eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Wyjazdy motywacyjne: najnowsze trendy

Wyjazdy motywacyjne: najnowsze trendy

2013-12-02 11:00

Wyjazdy motywacyjne: najnowsze trendy

Jak wynika z badań w 2014 roku wydatki na wyjazdy motywacyjne i targi będą rosły © .shock - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (4)

Grupa Hotelowa Orbis zaprezentowała swój najnowszy raport branżowy. Oryginalność miejsca, dobra lokalizacja hotelu, jakość usług, personalizacja i elastyczność w kontaktach to najważniejsze cechy oferty poszukiwane przez meeting plannerów. Jak wynika z badań w 2014 roku wydatki na wyjazdy motywacyjne i targi będą rosły.

Przeczytaj także: Czego klienci korporacyjni oczekują od hoteli?

- Jako największa sieć hoteli w Polsce wyznaczamy trendy, działamy na rzecz rozwoju i profesjonalizacji branży usług hotelowych w naszym kraju. Badamy rynek, poddajemy analizie trendy światowe i zachowania konsumenckie.

Raport „Najnowsze trendy w branży spotkań, konferencji, eventów i podróży motywacyjnych”, to drugie zaawansowane, jakościowe badanie, które może stać się cennym źródłem inspiracji niezbędnej do podnoszenia efektywności i konkurencyjności naszej branży - powiedział David Henry, SVP Sales, Marketing Distribution and Revenue Management w Grupie Hotelowej Orbis.

Kto i ile wydaje na imprezy MICE?

Jak pokazują wyniki raportu, wysokość budżetu przeznaczanego na organizację imprez MICE jest w kompetencjach Prezesa, CEO i Top managementu (42%). Następne osoby w przedsiębiorstwach, które podejmują tego typu decyzje to HR Managerowie (20%) i Sales Managerowie (17%).

fot. mat. prasowe

Osoby odpowiedzialne, zarządzające i decydujące o budżetach MICE

Z przeprowadzonych badań wynika, że budżet na imprezy MICE jest w kompetencjach najwyższych władz firm i organizacji. 42% respondentów wskazuje Prezesa, CEO i Top management jako grupę zarządzającą, a takżę decydującą o wydatkach na MICE.


Kwoty przeznaczane na noclegi są uzależnione od charakteru zaplanowanego wydarzenia. Na spotkania i eventy przedsiębiorstwa przeznaczają od 200 do 600 zł/os, na imprezy integracyjne i motywacyjne – od 200 do 1 000 zł/os, a na konferencje i wystawy do 400 zł/os. Biorąc pod uwagę wielkość firmy i kwotę przeznaczaną na imprezy MICE na jednego pracownika, najwięcej środków wydają duże firmy (35%) od 300 zł do 15 000 zł. Średnie przedsiębiorstwa (35%) od 300 zł do 700 zł, a firmy małe (25%) i mikro (5%) od 200 zł do 1 500 zł.

Jakie są główne potrzeby meeting plannerów?

Dla klientów agencji organizującej MICE najbardziej istotne są dogodne warunki finansowe (59%), kontakt bezpośredni (51%), szybkość, kompleksowość i elastyczność działania agencji (39%), efekt „wow” (planowane wrażenia grupy docelowej jakie odniosą z imprezy - 35%), dyspozycyjność́ 24/7 i kompetencja osoby przydzielonej do imprezy (31%), doświadczenie, rekomendacje, pozytywne referencje, bogate portfolio imprez zrealizowanych przez agencję (28%).

Kryteria wyboru hotelu i destynacji

Jak wynika z raportu „Najnowsze trendy w branży spotkań, konferencji, eventów i podróży motywacyjnych”, przy organizacji imprez MICE i wyborze destynacji, jako najważniejsze kryterium respondenci wskazywali lokalizację i komfortowy dojazd (39%), pomysł na program i tematykę spotkania (34%). Na trzecim miejscu znalazła się dostępność dla danej liczby uczestników (27%).

fot. mat. prasowe

Czynniki wyboru destynacji dla imprezy MICE

W przypadku Meetings, Conferences i Exhibitions dla 59% badanych ważna jest lokalizacja, relacja ceny usługi do jakości 57%, baza noclegowa, sale konferencyjne 51%, standard hotelu 48%, jakość oferty gastronomicznej 47% i przyjazna atmosfera 46%.


Decyzja o organizacji wydarzenia w konkretnym hotelu jest podyktowana przede wszystkim charakterem imprezy. Jeśli chodzi o spotkania, konferencje i wystawy dla 59% respondentów najbardziej istotna jest lokalizacja. Relację ceny usługi do jakości wskazało 57%, bazę noclegową, sale konferencyjne 51%, standard hotelu 48%, jakość oferty gastronomicznej 47%, a przyjazną atmosferę 46%.

Dostępność, standard, doświadczenie konsumenckie kluczem do sukcesu

Aż 61% respondentów ceni najwyżej wyjątkowość oraz oryginalność miejsca z infrastrukturą gwarantującą atrakcje. Dla 55% ankietowanych warunkiem koniecznym są jakościowe usługi dodatkowe. Do istotnych kryteriów należą również elastyczność hotelu, gotowość do współorganizowania aktywności spójnych z charakterem eventu (33%) oraz szybki transfer z lotniska (32%). Jeśli chodzi o źródła pozyskiwania informacji o hotelach, respondenci polegają na doświadczeniach osób z branży, podróżujących współpracowników (55%) oraz Internecie (24%).

 

1 2

następna

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (1)

  • wyjazdy motywacyjne

    lejdii / 2014-01-08 09:50:50

    ja jestem zdecydowanie na tak. ostatnio skorzystałam z opcji wyjazdy motywacyjne i szczerze? nie spodziewałam się aż tak naładowanych baterii. wraz z współpracownikami byliśmy na wschodzie (biuro podróży http://www.travelstyle.pl/) i było porażająco miło i przyjaźnie ;-) na wielki plus! odpowiedz ] [ cytuj ]

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: