eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Odzyskiwanie danych po awarii może się nie powieść

Odzyskiwanie danych po awarii może się nie powieść

2011-11-28 09:25

Firma EMC Corporation opublikowała wyniki sponsorowanego przez nią badania European Disaster Recovery Survey 2011 (Europejska ankieta na temat odtwarzania danych po awarii). Potwierdzają one, że 74% europejskich przedsiębiorstw nie ma pewności co do pełnego przywrócenia sprawności systemu lub odtworzenia danych po awarii, a ponad połowa przedsiębiorstw (54%) utraciła dane lub doświadczyła przestoju systemów w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Badanie potwierdza, że przedsiębiorstwa muszą położyć większy nacisk na tworzenie kopii zapasowych i odtwarzanie danych po awarii, aby zapewnić ciągłość procesów biznesowych w obliczu klęski żywiołowej lub bardziej rutynowych awarii informatycznych, występujących na co dzień.

Przeczytaj także: Utrata danych efektem błędu człowieka

Awarie się zdarzają przestoje częściej wynikają z problemów informatycznych niż klęsk żywiołowych.

Wyniki badania dowodzą, że problemy nie wynikają z wydarzeń
nadzwyczajnych. Trzy najczęstsze przyczyny utraty danych i przestojów systemów to:
  1. Awaria sprzętu: 61%
  2. Awaria źródła zasilania: 42%
  3. Awaria oprogramowania: 35%
Dla porównania jedynie 7% przypadków awarii systemów lub utraty danych wyniknęło z klęsk żywiołowych, a 8% z powodu sabotażu pracowniczego. Niezależnie od przyczyn, w reakcji na zaistniały incydent 44% organizacji zweryfikowało i zmodernizowało wdrożone procedury tworzenia kopii zapasowych i przywracania danych po awarii. Ponadto 27% przedsiębiorstw zwiększyło wydatki na infrastrukturę obsługującą te procesy po wystąpieniu awarii.

„Wyniki badania potwierdzają potrzebę modernizacji strategii w zakresie tworzenia kopii zapasowych i odtwarzania danych po awarii w Europie” – twierdza Kelly Ferguson, dyrektor ds. marketingu w regionie EMEA z działu Backup Recovery Systems Division w firmie EMC. „W obecnej sytuacji gospodarczej inwestycje należy realizować mądrze. Firmy nie mogą tolerować przestojów w działalności wynikających z awarii systemów informatycznych. Przemyślane podejście do procesów tworzenia kopii zapasowych następnej generacji pozwala przedsiębiorstwom poprawić skuteczność odtwarzania danych zarówno po codziennych awariach, jak i po znacznie poważniejszych katastrofach”.

Wpływ ekonomiczny: przychody utracone w wyniku przestojów systemów informatycznych.

Wyniki badania dowodzą, że przestój systemów informatycznych ma wymierne konsekwencje biznesowe. Do najczęściej wymienianych należą:
  1. Spadek wydajności pracowników: 43%
  2. Spadek przychodów: 29%
  3. Opóźnienia w rozwoju produktów: 27%
Przedsiębiorstwa uczestniczące w badaniu straciły przeciętnie dwa dni robocze w wyniku awarii systemów informatycznych. Dla firmy zatrudniającej około 2000 pracowników oznacza to stratę 28 391 osobogodzin.„Tworzenie kopii zapasowych i odtwarzanie po awarii ma fundamentalne znaczenie dla przedsiębiorstw i stanowi kluczowy element zarządzania informacjami” – stwierdza Neil Fisher, wiceprezes instytutu Information Assurance Advisory Council (IAAC) niezależnej organizacji typu non-profit, promującej sprawdzone procedury w zakresie zarządzania informacjami i zapewniania ich dostępności.„Badanie sponsorowane przez firmę EMC potwierdza dużą liczbę incydentów, w których przedsiębiorstwa zlekceważyły wagę planowania działań w obliczu incydentów, nawet tych najbardziej błahych. To, czy mamy do czynienia z incydentami rutynowymi, działaniami siły wyższej czy działalnością przestępczą, tak naprawdę nie ma znaczenia. Sukces rynkowy odniosą firmy, które opracowały plan działania w obliczu tych incydentów oraz inwestują w bezpieczne i szybkie odtwarzanie danych po awarii”.

 

1 2

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: