eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Rynek sprzętu medycznego wart 4 mld zł

Rynek sprzętu medycznego wart 4 mld zł

2008-02-20 01:09

Rynek sprzętu medycznego wart 4 mld zł

Główne czynniki, które mogą wpłynąć korzystnie na rozwój firmy działającej na rynku sprzętu medyczne © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

W najbliższych latach rynek sprzętu medycznego w Polsce, obecnie wart 4 mld zł, będzie rósł w tempie kilkunastu procent rocznie i w 2010 r. osiągnie wartość prawie 6 mld zł, wynika z nowego raportu firmy PMR "Rynek sprzętu medycznego w Polsce 2008".

Przeczytaj także: Wschodni rynek farmaceutyczny kusi firmy

fot. mat. prasowe

Główne czynniki, które mogą wpłynąć korzystnie na rozwój firmy działającej na rynku sprzętu medyczne

Główne czynniki, które mogą wpłynąć korzystnie na rozwój firmy działającej na rynku sprzętu medycznego w ciągu najbliższych lat w Polsce

Zdaniem przedstawicieli firm prowadzących obrót sprzętem medycznym w Polsce, którzy uczestniczyli w badaniu PMR przeprowadzonym na potrzeby raportu, czynnikiem, który może wpłynąć najbardziej na rozwój ich firm w ciągu najbliższych lat jest poprawa sytuacji finansowej szpitali. Ze względu na zadłużenie tych jednostek firmy mają wciąż problemy z uzyskiwaniem należności. Dlatego też liczą na inwestycje zarówno unijne (13%) jak i dofinansowania z urzędów marszałkowskich, czy też Narodowego Funduszu Zdrowia. W przypadku inwestycji unijnych firmy obecne na rynku mają na myśli ułatwienie procedury składania wniosków o fundusze (zmniejszenie biurokracji).

Jedna na sześć firm uważa, że korzystnie na rozwój jej firmy wpłynąć może zwiększenie świadomości potencjalnych klientów (jednostek opieki zdrowotnej, pacjentów) co do oferty firm oraz zastosowania urządzeń medycznych osiągnięte poprzez różnego rodzaju akcje marketingowe (np. kampanie społeczne, szkolenia, duże programy profilaktyczne).

„W najbliższych latach stymulująco na rynek wpłynie również rozwój prywatnej opieki zdrowotnej i wynikające z tego poszerzenie grupy klientów branży sprzętu medycznego. Prywatne kliniki i przychodnie będą ze sobą konkurowały również jakością wyposażenia i zakresem wykonywanych usług.” wyjaśnia Monika Stefańczyk, autor raportu.

Sprzęt medyczny obszarem zainteresowań firm farmaceutycznych

Dla firm farmaceutycznych, działających na stosunkowo nasyconym już rynku, sektor urządzeń medycznych może być atrakcyjnym segmentem, o który mogłyby rozszerzyć swoją działalność. Na rynku farmaceutycznym panuje obecnie ostra konkurencja, poważnym problemem jest rejestracja leku, która trwa czasami kilka lat, podczas gdy w przypadku sprzętu medycznego, po wejściu Polski do Unii Europejskiej, procedura rejestracji jest znacznie krótsza. Przykładowo, w sektor sprzętu medycznego zainwestowały m.in. firmy Bristol-Myers Squibb, której częścią jest ConvaTec, producent sprzętu do zaopatrzenia stomii i opatrunków aktywnych, Abbott, oferujący sprzęt dla diabetyków i analizatory, Adamed, który produkuje urządzenie stosowane w ginekologii, a także Novo Nordisk, oferujący sprzęt dla diabetyków.

fot. mat. prasowe

Największe bariery rozwoju działalności firm na rynku sprzętu medycznego w Polsce

Największe bariery rozwoju działalności firm na rynku sprzętu medycznego w Polsce

Dłużnicy w opinii Polaków

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: