eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plTematy › rękojmia
  • Sprzedaż w modelu dropshipping: co powinna zawierać umowa?

    Sprzedaż w modelu dropshipping: co powinna zawierać umowa?

    11:12 21.12.2021

    ... umowy związanej z dropshippingiem? Oto kilka najważniejszych postanowień umownych: 1. Rękojmia: wyłączenie i ograniczenie W stosunkach między przedsiębiorcą a konsumentem odpowiedzialność z tytułu ... prawa regresu do dostawcy. Warto więc uwzględnić, aby rękojmia w każdym z tych stosunków prawnych – czyli między dostawcą a sprzedawcą, oraz klientem a ... WIĘCEJ

    Tematy: dropshipping, e-commerce, zakupy online, umowa
  • 3 zasady bezpiecznego zakupu prezentów świątecznych

    3 zasady bezpiecznego zakupu prezentów świątecznych

    00:54 19.12.2021

    Przedświąteczne zakupowe szaleństwo wkracza w decydującą fazę. Przedsiębiorcy szykują się na rekordowe zyski, a konsumenci dokładają wszelkich starań, by wybrane prezenty wywołały uśmiech na twarzach obdarowanych. Dlatego podczas dokonywania i odbioru zakupów warto pamiętać o trzech zasadach, dzięki którym zainwestowane pieniądze przyniosą ... WIĘCEJ

    Tematy: zakupy świąteczne, zwrot towaru, reklamacja towaru, reklamacja
  • Zakupy świąteczne - zwrot i reklamacja towaru. Sprawdź swoje prawa

    Zakupy świąteczne - zwrot i reklamacja towaru. Sprawdź swoje prawa

    00:30 17.12.2021

    Przed nami ostatni, handlowy weekend przed świętami Bożego Narodzenia. I być może ostatnia szansa, żeby zamówić prezent przez Internet, tak, żeby dotarł najpóźniej 24 grudnia. Ekspert platformy edukacyjnej Kapitalni.org Michał Herde z Federacji Konsumentów radzi na co zwracać uwagę w szale zakupów, zarówno tych na świąteczny stół, jak i pod ... WIĘCEJ

    Tematy: zakupy świąteczne, zwrot towaru, reklamacja towaru, reklamacja
  • Rękojmia a odstąpienie od umowy. Czy znasz różnice?

    Rękojmia a odstąpienie od umowy. Czy znasz różnice?

    00:35 17.12.2020

    ... od odstąpienia od umowy? Jakie z tego tytułu przysługują Ci uprawnienia? Oto porównanie przygotowane przez Europejskie Centrum Konsumenckie. Czym jest rękojmia? Rękojmia obejmuje wady wszystkich produktów zakupionych w sklepach stacjonarnych na odległość oraz poza lokalem. Obowiązkiem sprzedawcy jest sprzedaż produktu o zadowalającej jakości ... WIĘCEJ

    Tematy: rękojmia, odstąpienie od umowy, odstąpienie od umowy na odległość, rękojmia za wady fizyczne
  • Zmiany w e-commerce: niektórzy przedsiębiorcy zyskają prawa konsumenta

    Zmiany w e-commerce: niektórzy przedsiębiorcy zyskają prawa konsumenta

    12:31 07.12.2020

    Przedsiębiorcy prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą zyskują niektóre uprawnienia, które dotąd dostępne były jedynie dla konsumentów. Mowa tu chociażby o prawie do odstąpienia od umowy zawartej na odległość. Branża e-commerce musi być zatem przygotowana na całkiem spore zmiany. Nowe przepisy zaczynają obowiązywać wraz z początkiem ... WIĘCEJ

    Tematy: ułatwienia dla biznesu, zmiany w prawie, prowadzenie działalności gospodarczej, warunki prowadzenia działalności
  • Zwrot kaucji gwarancyjnej od inwestora po upływie okresu gwarancji

    Zwrot kaucji gwarancyjnej od inwestora po upływie okresu gwarancji

    13:18 18.11.2020

    Stosowanie kaucji gwarancyjnej stanowi powszechnie przyjętą praktykę w ramach umowy o roboty budowlane. Jej najważniejszą rolą jest motywowanie wykonawcy do prawidłowego wykonania powierzonych robót i ustanowienie dodatkowego zabezpieczenia służącego usunięciu ewentualnych wad. Najczęściej stosowanym rozwiązaniem jest zatrzymywanie przez ... WIĘCEJ

    Tematy: kaucja gwarancyjna, solidarna odpowiedzialność inwestora, Kodeks cywilny, umowa o roboty budowlane
  • Wakacyjne reklamacje - ile poczekamy na odpowiedź?

    Wakacyjne reklamacje - ile poczekamy na odpowiedź?

    13:25 20.07.2020

    Wakacje to sezon wyprzedaży i podróży. Korzystamy wtedy z wielu usług, z których nie zawsze jesteśmy zadowoleni. Zmusza nas to do złożenia reklamacji. Europejskie Centrum Konsumenckie podpowiada, w jakim terminie przedsiębiorcy z różnych branż powinni odpowiedzieć na naszą reklamację. Jak to wygląda w Polsce i w innych krajach UE? W Polsce, ... WIĘCEJ

    Tematy: reklamacje, reklamacja, prawo do reklamacji, prawa konsumenta
  • Sprzedaż mieszkania z drugiej ręki a rękojmia

    Sprzedaż mieszkania z drugiej ręki a rękojmia

    00:30 17.11.2019

    ... działa rękojmia. Wyjaśniamy, czy jest to uciążliwe z punktu widzenia sprzedawcy mieszkania. W kontekście rękojmi dotyczącej lokali ... „M” będzie próbował nadużywać uprawnień wynikających z rękojmi. Nabywca na rynku wtórnym ma mniejszą ochronę … Rękojmia często jest kojarzona z tematyką ochrony praw konsumenta. Wedle powszechnie używanej definicji, ... WIĘCEJ

    Tematy: sprzedaż mieszkania, kupno mieszkania, wady ukryte mieszkania, ochrona konsumentów
  • Rękojmia a gwarancja. Gdzie tkwi różnica?

    Rękojmia a gwarancja. Gdzie tkwi różnica?

    11:38 24.10.2016

    ... uprawnienie, reklamujący może wybrać podstawę swoich roszczeń. Do wyboru są: rękojmia oraz gwarancja. Na czym polega różnica między tymi rozwiązaniami i które ... jest korzystniejsze? Odpowiedzi na te pytania udziela Europejskie Centrum Konsumenckie. Gwarancja a rękojmia. Gdzie tkwi różnica? Podstawową różnicą pomiędzy rękojmią a gwarancją jest to, ... WIĘCEJ

    Tematy: rękojmia, gwarancja, prawa konsumentów, reklamacja towaru
  • Wadliwy materiał na budowie: rękojmia i odpowiedzialność wykonawcy

    Wadliwy materiał na budowie: rękojmia i odpowiedzialność wykonawcy

    13:24 22.06.2016

    ... umów jedną z podstaw odpowiedzialności za jakość świadczenia jest ustawowa rękojmia wynikająca bezpośrednio z treści ustawy KC, która bywa często mylona z gwarancją ... o dzieło. Przydatne linki: Kodeks cywilny Do której z tych umów odnosi się rękojmia? Rękojmia, jako odrębny reżim odpowiedzialności za jakość, istnieje zarówno przy umowie sprzedaży, ... WIĘCEJ

    Tematy: prace budowlane, rękojmia, odpowiedzialność wykonawcy, umowa na wykonanie robót budowlanch
  • Odpowiedzialność sprzedawcy za używaną rzecz, firma - firma

    Odpowiedzialność sprzedawcy za używaną rzecz, firma - firma

    05:14 24.10.2013 PORADA

    Witam, proszę o poradę w poniższej sprawie: 27.09.2013 zamykałem sklep i lokal, który użytkowałem wynajęła inna firma. Właścicielka firmy zaproponowała mi że odkupi ode mnie kaseton reklamowy znajdujący się na zewnątrz budynku (kaseton używany 18 miesięcy). Po negocjacji ... WIĘCEJ

    Tematy: odpowiedzialność sprzedawcy, sprzedaż, reklamacja, rękojmia
  • Wady ukryte

    Wady ukryte

    10:20 08.10.2013 PORADA

    Witam, kupiłem używane urządzenie kosmetyczne od firmy z fakturą VAT. Już podczas montażu urządzenia w gabinecie okazało się, że obudowa jest w kolorze innym niż uzgodniony, a do tego kilka elementów jest uszkodzonych. W związku z tym umowiliśmy się że te elementy niezgodne z ... WIĘCEJ

    Tematy: wady ukryte, reklamacja, prawo do reklamacji, obowiązki sprzedawcy
  • Kolejna reklamacja roweru

    Kolejna reklamacja roweru

    00:19 23.09.2013 PORADA

    20 lutego 2012 r. kupiłam w sklepie internetowym rower magnetyczny. Rower miał służyć jako sprzęt rehabilitacyjny przy schorzeniu kęgosłupa. Już po miesiącu dały się słyszeć w czasie jego użytkowania nienaturalne dźwięki z mechanizmu napędowego, o czym zawiadomiłam sprzedawcę ... WIĘCEJ

    Tematy: reklamacja, niezgodność towaru z umową, prawa konsumenta, postępowanie reklamacyjne
  • Wymiana towaru czy naprawa?

    Wymiana towaru czy naprawa?

    11:04 12.07.2013 PORADA

    Czy sprzedawca może narzucić sposób rozwiązania reklamacji np. że dokona naprawy, a np. nie zgodzi się na wymianę towaru? WIĘCEJ

    Tematy: reklamacja, postępowanie reklamacyjne, prawa konsumenta, uprawnienia kupującego
  • Niezgodność towaru z umową. Do kiedy mam czas ją zgłosić?

    Niezgodność towaru z umową. Do kiedy mam czas ją zgłosić?

    12:26 08.07.2013 PORADA

    W jakim nieprzekraczalnym terminie trzeba zgłosić niezgodność towaru z umową? WIĘCEJ

    Tematy: niezgodność towaru z umową, rękojmia, reklamacja, prawo do reklamacji
  • Reklamacja zabawki. Co mogę zrobić, gdy sklep nie chce jej przyjąć?

    Reklamacja zabawki. Co mogę zrobić, gdy sklep nie chce jej przyjąć?

    20:01 05.06.2013 PORADA

    Witam, Spotkała mnie przykra sytuacja związana z zakupem zabawki i próbą jej reklamacji. Kupiłam tzw. "kota w worku", czyli nie kazałam wyciągnąć zabawki z opakowania sugerując się opisem i zapewnieniem, że działa. Wygląd opakowania - lekko zużyty - skłonił mnie do zapytania o ... WIĘCEJ

    Tematy: prawa konsumenta, niezgodność towaru z umową, reklamacja, wadliwy towar
  • Wadliwy towar sprzedany do dalszej odsprzedaży

    Wadliwy towar sprzedany do dalszej odsprzedaży

    21:49 03.04.2013 PORADA

    Witam i proszę o pomoc. Jako firma zakupiłem od producenta Kubki z nadrukiem w celu odsprzedania go firmie zamawiającej. Po jakimś czasie okazało się, że nadruk na tych kubkach schodzi - nawet bez używania tych kubków. Przedstawiciel firmy, u którego zamawiałem kubki, najpierw w ... WIĘCEJ

    Tematy: reklamacja, prawo do reklamacji, wadliwy towar, dochodzenie roszczeń
  • Odmowa reklamacji.

    Odmowa reklamacji.

    18:22 03.03.2013 PORADA

    Utraciłam uprawnienia reklamacyjne zgodnie z Ustawą z dnia 27 lipca 2002. Brzmi - niezgodność towaru z umową należy zgłosić w ciągu 2 miesięcy od stwierdzenia. Buty mają 3 miesiące. Nikt o tym mnie nie poinformował przy zakupie butów. Czuję się oszukana. Czy mam jakieś szanse ... WIĘCEJ

    Tematy: reklamacja, niezgodność towaru z umową, prawo do reklamacji, prawa konsumenta
  • Wymiana produktu czy zwrot pieniędzy?

    Wymiana produktu czy zwrot pieniędzy?

    12:06 23.01.2013 PORADA

    Czego mogę oczekiwać od sprzedawcy/producenta, jeśli zakupiony produkt okazał się wadliwy? Czy sprzedawca musi zwrócić pieniądze czy wymienić produkt na nowy? WIĘCEJ

    Tematy: prawa konsumenta, uprawnienia kupującego, zwrot towaru, niezgodność towaru z umową
  • Art. 66 §1 KC a niezgodność z ofertą

    Art. 66 §1 KC a niezgodność z ofertą

    12:44 30.08.2012 PORADA

    zakupiłem samochód używany w salonie korzystając z oferty w której zawarte były następujące informacje Dodatkowe wyposażenie: ABS, el. szyby, el. lusterka, klimatyzacja, ASR, centralny zamek, autoalarm, poduszka powietrzna, radio / CD, wspomaganie kierownicy, immobiliser, komputer ... WIĘCEJ

    Tematy: art. 66 kc, kupno samochodu, niezgodność towaru z umową, zadośćuczynienie

poprzednia  

1 2 3 ... 5

następna



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: