Odzyskiwanie danych po awarii może się nie powieść
2011-11-28 09:25
Przeczytaj także: Utrata danych efektem błędu człowieka
Awarie się zdarzają przestoje częściej wynikają z problemów informatycznych niż klęsk żywiołowych.Wyniki badania dowodzą, że problemy nie wynikają z wydarzeń
nadzwyczajnych. Trzy najczęstsze przyczyny utraty danych i przestojów systemów to:
- Awaria sprzętu: 61%
- Awaria źródła zasilania: 42%
- Awaria oprogramowania: 35%
„Wyniki badania potwierdzają potrzebę modernizacji strategii w zakresie tworzenia kopii zapasowych i odtwarzania danych po awarii w Europie” – twierdza Kelly Ferguson, dyrektor ds. marketingu w regionie EMEA z działu Backup Recovery Systems Division w firmie EMC. „W obecnej sytuacji gospodarczej inwestycje należy realizować mądrze. Firmy nie mogą tolerować przestojów w działalności wynikających z awarii systemów informatycznych. Przemyślane podejście do procesów tworzenia kopii zapasowych następnej generacji pozwala przedsiębiorstwom poprawić skuteczność odtwarzania danych zarówno po codziennych awariach, jak i po znacznie poważniejszych katastrofach”.
Wpływ ekonomiczny: przychody utracone w wyniku przestojów systemów informatycznych.
Wyniki badania dowodzą, że przestój systemów informatycznych ma wymierne konsekwencje biznesowe. Do najczęściej wymienianych należą:
- Spadek wydajności pracowników: 43%
- Spadek przychodów: 29%
- Opóźnienia w rozwoju produktów: 27%
oprac. : Kamila Urbańska / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Co zrobić w obliczu ataku ransomware?
-
Firma odporna na wyciek danych - jak to zrobić?
-
Dane: być albo nie być firmy. Rób regularne kopie zapasowe
-
Czy firmy są gotowe na utratę danych?
-
Bezpieczeństwo IT: błędy administratorów prowadzące do utraty danych
-
Urządzenia mobilne a odzyskiwanie danych 2013
-
Kroll Ontrack: utrata danych w 50 proc. firm
-
Sektor MSP: awarie a cloud computing
-
Sektor przemysłowy a utrata danych