eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Roaming - czyli jak tanio dzwonić za granicą?

Roaming - czyli jak tanio dzwonić za granicą?

2007-07-03 13:28

Przeczytaj także: Bruksela zwycięża w walce o roaming


Jak wybrać eurotaryfę?

Z chwilą wejścia w życie niniejszej regulacji operatorzy są obowiązani do dostosowania swoich cen do powyższych stawek w terminie 30 dni.

Wszystkim klientom korzystającym z roamingu oferuje się eurotaryfę. W ciągu miesiąca od wejścia w życie rozporządzenia klientom umożliwia się dokonanie wyboru eurotaryfy lub jakiejkolwiek taryfy roamingowej. Klienci mają dwa miesiące na poinformowanie operatora o dokonanym wyborze. Klienci, którzy w ciągu dwóch miesięcy nie dokonają wyboru zostaną objęci eurotaryfą automatycznie. Eurotaryfa zostanie aktywowana nie później niż miesiąc po otrzymaniu przez operatora macierzystego wniosku klienta.

W przypadku klientów, którzy przed wejściem w życie rozporządzenia dokonali wyboru taryfy roamingowej lub pakietu roamingowego innych niż eurotaryfa i nie dokonają wyboru przejścia na eurotaryfę, pozostaną objęci uprzednio wybraną taryfą lub pakietem.

Po zakończeniu 3-miesiecznego okresu przejścia na eurotaryfę, każdy klient będzie mógł żądać w dowolnym momencie zmiany eurotaryfy na inną lub przejścia na eurotaryfę. Zmiana taryfy jest bezpłatna i ma być dokonana w ciągu jednego dnia roboczego od otrzymania wniosku.

W związku z tym w interesie klientów korzystających z roamingu oraz planujących rozpoczęcie korzystania z tej usługi jest dokonanie wyboru taryfy i zgłoszenie tego operatorowi.

Informacje o opłatach roamingowych

Każdego klienta, który znajdzie się na terytorium innego państwa członkowskiego, operator zobowiązany jest poinformować automatycznie o opłatach za wykonanie i odbieranie połączeń za pomocą tekstowej usługi informacyjnej. Te podstawowe zindywidualizowane informacje są udzielane klientowi bezpłatnie i bez zbędnej zwłoki i obejmują maksymalne opłaty, którymi klient może zostać obciążony zgodnie z posiadanym planem taryfowym za:
  • wykonywanie połączeń w odwiedzanym kraju;
  • wykonywanie połączeń do państwa członkowskiego jego sieci macierzystej;
  • odbieranie połączeń przychodzących.
Klient może zrezygnować z tej usługi w każdej chwili i może w dowolnym momencie żądać ponownego nieodpłatnego uruchomienia tej usługi przez operatora macierzystego.

Klientom niewidomym lub niedowidzącym informacje te mogą być przekazywane bezpłatnie poprzez połączenie głosowe.

Bardziej szczegółowe informacje cenowe dotyczące opłat roamingowych za połączenia głosowe, wiadomości SMS, MMS i inne usługi transmisji danych klienci mogą otrzymać bezpłatnie. Informacje te mogą być uzyskiwane za pomocą SMS lub połączeń głosowych w sieci ruchomej (poprzez wskazany przez operatora bezpłatny numer, gdzie klient będzie mógł uzyskać informacje o opłatach). Żądanie udostępniania takich informacji klient powinien złożyć pod bezpłatnym numerem wskazanym przez operatora.

Operator jest także zobowiązany do udzielenia pełnych informacji dotyczących opłat roamingowych wszystkim użytkownikom przy zawieraniu umowy o świadczeniu usług telekomunikacyjnych oraz do udzielania informacji o każdorazowej zmianie opłat roamingowych.
Przeczytaj także: Plus: roaming dla pre-paid Plus: roaming dla pre-paid

poprzednia  

1 2 3 ... 5

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: