-
Zmiany umowy turystycznej
00:22 19.05.2012
... jednocześnie osoba ta przejmuje wszystkie wynikające z tej umowy obowiązki. Biuro podróży nie może przy tym wyłączać ani ograniczać w umowie tego uprawnienia. Tego rodzaju zastrzeżenia byłyby nieważne. Przeniesienie uprawnień i przejęcie obowiązków jest skuteczne wobec organizatora turystyki, jeżeli klient zawiadomi go o tym przed rozpoczęciem ...
Tematy: umowa turystyczna, umowa o imprezę turystyczną, usługi turystyczne, imprezy turystyczne -
Nieudane wakacje: jak napisać reklamację?
08:00 01.09.2011
Plaża dwa kilometry od hotelu, a miała być "blisko", strata doby hotelowej przez opóźniony lot, zagubienie bagażu przez linie lotnicze czy drogi sprzęt fotograficzny kupiony podczas podróży po Europie, który okazał się być bublem - to wspomnienia, jakie wiele osób przywozi z wakacji. Europejskie Centrum Konsumenckie podpowiada, jak napisać ...
Tematy: prawa konsumenta, ochrona konsumentów, porady dla konsumentów, obowiązki organizatora turystyki -
Rekompensata za zmarnowany urlop
00:20 28.08.2011
... uznał, że art. 11a ust. 1 ustawy o usługach turystycznych może być podstawą odpowiedzialności organizatora turystyki za szkodę niemajątkową klienta w postaci tzw. zmarnowanego urlopu. Zgodnie z tym przepisem organizator turystyki odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy o świadczenie usług turystycznych, chyba że niewykonanie lub ...
Tematy: rekompensata za zmarnowany urlop, reklamacja wczasów, reklamacja wycieczki, obowiązki organizatora turystyki -
Reklamacja wczasów i wycieczki
11:19 17.08.2011
... organizatora turystyki, w sposób odpowiedni dla rodzaju usługi, o stwierdzonym w trakcie trwania imprezy turystycznej wadliwym wykonywaniu umowy. Umowa powinna jednoznacznie określać obowiązek klienta w tym zakresie. W jej treści powinno się znaleźć wskazanie sposobu zgłaszania reklamacji związanych z wykonywaniem usług przez organizatora turystyki ...
Tematy: reklamacja wycieczki, reklamacja wczasów, jak składać reklamację, reklamacje -
Wakacje a prawa konsumenta
11:18 17.06.2011
... plażę? Gdy standard pokoju hotelowego był inny niż w ofercie (np. brak klimatyzacji, duża odległość od plaży, hałas, itp.) złóż reklamację u organizatora wycieczki (w ciągu 30 dni od jej zakończenia) korzystając z tzw. Tabeli Frankfurckiej. Chociaż nie jest to formalny dokument, pomaga określić, o ile ...
Tematy: prawa konsumenta, ochrona konsumentów, porady dla konsumentów, wakacje -
Co sprawdzić przed zawarciem umowy z biurem podróży?
13:56 15.06.2011
... składamy na piśmie u organizatora wyjazdu, określając swoje żądania. Taka reklamacja powinna zostać złożona w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia zakończenia danej imprezy. Podsumowując, zanim zdecydujemy się na zawarcie umowy z biurem podróży, warto dokładnie sprawdzić wybranego organizatora turystyki oraz warunki umowy, jakiej ...
Tematy: umowa o imprezę turystyczną, obowiązki organizatora turystyki, wyjazdy turystyczne, biura podróży -
Jak sprawdzić organizatora turystyki?
11:33 17.05.2011
... Centralnej Ewidencji Organizatorów Turystyki i Pośredników Turystycznych. W ewidencji zamieszcza się m.in. następujące dane: numer ewidencyjny przedsiębiorcy, nazwę przedsiębiorcy, jego siedzibę, adres, numer telefonu, określenie zasięgu terytorialnego działalności wykonywanej przez organizatora turystyki, informacje o formie zabezpieczenia ...
Tematy: imprezy turystyczne, wyjazdy turystyczne, biura podróży, oferty turystyczne -
Biuro podróży zapłaci za zmarnowany urlop
00:15 15.03.2011
... przepisy ustawy dotyczące niewykonania lub nienależytego wykonania umowy o świadczenie usług turystycznych (w szczególności art. 11a), mogą stanowić podstawę odpowiedzialności organizatora turystyki za poniesione przez klienta szkody niemajątkowe w postaci zmarnowanego urlopu. Podsumowując, z omawianej uchwały SN wynika, że w przypadku niewykonania ...
Tematy: biuro podróży, biura podróży, usługi turystyczne, obowiązki organizatora turystyki -
Usługi turystyczne - nowe przepisy
11:27 17.09.2010
... usług mają również piloci wycieczek. W przypadku nieprawidłowości występujących w trakcie imprezy konsument powinien niezwłocznie zawiadomić o tym organizatora. Ponadto zmianie nie ulegają terminy obowiązujące organizatora turystyki dotyczące rozpatrzenia reklamacji. Jeżeli biuro podróży nie ustosunkuje się do reklamacji na piśmie w ciągu 30 dni od ...
Tematy: usługi turystyczne, prawa konsumenta, ochrona kosumentów, wyjazdy turtystyczne -
Wstrzymanie ruchu lotniczego: prawa konsumenta
10:57 01.06.2010
... z wycieczki? Konsumenci do momentu powrotu z wycieczki znajdują się pod opieką organizatora turystyki, który ma obowiązek udzielania klientom wszelkiej, niezbędnej w danej ... w przypadku odpowiedzialności organizatora imprezy turystycznej, wyłączona jest jedynie odpowiedzialność odszkodowawcza przewoźnika. Obowiązki spoczywające na przewoźniku ...
Tematy: wyjazdy turystyczne, wstrzymanie ruchu lotniczego, prawa konsumentów, odwołanie lotu
Podobne tematy:
- wakacje
- prawa konsumentów
- ochrona konsumentów
- biura podróży
- prawa konsumenta
- ferie zimowe
- wyjazdy turystyczne
- odszkodowanie
- urlop wypoczynkowy
- turystyka
- porady dla konsumentów
- wyjazd na wakacje
- wakacje 2015
- bezpieczeństwo transakcji
- reklamacja
- wyjazdy wakacyjne
- odstąpienie od umowy
- oferty turystyczne
- niedozwolone klauzule
- ochrona praw konsumenta