Second hand w Polsce: ponad 60% Polaków kupuje używane produkty
2025-07-04 00:02
Polska znalazła się w światowej czołówce pod względem popularności zakupów z drugiej ręki - aż 6 na 10 konsumentów wybiera używane produkty, a naprawa i wymiana rzeczy stają się coraz powszechniejsze. Według raportu Havas Commerce, Polacy są wyjątkowo wrażliwi na cenę i chętnie korzystają z platform cyfrowych oraz opinii ... Przejdź do artykułu ›
fot. mat. prasowe
Kluczowe czynniki decydujące o zakupie z drugiej ręki Najważniejszym motywem zakupu produktów z drugiej ręki jest okazjonalnie niska cena (69%). Na drugim miejscu znajduje się stan produktu (49%), a na trzecim marka (29%). Dla 19% liczy się unikatowość produktu, a dla 10% gwarancja sprawności lub bezpieczeństwa. 8% zwraca uwagę na sklep lub platformę, a 6% kupuje z przyjemności szukania okazji. Wyniki podkreślają, że Polacy są bardzo wrażliwi na cenę, ale coraz większe znaczenie mają także jakość, marka i wyjątkowość przedmiotów.
Inne galerie w kategorii Wiadomości
-
Nowa era AI: Grok 4.0 wyprzedza GPT-4o i Claude Opus 4 w kluczowych testach
-
Google rewolucjonizuje AdSense i Keyword Planner: lepsza monetyzacja stron i ultra-lokalne prognozy
-
Galaxy Z Flip7 - Nowy składany smartfon Samsung z AI i rozbudowaną funkcjonalnością
-
Samsung Galaxy Z Fold7 - premiera nowego składanego smartfona