eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościKomunikaty firm › Ankiety online skutecznym narzędziem marketingowym

Ankiety online skutecznym narzędziem marketingowym

2022-07-06 14:07

Ankiety online skutecznym narzędziem marketingowym

Ankiety online skutecznym narzędziem marketingowym © fot. mat. prasowe

Komunikat PR

Ankiety online są najczęściej wykorzystywanym narzędziem badawczym przez przedsiębiorców. Sprawdź, jak ankiety online w panelu konsumenckim mogą pomóc zwiększyć sprzedaż, udoskonalić proces obsługi klienta, czy przygotować skuteczną strategię marketingową.

Zalety ankiet online


Ankiety online pozwalają na realizację badań bezpośrednio na grupie badawczej nie wychodząc z domu, prostota takich badań i możliwość przekonały już wielu przedsiębiorców, którzy za jako największe zalety ankiet online wymieniali:

• Oszczędność czasu
Przy tworzeniu ankiet online można skorzystać z intuicyjnego programu do tworzenia ankiet. Wybierając SurvGo™, otrzymujesz system pozwalający tworzyć kwestionariusz składający się z kilkunastu typów pytań, możliwość edycji ankiety, opcje kopiowania pytań lub całości badania i wiele więcej. Dzięki takim rozwiązaniom przygotowanie ankiety staje się szybsze i przyjemniejsze.

• Łatwa dystrybucja
Ankiety online można zbierać, generując uniwersalny link do ankiety, prowadząc wysyłkę e-mail lub SMS oraz w nielicznych programach korzystać z bazy panelistów danego programu. Przykładem takiej aplikacji jest SurvGo™, gdzie wybierając badanie na panelu możesz skorzystać z bazy 150 tysięcy panelistów. Dzięki niemal natychmiastowemu rozesłaniu dużej liczby ankiet pierwsze rekordy danych mogą pojawić się już w kilka minut.

• Automatyczne raportowanie
Samo zebranie danych nie gwarantuje jeszcze sukcesu badania, aby wyciągnąć wnioski należy dane przekształcić w czytelne wyniki. W SurvGo™ możesz ściągnąć bazę odpowiedzi do dalszej interpretacji i wykonania obliczeń, wygenerować automatyczny raport z wykresami lub dowolnie krzyżować pytania z ankiety. Skorzystanie z tych możliwości pomaga oszczędzić czas oraz spojrzeć na dane w przystępnej formie.

• Niski koszt
Zależnie od wybranej opcji realizacji badania, długości ankiety i wielkości próby, czas i koszt ankiety mogą się zmieniać. Badanie ankietowe można jednak realizować już od kwoty kilkudziesięciu złotych – wartości zakupu podstawowej subskrypcji na SurvGo™. Opcja ta posiada wszystkie funkcjonalności systemu, które pozwalają realizować merytoryczne badania.

Jak samodzielnie przygotować kwestionariusz ankiety


Przygotowanie kwestionariusza to najważniejszy moment badania, nawet doświadczony socjolog nie wyciągnie przydatnych wniosków ze źle przygotowanej ankiety. Pierwszą fazą tworzenia kwestionariusza powinno być zastanowienie się nad celem badania, zadanie sobie pytania, jakich odpowiedzi szukam, czemu mają służyć wyniki badania, jakie trudności mogę napotkać. Definiując cel badania, warto przygotować pytania kluczowe, a następnie rozbudowywać swoją ankietę o kwestie dodatkowe mogące wzbogacić badanie.

Przygotowany kwestionariusz warto w pierwszej kolejności przetestować na sobie, a następnie na osobie niemającej wkładu w tworzenie pytań. Uwagi dotyczące pytań pozwolą na udoskonalenie ankiety. Często popełnianymi błędami na etapie przygotowywania badania jest brak dodawania odpowiedzi neutralnych oraz odpowiedzi z polem otwartym umożliwiającym wpisanie własnej opcji. Dodatkowo przetestowanie ankiety na osobie z zewnątrz może ujawnić problemy ze zrozumieniem pytań, jeżeli ankieta kierowana jest dla osób spoza branży, część słownictwa może wymagać wyjaśnienia. Najprościej umieścić tekst informacyjny, korzystając z widgetu.

Jeśli przeprowadzasz badanie na własnej grupie respondentów, warto również zadbać o postrzeganie ankiety. Jeśli ankieta będzie ciekawa, na dłużej zatrzyma respondentów, co zwiększy współczynnik wypełnionych ankiet. Aby zwiększyć tzw. Respond Rate warto stosować różne typy pytań, podzielić ankietę na strony, poinformować na stronie tytułowej o przewidywanym czasie wypełniania ankiety.

Jak samodzielnie zrealizować badanie ankietowe


Badanie ankietowe online można samodzielnie zrealizować na dwa sposoby. Osoby posiadające własną bazę respondentów np. klientów czy pracowników badanie realizować będą, korzystając z możliwości rozsyłania ankiety za pomocą linku, smsów czy e-maili. Alternatywą tego rozwiązania jest skorzystanie z panelistów programu do ankiet online SurvGo™, dzięki tej funkcjonalności badanie ankietowe może zostać zrealizowane na dużej grupie respondentów w bardzo krótkim czasie.

Jeżeli podejmiesz decyzję o realizacji badania ankietowanego, za pomocą programu do ankiet online SurvGo™ jedną z pierwszych decyzji będzie konieczność wybrania rodzaju badania, ze względu na to, czy respondenci będą pochodzili z bazy klienta, czy bazy panelowej. Następnie niezależnie od wybranego sposobu realizacji konieczne jest przeniesienie kwestionariusza ankiety do programu. Po stworzeniu ankiety należy zakupić subskrypcje (realizacja na własnej próbie) lub wybrać próbę badawczą oraz opcjonalnie ustalić charakterystykę próby (realizacja na panelistach).

Wybierając realizację na panelu, warto zastanowić się nad ustaleniem charakterystyki próby, jest to możliwość doboru respondentów na podstawie ich danych socjodemograficznych, takich jak wiek, płeć, miejsce zamieszkania, czy dochody netto na osobę. Program SurvGo™ pozwala nieodpłatnie dobrać charakterystykę próby za pomocą dwóch cech, funkcjonalność ta może okazać się wyjątkowo pożyteczna dla przedsiębiorców starających się trafić do wąskiej grupy odbiorców.

Jeśli obawiasz się samodzielnej realizacji badania, zawsze możesz skorzystać z dodatkowych, płatnych opcji, takich jak wykonanie obliczeń statystycznych, konsultacja badania, kodowanie ankiety, czy zamówienie raportu badawczego. Jest to alternatywa w stosunku do realizacji całego badania przez zespół specjalistów.

Badania ankietowe online cieszą się dużą popularnością nie tylko wśród naukowców, ale również przedsiębiorców ze względu na wiele możliwości zastosowania ankiet. Perspektywa i ocena respondentów to nieocenione wskazówki mogące uchronić przedsiębiorców przed podjęciem złych decyzji oraz wskazać właściwe kierunki rozwoju. Wykorzystaj badania ankietowe, aby dopasować swoje produkty lub usługi do potrzeb klientów.

oprac. : Komunikat PR

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: