eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Polski rynek e-commerce w 2009 r.

Polski rynek e-commerce w 2009 r.

2010-09-29 10:37

Przeczytaj także: Polski e-commerce rośnie najszybciej w Europie


fot. mat. prasowe

Zadowolenie z wyników finansowych w 2009 r.

Zadowolenie z wyników finansowych w 2009 r.

Pomimo spowolnienia gospodarczego, aż 6 na 10 sklepów było bardzo albo umiarkowanie zadowolonych z wyników finansowych osiągniętych w 2009 roku (spadek o blisko 1/10 w stosunku do poprzedniego okresu). Autorzy raportu zwracają także uwagę na fakt wzrostu liczby osób niezadowolonych z wyników finansowych osiągniętych w 2009 roku – 38% (wzrost o 58% w stosunku do wcześniejszego okresu).

fot. mat. prasowe

Prognozy dot. zmiany dynamiki obrotów sklepu na 2010 r.

Prognozy dot. zmiany dynamiki obrotów sklepu na 2010 r.

Pogorszenie nastrojów widać także po tym, że jedynie 1 badanych odnotowała w 2009 roku przychody przekraczające 1 milion złotych, w tym tylko co dziesiąty większe niż 5 milionów złotych. Dla porównania, 16% badanych zadeklarowało przychody wyższe niż 5 milionów złotych w roku 2008, co daje aż 60% więcej niż wynik zeszłoroczny. Pomimo pogorszenia nastrojów w branży, z raportu wynika, iż 88% respondentów uważa, że przychody sklepu w 2010 roku wzrosną, 10%, że pozostaną bez zmian, a jedynie 2%, że raczej spadną.

fot. mat. prasowe

Przewidywana dynamika wzrostu/spadku odwiedzin na stronie sklepu

Przewidywana dynamika wzrostu/spadku odwiedzin na stronie sklepu

Optymistycznie przedstawiają się również prognozy marketerów dotyczące rozwoju ich e-sklepów. Analiza Praktycy.com pokazuje, że 1/3 z nich przewiduje wzrost dynamiki odwiedzin o 30%, 1/3 wzrost między 30% a 10%, a jedna piąta – wzrost dynamiki do 10%. Może to mieć bezpośrednie przełożenie na sprzedaż, a, co za tym idzie – wzrost dochodów tych sklepów. Co ciekawe, jedynie 12% ankietowanych przewiduje jakikolwiek spadek odwiedzin na stronie www sklepu.

Wyniki badań „E-commerce w Polsce 2010” potwierdzają, że sklepy internetowe nie mogą narzekać na brak klientów. Aż 82% respondentów deklaruje zmiany popularności sklepu i znaczny wzrost dynamiki na stronie. Zaprezentowane dane wskazują na przewidywany wzrost nie tylko ruchu na stronie internetowej, ale także – jego przełożenie na zwiększenie liczby klientów. Po raz kolejny wyniki badań potwierdzają powiązania między wiekiem konsumenta czy miejscem zamieszkania a otwartością na internetowe zakupy. Statystycznie najbardziej popularny klient e-sklepu to osoba zamieszkująca duże miasto (powyżej 500 tys. mieszkańców), w wieku od 25-34 lat. Kwota przeznaczona na jednorazowe e-zakupy dokonywane przez internet jest dość wysoka w porównaniu do codziennych zakupów w tradycyjnych sklepach i mieści się najczęściej w przedziale 50-250 zł. 60% sklepów deklaruje, iż wśród ich klientów znajdują się zarówno kobiety, jak i mężczyźni. 32% sklepów przyznaje, że większość ich klientów to kobiety, a tylko 8% sklepów wskazuje mężczyzn jako swoich głównych klientów.

fot. mat. prasowe

Średnia wartość jednorazowych zakupów

Średnia wartość jednorazowych zakupów


Informacje o badaniu
Raport „E-commerce w Polsce 2010” jest oparty o wyniki badań przeprowadzonych w kwiecień-wrzesień 2010 r. przez agencję Praktycy.com. Dane zostały zebrane od 344 polskich sklepów internetowych. Pytania zostały skierowane do właścicieli lub kierownictwa sklepów internetowych.

poprzednia  

1 2

oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: