eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Przygotowania do Euro 2012 okiem tajemniczego klienta

Przygotowania do Euro 2012 okiem tajemniczego klienta

2012-05-31 12:14

Przygotowania do Euro 2012 okiem tajemniczego klienta

Przygotowania do Euro 2012 © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (13)

Czy Polska i Ukraina dorównują stopniem przygotowań do UEFA EURO 2012 Austrii i Szwajcarii, gospodarzom piłkarskich Mistrzostw Europy sprzed czterech lat? Czy poziomem organizacji przewyższamy naszych wschodnich sąsiadów? To pokazuje najnowszy raport przygotowany przez międzynarodową firmę badawczą INTERNATIONAL SERVICE CHECK.

Przeczytaj także: Ponad 70 mln złotych korzyści z Euro 2012

fot. mat. prasowe

Przygotowania do Euro 2012

Przygotowania do Euro 2012 okiem tajemniczego klienta

Projekt prezentacyjny UEFA EURO 2012, udostępniony przez INTERNATIONAL SERVICE CHECK, to analiza stopnia przygotowania Polski i Ukrainy do organizacji tegorocznych Mistrzostw Europy w piłce nożnej (ME), w odniesieniu do przeprowadzonego cztery lata wcześniej bliźniaczego projektu w Austrii i Szwajcarii, krajów-gospodarzy EURO 2008. Klienci testowi działający na zlecenie INTERNATIONAL SERVICE CHECK poddali ocenie:
  • gotowość stadionów i ich zaplecza do przyjęcia gości,
  • dostępność oraz jakość obsługi w udostępnionych na tę okoliczność punktach informacyjnych.

Analizę przeprowadzono we wszystkich miastach, w których zostaną rozegrane mecze Mistrzostw Europy, tj. Warszawie, Poznaniu, Wrocławiu, Gdańsku, Doniecku, Lwowie, Kijowie i Charkowie. Podobnie jak w 2008 roku, i teraz badanie zorganizowano na ok. 30 dni przed rozpoczęciem EURO.

Wśród klientów testowych najliczniejszymi grupami wiekowymi były osoby w wieku od 25 do 35 lat oraz od 36 do 45 lat. Każdy stadion i informacja turystyczna została zbadana trzykrotnie w terminie od 7 do 17 maja 2012 roku. W sumie przeprowadzono 48 badań – 24 w Polsce i 24 na Ukrainie (24 na stadionach i 24 w punktach informacji turystycznej).

W pierwszej kolejności tajemniczy klienci poddali ocenie stadiony, a w szczególności – stopień oznaczeń obiektów w mieście, ich stan techniczny, przygotowanie parkingów zdolnych pomieścić wielu kibiców, a także możliwość wykorzystania transportu publicznego podczas ME. Badacze zwracali również uwagę na wszelkiego rodzaju oznaczenia niezbędne do łatwego poruszania się w obrębie stadionu, dostępne rozkłady meczów i czystość terenów przyległych do aren.

Badając punkty informacji turystycznej, tajemniczy klienci oceniali czystość i porządek panujący na ich terenie oraz w otoczeniu zewnętrznym, stopień oznaczeń ułatwiających trafienie do danego punktu oraz jakość konsultacji z pracownikiem na temat możliwości zakwaterowania na czas UEFA EURO oraz uzyskania informacji odnośnie Strefy Kibica.

Trzeba przyznać, że ogólna ocena stadionów, jak i punktów informacji turystycznej, zarazem w Polsce, jak i na Ukrainie, wypadła niezadowalająco – średni wynik to jedyne 58,4% możliwych do zdobycia punktów. Gorzej oceniono stadiony - 47,1%, nieco lepiej informacje turystyczne – 69,6%.

Lepiej w Polsce niż na Ukrainie

Mimo dość zbliżonych wyników, tajemniczy klienci ocenili przygotowanie Polski do Euro 2012 na nieco wyższym poziomie niż w przypadku Ukrainy. Średni wynik osiągnięty przez nasz kraj wyniósł 60,2% w stosunku do 56,5% punktów zdobytych przez naszych wschodnich sąsiadów. Choć biura informacji turystycznej oceniono w Polsce aż o 7 punktów procentowych lepiej (66,1% dla Ukrainy, 73,1% dla Polski), to już ocena samych stadionów wypadła na zbliżonym poziomie (46,9% dla Ukrainy, 47,3% dla Polski).

fot. mat. prasowe

Średni wynik w głównych kategoriach badania z podziałem na kraje

W ogólnym ujęciu Polska wypada lepiej niż Ukraina


Drugie miejsce dla stadionu we Wrocławiu


Szczegółowe wyniki warto zacząć od omówienia słabszego elementu, czyli sytuacji na stadionach. Tajemniczy klienci INTERNATIONAL SERVICE CHECK skupili się na ocenie najważniejszych z punktu kibica elementów, zatem: łatwości i oznakowania dojazdu do stadionu, organizacji parkingów, aspektach wizualnych aren, udostępnionych informacji na temat stadionu, turnieju oraz komunikacji miejskiej.

 

1 2 ... 9

następna

oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: