedsiębiorcom za 0 zł nowoczesne smartfony z modułem NFC, w których instaluje się specjalną aplikację. W ten sposób telefon zmienia się w mobilny terminal (przyjmuje płatności do 50 zł), który jest dostępny za darmo przez 12 miesięcy. To pozwala sprawdzić, czy takie rozwiązanie rzeczywiście odpowiada młodemu przedsiębiorcy i ułatwia obsługę klientów.

to innowacyjne rozwiązanie w obszarze płatności, idealne dla najmniejszych firm, które często przyjmują drobne sumy do 50 zł. Młody przedsiębiorca może zabrać taki mobilny terminal w smartfonie ze sobą bez względu na to, dokąd się udaje. W ten sposób zawsze ma pod ręką technologię, dzięki której może zaproponować klientowi wygodną płatność bezgotówkową. To może być element budowania przewagi nad konkurencją. Wygoda jest bowiem jednym z głównych motywatorów decyzji zakupowych – tak wynika z raportu „The Quest for Convenience” firmy badawczej Nielsen (źródło: ).

Innowacyjne płatności są przykładem rozwiązania, które może być ważnym czynnikiem w zdobywaniu klientów i umacnianiu pozycji nowej firmy na rynku. Warto korzystać przy tym z rozwiązań sprawdzonego dostawcy, który znany jest nie tylko z innowacji i niezawodności, ale także gwarantuje bezpieczeństwo.

oprac. : Komunikat PR

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: