eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Koniunktura konsumencka VII 2015

Koniunktura konsumencka VII 2015

2015-07-24 12:59

Koniunktura konsumencka VII 2015

Nastroje Polaków pozostają dość optymistyczne © fotomek - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Lato trwa w najlepsze, okres urlopowy w pełni. Nic więc dziwnego, że nastroje Polaków pozostają dość optymistyczne - w lipcu br. tak bieżący wskaźnik pozostawał na poziomie zbliżonym do wyniku sprzed miesiąca. Jesień czuć już jednak w nastrojach dotyczących przyszłej sytuacji - wyprzedzający wskaźnik ufności pikował o 2,6 proc. - poinformował Główny Urząd Statystyczny.

Przeczytaj także: Koniunktura konsumencka VI 2015

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej spadł o 0,5 p. proc. i ukształtował się na poziomie -10,9.

Składowe wskaźnika zmieniły się w różnym stopniu. Najbardziej pogorszyły się oceny dotyczące przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju (spadek o 4,5 p. proc.). Natomiast największą poprawę odnotowano w przypadku oceny obecnej możliwości dokonywania ważnych zakupów (wzrost o 2,4 p. proc.). Zmiany pozostałych składowych tego wskaźnika zawierały się w przedziale od -0,8 p. proc. do +0,5 p. proc.

W porównaniu do lipca 2014 r. obecna wartość BWUK jest wyższa o 6,2 p. proc.

Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej spadł o 2,6 p. proc. i ukształtował się na poziomie -14,3.

Spadek wartości tego wskaźnika jest wynikiem przede wszystkim pogorszenia się ocen dotyczących przyszłego poziomu bezrobocia i przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju (spadek odpowiednio o 4,8 i 4,5 p. proc.) oraz oszczędzania pieniędzy w ciągu najbliższych 12 miesięcy (spadek o 1,7 p. proc.). Nieznacznie poprawiły się przewidywania dotyczące przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego (wzrost o 0,5 p. proc.).

W lipcu br. WWUK osiągnął wartość o 6,9 p. proc. wyższą, niż w analogicznym miesiącu 2014 r.

fot. mat. prasowe

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej oraz jego wartości składowe

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej obrazuje bieżące tendencje zmian w konsumpcji indywidualne

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: