eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościKomunikaty firm › Na co kobiety zwracają uwagę, weryfikując wiarygodność sklepu?

Na co kobiety zwracają uwagę, weryfikując wiarygodność sklepu?

2022-07-21 11:32

Na co kobiety zwracają uwagę, weryfikując wiarygodność sklepu?

Na co kobiety zwracają uwagę, weryfikując wiarygodność sklepu? © fot. mat. prasowe

Komunikat PR

W Polsce zakupy online robi aż 77% internautów, a ponad połowa z nich to kobiety (1). Panie najczęściej zamawiają odzież, obuwie oraz kosmetyki i perfumy (2), a najwięcej płacą za ubrania - średnio 202 zł miesięcznie (3). Czym natomiast kierują się podczas wyboru sklepu internetowego i co motywuje je do e-zakupów? Sprawdźmy!

Wiarygodność sklepu w oczach kobiet – na co zwracają uwagę?


Najważniejszym czynnikiem, który wpływa na wiarygodność sklepu online, są opinie o nim – na tej podstawie serwis wybiera aż 46% kobiet (4). Bardzo istotne dla e-konsumentek są również jasne warunki zwrotów i reklamacji oraz możliwość płatności przy odbiorze (wskazuje je kolejno 31% i 30% pań) (4).

Kobiety, wybierając sklep internetowy, zwracają uwagę również na to, czy umożliwia on korzystanie z różnych form płatności, jest obecny w różnego rodzaju rankingach i porównywarkach oraz czy posiada swoją siedzibę w Polsce (4). Dla mniej niż 20% pań robiących zakupy przez internet znaczenie mają takie kwestie, jak dane teleadresowe, ładna i czytelna prezentacja produktów oraz znaki jakości i certyfikaty zaufania (4).

Co motywuje kobiety do zakupów online?


Duża popularność zakupów w internecie wśród kobiet nie jest dziełem przypadku – najbardziej cenią one sobie dostępność sklepów online przez całą dobę (w tym możliwość zamówienia produktów, gdy te fizyczne są zamknięte), brak konieczności jechania do punktów stacjonarnych oraz nieograniczony czas wyboru (5).

Większość, bo 67% kobiet, motywują również atrakcyjniejsze ceny niż w sklepach stacjonarnych (5). Dla ponad połowy e-konsumentek czynnikami zachęcającymi do zakupów przez internet są też:
  • większy asortyment niż w tradycyjnych sklepach (5);
  • łatwość porównywania ofert (5);
  • dostęp do różnych form płatności (5);
  • wiele metod dostarczania produktów (5).

Warto dodać, że więcej kobiet niż mężczyzn wybiera zakupy online ze względu na szybkość zamawiania, możliwość zwrotu zakupionego towaru w ciągu 14 dni bez podania przyczyny, zniżki dla stałych klientów, a także spersonalizowane promocje (5).

Visa Mobile – nowy sposób płacenia za zakupy w internecie


Jak widać, czynniki motywujące do wyboru danego sklepu oraz zakupów online są wśród kobiet bardzo różne, a pojawia się wśród nich kwestia płatności online – panie chcą mieć dostęp do wielu możliwości opłacania produktów czy usług (5). Zarówno dla nich, jak również mężczyzn kupujących w internecie, powstało nowe rozwiązanie – Visa Mobile, które pozwala płacić za towary bez wprowadzania danych karty oraz haseł w sklepie online (6).

Jak to możliwe? Wszelkie dane podaje się tylko raz – podczas konfigurowania usługi. Potem w trakcie płatności wystarczy tylko wybrać ikonę z Visa Mobile w sklepie internetowym, wpisać numer telefonu w wolne pole oraz zatwierdzić transakcję w aplikacji. Jest to szybkie, łatwe a do tego każda transakcja jest zabezpieczana przez Visa (6).

Jak skorzystać z Visa Mobile? Na dwa sposoby. Pierwszym jest uruchomienie odpowiedniej funkcji w mobilnej aplikacji bankowej (wymagane może być zaktualizowanie aplikacji). Jeżeli bank nie wprowadził jeszcze tej funkcji, można skorzystać z drugiego sposobu – Visa Mobile w formie samodzielnej aplikacji na telefon. Wystarczy bezpłatnie pobrać ją ze sklepu z aplikacjami dedykowanego konkretnemu systemowi operacyjnemu, by cieszyć się szybkimi i bezpiecznymi płatnościami online (6). Lista banków, która oferuje tę usług, znajduje się na stronie https://www.visa.pl/plac-z-visa/polecane-technologie/visa-mobile.html

Artykuł powstał przy współpracy z Visa.

Bibliografia:
  1. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 10
  2. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 146
  3. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 175
  4. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 138
  5. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 78
  6. VISA, Visa Mobile – jak działa i jak skorzystać? 10.09.2021, online: https://www.visa.pl/visa-everywhere/blog/bdp/2021/09/10/visa-mobile-coto-1631263092784.html, dostęp: 22.05.2022

oprac. : Komunikat PR

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: