eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Budowanie świadomości marki w social media

Budowanie świadomości marki w social media

2014-04-23 13:50

Budowanie świadomości marki w social media

Jak skutecznie zbudować obecność i zaangażowanie w social media? © vege - Fotolia.com

Czy chcesz zwiększyć świadomość Twojej marki w Internecie? Dowiedzieć się jak wykorzystać marketing treści, aby nawiązać lepszy kontakt z widownią w mediach społecznościowych?

Przeczytaj także: Social media i marketing treści pomogą osiągnąć sukces

Jeśli zmienisz nieco punkt widzenia i zastanowisz się, co w rzeczywistości wpływa na sukces marki, będziesz w stanie przygotować znakomite treści, które przyciągną uwagę potencjalnych klientów. W tym artykule zaprezentujemy, w jaki sposób zacząć budowanie zaangażowania odbiorców za pomocą czterech prostych kroków.

1) Twórz treści dla jasno określonej grupy docelowej

Pierwszy krok polega na zidentyfikowaniu społeczności, która będzie zainteresowana tym, co masz do zaoferowania. Nie ważne, czy masz stronę na Facebooku, Twitterze, LinkedIn czy Google+. Jeśli tylko obierzesz dobry punkt startowy, możesz zacząć budowę bazy odbiorców w social media praktycznie od zera. Próby zbudowania dużej publiczności na chybił trafił, zazwyczaj kończą się jednak porażką. Najlepszym rozwiązaniem jest określenie specyficznej grupy docelowej i tworzenie treści wyłącznie dla niej.

Jak zbudować jednorodną społeczność? Istnieją dwa podstawowe sposoby:

Organiczne budowanie publiczności


Aby zbudować społeczność organicznie, musisz dostarczać jej użytecznych i godnych udostępnienia treści. Im więcej osób podzieli się Twoim contentem, tym więcej ludzi w ostateczności go zobaczy (niezależnie od platformy social media). Jeśli regularnie produkujesz wartościowe prace, Twoja marka z pewnością zyska na popularności.

Firmy często zaczynają publikować artykuły lub materiały wideo, bez wcześniejszego zastanowienia się, kto jest ich ostatecznym konsumentem. Nie pozwól na to i dokładnie określ, do kogo się zwracasz za pomocą mediów społecznościowych. Upewnij się również, że w odpowiednich momentach używasz hashtagów oraz grafiki, tak aby content był łatwiejszy do skategoryzowania i znalezienia.

fot. vege - Fotolia.com

Jak skutecznie zbudować obecność i zaangażowanie w social media?

Pierwszy krok polega na zidentyfikowaniu społeczności, która będzie zainteresowana tym, co masz do zaoferowania. Nie ważne, czy masz stronę na Facebooku, Twitterze, LinkedIn czy Google+. Jeśli tylko obierzesz dobry punkt startowy, możesz zacząć budowę bazy odbiorców w social media praktycznie od zera.


Płatne budowanie publiczności

To zazwyczaj o wiele szybsza metoda. Poprzez wykorzystanie opcji reklamy, dostępnych w poszczególnych kanałach social media, możesz znacznie przyspieszyć proces budowania publiczności, ponieważ będziesz w stanie dokładnie określić, komu dana reklama (lub promowany wpis) ma się wyświetlać.

Większość najpopularniejszych portali oferuje aktualnie opcje płatnej reklamy. Na początku zachęcamy jednak do wykorzystania Facebook Ads. To niesamowicie przydatne narzędzie, zwłaszcza, jeśli masz zamiar dotrzeć wyłącznie do wybranej grupy docelowej. Targetowanie odbiorców za pomocą Facebooka jest bardzo szczegółowe i pozwala na segmentację potencjalnych klientów według zainteresowań, płci, wieku, języka, poziomu wykształcenia oraz lokalizacji geograficznej.

Przy zastosowaniu odpowiedniej strategii, będziesz w stanie pozyskać idealnych fanów i to nawet za kilkadziesiąt groszy od osoby. Jak widzisz, duży budżet wcale nie jest wymagany do odniesienia sukcesu w social media!

Jeśli zdecydujesz, że inne portale będą lepsze dla Twojej marki, Twitter, LinkedIn i Google+ również posiadają opcję płatnego dotarcia do wybranej publiczności.

2) Wykorzystaj dostępne aktywa marki

Następnym krokiem będzie przeprowadzenie dokładnego audytu wszystkich zasobów, które masz w zanadrzu. Wiele firm posiada zazwyczaj sporo niewykorzystanych lub mało używanych materiałów. Proces ich identyfikacji może wprawdzie zabrać trochę czasu, jednak dzięki temu możesz znaleźć wiele wartościowych, choć ignorowanych do tej pory elementów. Kolejnym krokiem jest ich edycja i wypromowanie poprzez media społecznościowe.

Audyt treści

Istnieje kilka sposobów na przeprowadzenie audytu zasobów powiązanych z marką. Najlepiej będzie zacząć od odpowiedzenia sobie na kilka podstawowych pytań:
  • Na czym polega misja mojej firmy?
  • Na czym polegał oryginalny koncept marki?
  • Jak wiele artykułów blogowych posiadam?
  • Jak wiele zdjęć, grafik, prezentacji, obrazków, infografik oraz wideo posiadam?
  • Które z tych treści nie są do końca wykorzystywane?
  • W jaki sposób poprawić wygląd i popularność już posiadanych treści?
Wiele marek posiada bardzo interesującą historię, nie zdając sobie nawet z tego sprawy!

3) Zidentyfikuj pośrednie sposoby na prezentowanie treści

Teraz, kiedy najważniejsze elementy zostały zidentyfikowane, należy zająć się opracowaniem właściwej strategii content marketingowej.

Aby nakreślić plan treści związanych z social media, marki polegają zazwyczaj na konceptach bezpośrednio związanych z tym, co sprzedają lub czym się zajmują. To jednak dosyć krótkowzroczne podejście. Kiedy tylko zrobisz krok w tył i spojrzysz na wszystko z szerszej perspektywy, zidentyfikujesz wiele pomysłów i konceptów, które są w pośredni sposób powiązane z Twoją marką (a mogą w lepszy sposób zaangażować potencjalnych klientów).

 

1 2

następna

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: